954-tråden

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Här var det inte allt för mkt fart. Honda bygger för bra hojar helt enkelt. :D

Tänkte fråga vart man vänder sig för att kolla upp om det är några garantiärenden att fixa på hojen innan garantin går ut??

Min har garanti till och med aug -08, men lika bra att kolla upp saken tänkte jag. Har läst att styrlagret kan vara en sån typisk grej.

//KaliZ
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Här var det inte allt för mkt fart. Honda bygger för bra hojar helt enkelt. :D

Tänkte fråga vart man vänder sig för att kolla upp om det är några garantiärenden att fixa på hojen innan garantin går ut??

Min har garanti till och med aug -08, men lika bra att kolla upp saken tänkte jag. Har läst att styrlagret kan vara en sån typisk grej.

//KaliZ

Antingen kollar du med en Honda aktoriserad verkstad..
De har ett datasystem de kan kolla i..
Annars kan du själv ringa Honda MC Svenska AB, Box 10173, 434 22 Kungsbacka, Tel: 0300-51300, och fråga efter nån som kan hjälpa dig..
När jag ringt så har de varit otroligt trevliga och hjälpsamma.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Antingen kollar du med en Honda aktoriserad verkstad..
De har ett datasystem de kan kolla i..
Annars kan du själv ringa Honda MC Svenska AB, Box 10173, 434 22 Kungsbacka, Tel: 0300-51300, och fråga efter nån som kan hjälpa dig..
När jag ringt så har de varit otroligt trevliga och hjälpsamma.

Bugar och bockar.... Tackar Ice ice baby... :D
Ska ringa imorgon. Har frågat en akoriserad verkstad redan när jag servade den och de kunde inte se sånt.

//KaliZ
 

Törnblom

Back on a Blade
Gick med
24 May 2007
Ort
Åkersberga, Sthlm
Hoj
1000RRRRRR -04
250?

Har nyligen köpt en 954:a och har en liten fråga. Jag och en polare var på väg till Kinnekulle i lördags. Vi fick långtråkigt och började gasa friskt på motorvägen. Nu till de konstiga. Hojen slutade dra när jag kom upp i 250. testade två gånger med samma resultat. någon som har en aning om vad detta kan bero på. hojen har gått 1500 mil, svensksåld med fullstämplad bok.
Dom på verkstan hade ingen aning om vad det kan vara. Vad jag hört så ska dom inte va spärrade.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Har nyligen köpt en 954:a och har en liten fråga. Jag och en polare var på väg till Kinnekulle i lördags. Vi fick långtråkigt och började gasa friskt på motorvägen. Nu till de konstiga. Hojen slutade dra när jag kom upp i 250. testade två gånger med samma resultat. någon som har en aning om vad detta kan bero på. hojen har gått 1500 mil, svensksåld med fullstämplad bok.
Dom på verkstan hade ingen aning om vad det kan vara. Vad jag hört så ska dom inte va spärrade.


du kan ha fått en hoj avsedd för den islänska marknaden, där får man billigare försäkring om maskinen max går i 250blås.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Jasså har dom så på Island. Men min e ju svensksåld så det förklarar ju fortfarande inte saken. Inga andra vettiga svar?

ibland kommer exemplar till fel land, så ett strypt islandsex kan ju hamnat här :näsblod
nä, nog skämtat, de kan vara så att din mätare visar fel, har du jämfört med en gps?
 

Törnblom

Back on a Blade
Gick med
24 May 2007
Ort
Åkersberga, Sthlm
Hoj
1000RRRRRR -04
ibland kommer exemplar till fel land, så ett strypt islandsex kan ju hamnat här :näsblod
nä, nog skämtat, de kan vara så att din mätare visar fel, har du jämfört med en gps?

Nä, har inte testat med gps än. Kanske skulle prova det innan man åker in till verkstan. Tack för tippset. H:tummenupp ör av dig om du kommer på nåt annat
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Har en PCIIIr till salu om någon behöver!
Ingen smygreklam, bara konstaterar:tungan

Edit: såld:tummenupp
 
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
KjEtIng!!!

Mitt drivpaket var lite slackt så jag justerade det. Hjulaxlebulten kom ut till den trevliga markering "replace chain". Nu efter knappt 200 mil har jag ett jätte-slack i kedjan.. med andra ord så har den klappat ihop helt.

Så vad rekommenderar ni för drivpaket till dessa hojar? Märke? Var köpa ifrån? osv... lokala firman i stan tog 3000:-för ett drivpaket till mitt förra hoj (en VFR). Antar det finns billigare firmor. :näsblod

//KaliZ
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Mina bromsskivor är inte ok. Någon som kan rekomendera en bra sida att köpa ifrån? Funderar på att sätta dit wave skivor igen. Dom kostar dock 2700 spänn på alienmoto. Någon som har nån bra länk?
 

André Ruuth

Repsol
Gick med
25 May 2007
Ort
Umeå
Hoj
CBR 954 rr
954

Jag funderar på ett helsystem till min, helst något som liknar ett GP system. Har nån ett förslag. Har kikat lite på Mivv X cone men det verkar inte finnas något till 954 an

:huvet
 

André Ruuth

Repsol
Gick med
25 May 2007
Ort
Umeå
Hoj
CBR 954 rr
Lite däcksproblem

Är det någon som kan ge någon förklaring till varför mitt däck ser ut så här:confused:
Däcket är ett Metzler Race tech
 

Bifogat

  • IMG_1611.JPG
    IMG_1611.JPG
    33.8 KB · Visningar: 115

simpen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
jönköping
Hoj
gsxr 1000 k5
sitter här och funderar på vad som ska fixas på hojen i vinter, slänger in ett par bilder... kom gärna med bilder och förslag!
 

Bifogat

  • 2584 mindre.jpg
    2584 mindre.jpg
    123.6 KB · Visningar: 93
  • CIMG2591 mindre.jpg
    CIMG2591 mindre.jpg
    135.6 KB · Visningar: 87
Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Är det någon som kan ge någon förklaring till varför mitt däck ser ut så här:confused:
Däcket är ett Metzler Race tech


Mycket högerkurva va?? Nej, men skämt åsido så ser det ut som lite risiga fjädringsinställningar. Sök i racingforumet, jag vet att jag läst div. tips där!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top