954-tråden

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Hur många har varit ute o "grusbusat" med sina hojar i år?

Kallt som fan i gbg men man möter några tappra ibland.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
sajk skrev:
2080114 bikersneed.se har kraschpuckar i par för fram å bak. 795 pix.

jag vill ha bobiner på min för depåstället som jag ska köpa!!!! :4skrika

Jag hittar bara vanliga puckar för motorfästena och bobiner på deras hemsida. Kan ju dock vara jag som letar dåligt som vanligt i och för sig :rolleyes:

//Eric
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
DR-Zätare skrev:
2080182 Jag hittar bara vanliga puckar för motorfästena och bobiner på deras hemsida. Kan ju dock vara jag som letar dåligt som vanligt i och för sig :rolleyes:

//Eric

RG har till framgaffeln och stabila bobbins om det är det du söker..

Kan säga att mina tålt två omkullkörningar utan problem o vanliga bobbinsar räddade svingen fint,fasta fotpinnar är oxå en fördel kan jag säga.
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
Blondie skrev:
2080195 RG har till framgaffeln och stabila bobbins om det är det du söker..

Kan säga att mina tålt två omkullkörningar utan problem o vanliga bobbinsar räddade svingen fint,fasta fotpinnar är oxå en fördel kan jag säga.


rrrrrrg? url pls. =)

DR-Zätare skrev:
2080182 Jag hittar bara vanliga puckar för motorfästena och bobiner på deras hemsida. Kan ju dock vara jag som letar dåligt som vanligt i och för sig :rolleyes:

//Eric

sorry måste minnas fel, kollade på bikersneed nu å hitta inga. :brinnerup

letar efter vart de va jag hitta dom: .........BINGO

http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=74&subcat=75&id=
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Blondie skrev:
2080181 Hur många har varit ute o "grusbusat" med sina hojar i år?

Kallt som fan i gbg men man möter några tappra ibland.


Kan du räkna med..... blev några mil till idag...

imorgon blir det nog inget men på Lördag kommer den första långturen.... syrrans man vill ha sällskap när han äter mil p.g.a inkörning av sin nya hoj... :banana
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Joinade: Aug 2005
Bor: i en bunker i centrala örebro
Hoj: Blade 954 RR
Vad händer nu!! Hjälp mig

--------------------------------------------------------------------------------

Hämtade min hoj idag efter att den varit inne på en liten vårservice hos den enda auktoriserade honda verkstaden i stan. Det blev lite sent så jag synade inte hojen på plats jag spännde fast hojen på släpet och körde hem. Väl hemma så synade jag hojen grundligt och såg då att bak-kåpan va sprucken i fästet. Den muttern/skruven som sitter nära bakbromsvätskekärlet. Jag är 100% säker på att den inte var det när jag körde ut hojen i måndags. Har bildbevis och en kompis som kan intyga detta. Jag ringde upp killen som skruvat på min hoj och han kunde inte minnas att kåpan spruckit när han arbetade med den utan föreslog att jag skulle köra dit hojen igen så skulle han titta på skadan.
Som sagt så är jag 100 % säker på att det har hänt på verkstaden och absolut inte under frakt eftersom jag inte placerade spännbanden ens i närheten av skadan. Alltså, det är hans ord mot mitt. Hur går jag tillväga nu? Nån som har liknande erfarenheter. Killen och verkstaden har väldigt gott ryckte och är skitduktiga på det dom sysslar med. Vad händer? Blir det plastsvetts med en ful lagning som resultat eller blir det en helt ny bak-kåpa. Hur lång tid kan detta ta? Nån som har en aning?
Bilder på skadan lägger jag upp snart. Är mycket besviken och ledsen eftersom jag inte ens kört den nya hojen. Tacksam för svar bröder
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Blondie skrev:
2080181 Hur många har varit ute o "grusbusat" med sina hojar i år?

Kallt som fan i gbg men man möter några tappra ibland.


Har blivit 20 mil :banana
 

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Södertälje/pershagen
Hoj
Obesiktigad...
The blade skrev:
2080705 Joinade: Aug 2005
Bor: i en bunker i centrala örebro
Hoj: Blade 954 RR
Vad händer nu!! Hjälp mig

--------------------------------------------------------------------------------

Hämtade min hoj idag efter att den varit inne på en liten vårservice hos den enda auktoriserade honda verkstaden i stan. Det blev lite sent så jag synade inte hojen på plats jag spännde fast hojen på släpet och körde hem. Väl hemma så synade jag hojen grundligt och såg då att bak-kåpan va sprucken i fästet. Den muttern/skruven som sitter nära bakbromsvätskekärlet. Jag är 100% säker på att den inte var det när jag körde ut hojen i måndags. Har bildbevis och en kompis som kan intyga detta. Jag ringde upp killen som skruvat på min hoj och han kunde inte minnas att kåpan spruckit när han arbetade med den utan föreslog att jag skulle köra dit hojen igen så skulle han titta på skadan.
Som sagt så är jag 100 % säker på att det har hänt på verkstaden och absolut inte under frakt eftersom jag inte placerade spännbanden ens i närheten av skadan. Alltså, det är hans ord mot mitt. Hur går jag tillväga nu? Nån som har liknande erfarenheter. Killen och verkstaden har väldigt gott ryckte och är skitduktiga på det dom sysslar med. Vad händer? Blir det plastsvetts med en ful lagning som resultat eller blir det en helt ny bak-kåpa. Hur lång tid kan detta ta? Nån som har en aning?
Bilder på skadan lägger jag upp snart. Är mycket besviken och ledsen eftersom jag inte ens kört den nya hojen. Tacksam för svar bröder

Tror nog att du får problem här.. Om du inte kan bevisa att skadan har skett i affären så är det nog svårt att få ersättning. Speciellt om dom nekar.
 

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Södertälje/pershagen
Hoj
Obesiktigad...
hjälp pronto

För att göra en lång historia kort. Har en kraschpuck som jag behöver en bult till.. Det är till väster sida (sett bakifrån, stöd sidan mao). Är det ngn i detta avlånga land som har dimensionerna på bulten längden är minst viktig.. Snabbt svar upskattas. //Mvh Skog
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Blondie skrev:
2080181 Hur många har varit ute o "grusbusat" med sina hojar i år?

Kallt som fan i gbg men man möter några tappra ibland.

Jag har kört till jobbet varje dag denna veckan, inga problem :tungan . Man måste bara bo rätt :7peta
 

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha MT10 -17
skog skrev:
2081333 För att göra en lång historia kort. Har en kraschpuck som jag behöver en bult till.. Det är till väster sida (sett bakifrån, stöd sidan mao). Är det ngn i detta avlånga land som har dimensionerna på bulten längden är minst viktig.. Snabbt svar upskattas. //Mvh Skog


10 mm tjock. 85 mm lång
Gängan vet jag inte vad den kallas för, borde vara mm
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Är det någon som har måtten på RR dekalerna på sidan, mina är borttagna av tidigare ägare och jag skulle vilja tillverkar nya. Om jag inte har fel för mig så är de olika stora på båda sidorna.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
-dB skrev:
2084046 Är det någon som har måtten på RR dekalerna på sidan, mina är borttagna av tidigare ägare och jag skulle vilja tillverkar nya. Om jag inte har fel för mig så är de olika stora på båda sidorna.


Det går väl beställa nya eller??
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
DaLorD skrev:
2085870 Det går väl beställa nya eller??

jo, men det blir garanterat billigare att låta en skärare fixa dom, men måste ju veta storleken för att han skall veta hur stora han skall göra dom.
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
The blade skrev:
2080705 Joinade: Aug 2005
Bor: i en bunker i centrala örebro
Hoj: Blade 954 RR
Vad händer nu!! Hjälp mig

--------------------------------------------------------------------------------

Hämtade min hoj idag efter att den varit inne på en liten vårservice hos den enda auktoriserade honda verkstaden i stan. Det blev lite sent så jag synade inte hojen på plats jag spännde fast hojen på släpet och körde hem. Väl hemma så synade jag hojen grundligt och såg då att bak-kåpan va sprucken i fästet. Den muttern/skruven som sitter nära bakbromsvätskekärlet. Jag är 100% säker på att den inte var det när jag körde ut hojen i måndags. Har bildbevis och en kompis som kan intyga detta. Jag ringde upp killen som skruvat på min hoj och han kunde inte minnas att kåpan spruckit när han arbetade med den utan föreslog att jag skulle köra dit hojen igen så skulle han titta på skadan.
Som sagt så är jag 100 % säker på att det har hänt på verkstaden och absolut inte under frakt eftersom jag inte placerade spännbanden ens i närheten av skadan. Alltså, det är hans ord mot mitt. Hur går jag tillväga nu? Nån som har liknande erfarenheter. Killen och verkstaden har väldigt gott ryckte och är skitduktiga på det dom sysslar med. Vad händer? Blir det plastsvetts med en ful lagning som resultat eller blir det en helt ny bak-kåpa. Hur lång tid kan detta ta? Nån som har en aning?
Bilder på skadan lägger jag upp snart. Är mycket besviken och ledsen eftersom jag inte ens kört den nya hojen. Tacksam för svar bröder
faen killen inge kul o höra,kan tänka hur jag skulle må då jag inte heller kört me min än.hoppas det löser sig.
 

Tellus

Rackabajkare
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 748
Gaffelolja till 954 02:a

Hallå!
Undrar om någon vänlig själ vet vilken typ av gaffelolja man ska ha 2,5W, 5W eller 10W och hur mycket man ska ha i varje? Hittar det inte i min instruktionsbok :confused:
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Ett par bilder på min pärla...

Så här ser min 954:a ut :)
 

Bifogat

  • Min mc2 1.JPG
    Min mc2 1.JPG
    137.4 KB · Visningar: 102
  • Min mc2 2.JPG
    Min mc2 2.JPG
    128.1 KB · Visningar: 108
  • Min mc2 3.JPG
    Min mc2 3.JPG
    130.3 KB · Visningar: 96
  • Min mc2 4.JPG
    Min mc2 4.JPG
    135.5 KB · Visningar: 118

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Nice!! :tummenupp

Porriga speglar.... var det jobbigt att få dit dem med blinkers o allt???
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
DaLorD skrev:
2092614 Nice!! :tummenupp

Porriga speglar.... var det jobbigt att få dit dem med blinkers o allt???


Tackar tackar!

Det känns skönt att få ut och lufta den efter vinterns pyssel :)

Det var inte svårt alls att få dom på plats, bora lite och koplla.

Nästa sak att göra med den är nog en styrdämpare, fick lite styr fladder ett par gånger idag. Så det är nog dax att få dit en, nån som har en till salu?

Hej hopp!
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
riktigt go blev den.. gött me så rensad bakdel samt blinkersarna fram :tummenupp

samt undrar även om ni har något skydd på era tankar för knäna? surt att polera varje gång man kört hehe
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top