954-tråden

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Någon som vet vid vilken temperatur kylfläkten ska starta?

Har haft hojen uppe i 97grader utan att den startat.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag tänkte bara slänga upp ett hemmasnickrat serviceprotokoll. Jag har baserat det på Hayes manualen för 954:a. Slit det med Hälsan :)

Bifogat

• Service prookoll CBR 954.pdf
    49.4 KB · Visningar: 121
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hej gott folk!

Har ett Micron kolfiber oval bolton som är kortad.
Inget krångel, bara att montera med 3 skruvar som vanligt. Den har suttit på en 929, men passar även till 954.
RIKTIGT bra ljud i den! Inget för den känslige!
Pris: 600kr

Någon som är intresserad!? Skicka ett PM till mig i sådana fall.
IMG_0284.jpgIMG_0170.jpg

Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag har ett rasslande/skorrande ljud ur mitt system,kan det vara avgasventilen som glappar? nån som har eller haft samma sak? det låter inte på tomgången utan måste nog upp i 2-3000 varv innan det börjar.

ps. bifogar en bild från sundsvallsområdet, inte nära första turen än tyvärr

Bifogat

• DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    213.1 KB · Visningar: 89

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Vilken olja kör ni era hojar på ?.....
Innan vintern bytte jag olja/filter (castrol power 1) och tycker nu att kopplingern är mycket sämre låter mer vid växling ... dock inget slir .Kanske bara noja nu då man inte hört eller kört den på länge :va

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Vilken olja kör ni era hojar på ?.....
Innan vintern bytte jag olja/filter (castrol power 1) och tycker nu att kopplingern är mycket sämre låter mer vid växling ... dock inget slir .Kanske bara noja nu då man inte hört eller kört den på länge :va

Lite sent svar kanske, men i alla fall: Honda rekommenderar 10w40 delsyntet om jag minns rätt. Gasar du friskt så bör du nog köpa Helsyntet i stället. Jag kommer att börja köra delsyntet igen. Jag kör mest sporttouring och byter olja ofta (600 mil). Sist det var dags för oljebyte så blev det slattrensning i garaget. Därför kör jag nu på en cocktail av Motul 300, Motul 5100, och Castrol GPS. Det har funkat fint.

Jag har köpt en 20 liters dunk med OK/Q8 SBK- racing 10w40 delsyntet. Den kostade 1300:-. Då kan man byta ofta :)

En tanke bara: Du är kanske lite ringrostig efter vintern. Din växlingsteknik är kanske inte är lika perfekt som den var i höstas. :)

Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Bromsade hojen idag 138hk på bakhjulet, helt klart nöjd med den siffran då hojen är orginal förutom slipon.

Linus E

Ny medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
2002 Honda CBR 954
puh första inlägget efter att i dagar suttit och läst igenom hela tråden haha! Mycket matnyttigt och framförallt har det gjort mig ännu mera nöjd med min hoj :rock

Köpte en gul 954 -02 för några veckor sedan. Har bara varit ute och rastat den en liten sväng då jag inte har lappen ännu men snart så, teoriprov på torsdag 10 maj :)

Är än så länge grymmt nöjd med min blade men behöver fixa lite. Bromsbelägg fram och drivpaket behöver bytas. Vilket drivpaket borde jag köpa? Att byta belägg själv är väl ingen större skillnad från att byta på bil kan jag tänka mig? Eller något spec jag bör tänka på?

Har styrdämpare sitter på min hoj men är lite fundersam för det är en spricka i fästet till själva "dämparöglan" Ingen aning hur man kallar det. Den är av märket Arrow special parts och det borde ju finnas reservdelar att köpa men jag har inte hittat något, känns ju surt att köpa en helt ny när det sitter en som bara behöver byta en del.

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Hej! Nu när jag har blivit ägare till en 954 -03 så tänkte jag göra ett litet inlägg i "våran" tråd. Det e en -03 gul/svart med 500mil på mätaren, den e som ny och än så länge e jag jätte nöjd, tycker den e så jävla snygg med.

