954-tråden

Scapegoat

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
R1 -01
È ute efter en röd, fast man kanske får gå på kalaspriset, 390 mil är ju knappast nånting, som ny...

Den röda du rekommenderade är såld, ringde på den innan... Såld för länge sen också, så trött på folk som inte kan ta bort sina annonser när hojen är såld.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hur mycket är den övre styrkronan och ett par styrhalvor till en 954 värda mellan tummen och pekfingret? Det är originalgrejer som blivit över när min hoj byggdes om, tycker det är onödigt att de ligger i en kartong och skräpar och de betingar något slags värde.

Förresten, kan man avhjälpa den på låga varv ryckiga insprutningen med en Power Commander? Framförallt vid körning i stan i sakta mak tycker jag att den rycker väl mycket vid av- och påslag.

//Eric

Last edited:

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Scapegoat skrev:
2143094 Precis sålt min gixxer och är grymt sugen på en CBR 954. Av dem som finns på blocket just nu vilken skulle ni rekommendera och hur ligger dem i pris mot dem som ni har köpt. Finns ju så få så det blir svårt att jämföra anser jag.

Dessutom undrar jag om ni har något annat ställe å handla hoj ifrån än blocket? Nåt att rekommendera? Som sagt inte många 954:eek:r på blocket, och kramperna i högerhandleden börjar bli stora...

Tacksam för er hjälp...

priserna nu ligger en bra bit över vad dom låg på i höstas

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Skepp
DR-Zätare skrev:
2144187

Förresten, kan man avhjälpa den på låga varv ryckiga insprutningen med en Power Commander? Framförallt vid körning i stan i sakta mak tycker jag att den rycker väl mycket vid av- och påslag.

//Eric

Är också nyfiken på om det är ngn som bär erfarenhet av mappning av hojen, tycker att ryckigheten även känns vid mer aktivkörning tex vid av och påslag i lite längre svepande kurvor.. hjälper en mappning?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Bromsbelägg

Vad använder ni för bromsbelägg på era 954:eek:r och hur funkar de beläggen? Mina börjar ta slut både fram och bak så det börjar bli dags att skaffa en uppsättning nya. Är det original som gäller eller finns det andra märken som funkar lika bra/bättre och inte kostar lika mycket? Jag är inte ute efter några race-belägg som sliter hårdare på skivorna, belägg som funkar lika bra som original räcker eftersom jag tycker bromsverkan räcker gott och väl för mig.

Hur mycket kostar en uppsättning originalbelägg förresten?

//Eric

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Säljes

Hallå!

Har ett baklyse med inbygd blinkers till Cbr 954. Kan även tänka mig att sälja min undertail. Bifogar en bild så att ni ser hur snyggt det blir. Kopplings schema medföljer till lyset, men det är mkt enkel installation. Svårt att sätta pris men för lyset vill jag ha nog ha en 800:- För undertailen vill jag ha 1500:- Snabb affär så blir det lite billigare.

Bifogat

• Min mc2 2.JPG
    Min mc2 2.JPG
    128.1 KB · Visningar: 113

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Tja!

Behöver köpa strålkastare till min 954:a.. nån som säljer?
pm:a isf..

mvh

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vet någon vad det ska vara för storlek på haknyckeln som används för att justera det övre styrlagret?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
freding skrev:
1928590 har ni bytt styrlagret på garantin innan oxå??? Den behövde åtgärdas, då det blev glapp ganska snabbt i den... synd å slänga pengar på en styrdämpare när lagret e felet :rolleyes:

Vad gjorde de för åtgärd mot det glappande styrlagret? Min är nämligen parallellimporterad så det är förmodligen inte gjort på den och styrlagret känns lite glappt. Hojen har gått knappt 800 mil...

Ni som har bytt undertail: måste man byta ut hela eller kapar man originalet på något sätt? Det sitter ju så j*vla mycket elektronik och grejer i den så jag vågar knappt ta loss originalet, jag kommer aldrig att få dit den igen...