Hoppas lite på att denna cbr 954 tråden hoppar igång lite, efter att jag kollat igenom den lite hastigt så tycker jag inte att det skrivs så mycket. Så vi/ni kan väl ta och lägga in lite bilder på era hojar så vi får se hur dom ser ut idag. o helst lite bilder i action:tummenupp

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Gul och svart ska det vara :p tyckte min på 800 mil var lågt när jag köpte den förra året 1400 nu .Men 500 mil så är den ju inte inkörd ännu,Grattis till ett bra köp :tummenupp

Sen en liten fråga nu om tråden vakna till lite .. starta jag min hoj kall så ligger min på ca 2000 varv och låter lite små rassligt tills 40-42 grader då går den ner i normalt tomgångs varv och rasslet upp hör .. Förmoda det är naturligt ?
kamkedjesträckare och innan oljan åkt runt lite ?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
puh första inlägget efter att i dagar suttit och läst igenom hela tråden haha! Mycket matnyttigt och framförallt har det gjort mig ännu mera nöjd med min hoj :rock

Köpte en gul 954 -02 för några veckor sedan. Har bara varit ute och rastat den en liten sväng då jag inte har lappen ännu men snart så, teoriprov på torsdag 10 maj :)

Är än så länge grymmt nöjd med min blade men behöver fixa lite. Bromsbelägg fram och drivpaket behöver bytas. Vilket drivpaket borde jag köpa? Att byta belägg själv är väl ingen större skillnad från att byta på bil kan jag tänka mig? Eller något spec jag bör tänka på?

Har styrdämpare sitter på min hoj men är lite fundersam för det är en spricka i fästet till själva "dämparöglan" Ingen aning hur man kallar det. Den är av märket Arrow special parts och det borde ju finnas reservdelar att köpa men jag har inte hittat något, känns ju surt att köpa en helt ny när det sitter en som bara behöver byta en del.

RoadRagge har ett sprillans nytt drivpaket liggandes, du kan kolla med honom.
Han brukar oxå kunna svara på mycket gör det själv-frågor.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj

Att byta bromsbelägg på en hoj är enklare än att byta på en bil tycker jag, Du behöver inte ens ta bort hjulen.

Det känns lite sådär att åka omkring med sprucket styrdämparfäste. Fästet har antagligen spruckit av ett skäl. Om dämparen ramlar ner i regionerna kring styrkronan under körning kan det sluta väldigt tråkigt.

Maila tillverkaren och se vad de kan göra. Med lite tur skickar de en ny del gratis på ren 'good will'.

Linus E

Ny medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
2002 Honda CBR 954
Att byta bromsbelägg på en hoj är enklare än att byta på en bil tycker jag, Du behöver inte ens ta bort hjulen.

Det känns lite sådär att åka omkring med sprucket styrdämparfäste. Fästet har antagligen spruckit av ett skäl. Om dämparen ramlar ner i regionerna kring styrkronan under körning kan det sluta väldigt tråkigt.

Maila tillverkaren och se vad de kan göra. Med lite tur skickar de en ny del gratis på ren 'good will'.

Kunde tänka mig att det var lika lätt eller lättare att byta belägg på en hoj.

Kanske jag skulle prova att göra, antingen får man en ny del eller så kan man få köpa en. Bifogar en bild på sprickan här så ni får se.

545883_10151696673910290_576375289_24326744_640142209_n.jpg

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Gul och svart ska det vara :p tyckte min på 800 mil var lågt när jag köpte den förra året 1400 nu .Men 500 mil så är den ju inte inkörd ännu,Grattis till ett bra köp :tummenupp

Sen en liten fråga nu om tråden vakna till lite .. starta jag min hoj kall så ligger min på ca 2000 varv och låter lite små rassligt tills 40-42 grader då går den ner i normalt tomgångs varv och rasslet upp hör .. Förmoda det är naturligt ?
kamkedjesträckare och innan oljan åkt runt lite ?

Man tackar:tummenupp

e det någon som vet vad en 600 mila service kostar??? Och e det någon som ska/har varit på det här HONDA FIREBLADE dagar på Anderstorp raceway som e enbart för fireblade ägare? E det nåt o ha eller?

Last edited:

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Fan oxo jag har försökt hur många gånger som helst att bifoga en bild på hojen och dom små moddarna man har gjort men min dator vägrar sammarbeta:smasha Det finns nån bild i mitt garage, det e mitt enda sätt att bidra till mitt förförra inlägg. och som några andra redan skrivit den gula versionen e den enda rätta:gnissla

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...