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX10rr-06, svart
Bolt on

Kenya skrev:
2251425 Är det någon som har ett bolt on och sälja? Inte orginal givetvis...

Tjenare, jag har ett helt nytt Micron titan slipon bara monterat å kört en 2-3 mil... 2500:- kan det vara intressant?

/ Martin, Stenungsund

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Obesiktigad...
DR-Zätare skrev:
2264143 Ni som har bytt undertail: måste man byta ut hela eller kapar man originalet på något sätt? Det sitter ju så j*vla mycket elektronik och grejer i den så jag vågar knappt ta loss originalet, jag kommer aldrig att få dit den igen...

Det där är jag också intresserad av, verkar var hur mycket tjaffs som helst. Samt att man inte vill ha sönder åbäket heller.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
skog skrev:
2264316 Det där är jag också intresserad av, verkar var hur mycket tjaffs som helst. Samt att man inte vill ha sönder åbäket heller.

Om jag får välja mellan att ta bort hela originalet eller såga sönder det så sätter jag sågen i det utan att tänka efter. Det verkar som att hela motorstyrningen och i stort sett all elektronisk utrustning på hela hojen förutom instrumenteringen sitter i undertailen. Jag vågar aldrig ta bort allt det själv för jag kommer aldrig att få dit det igen och något säger mig att hojen förmodligen går bäst om elektroniken sitter där den ska...

Dock verkar tyvärr den här tråden lite död när det gäller att få hjälp, kanske ska flytta frågan till Hjälpforumen istället?

nilzz skrev:
2203852 Hallå!

Har ett baklyse med inbygd blinkers till Cbr 954. Kan även tänka mig att sälja min undertail. Bifogar en bild så att ni ser hur snyggt det blir. Kopplings schema medföljer till lyset, men det är mkt enkel installation. Svårt att sätta pris men för lyset vill jag ha nog ha en 800:- För undertailen vill jag ha 1500:- Snabb affär så blir det lite billigare.

Var din undertail besvärlig att installera? Sågade man i originalet eller bytte man alltihop?

Sweppe

Medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
KTM 1290 super duke -20
Jag söker en generatorkåpa till en Honda CBR 954rr

E det någon som har en sådan liggandes så ring mig.

Söker även fotpinne v-bak "hållaren"
och båda främmre fotpinnarna "fäste och fotpinnar"

Hör av er så fort som möjligt...

MVH Micke 0733-669978

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sweppe skrev:
2272424 Jag söker en generatorkåpa till en Honda CBR 954rr

E det någon som har en sådan liggandes så ring mig.

Söker även fotpinne v-bak "hållaren"
och båda främmre fotpinnarna "fäste och fotpinnar"

Hör av er så fort som möjligt...

MVH Micke 0733-669978

Det verkar vara panik men annars finns ju eBay, där brukar det dyka upp ganska mycket delar av den typen du söker.

Vart köpte du din motorbur förresten? Hur mycket kostar en sådan?

Sweppe

Medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
KTM 1290 super duke -20
DR-Zätare skrev:
2272619 Det verkar vara panik men annars finns ju eBay, där brukar det dyka upp ganska mycket delar av den typen du söker.

Vart köpte du din motorbur förresten? Hur mycket kostar en sådan?

Jag beställde en ny generatorkåpa nu men den kommer inte förren på tisdag.

Motorburen köpte jag av tommy*** här på forumet.
Kommer inte ihåg vad jag gav.

Synd att jag inte hade buren på igår då hade inte generatorkåpan gått sönder. :huvet

CrIlLLe

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2003
Hoj
honda 954, fym 125 å skojter
nån som har ett stag till toppkåpan som ligger hemma och vill bli av med den?? till en 954 03:a :va eller vet nån vart man kan få tag på ett billigt??

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Har sålt min hoj men har en del saker över.

allt sålt

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vad är det för diamater på popnitarna till originalljuddämparen? Någon som sitter inne med den informationen och känner för att dela med sig av den?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln