Kriss
Ny medlem
Har bolt-on till salu till en 929 egentligen men tror den passar en 954 också. Någon?
Vilken olja kör ni era hojar på ?.....
Innan vintern bytte jag olja/filter (castrol power 1) och tycker nu att kopplingern är mycket sämre låter mer vid växling ... dock inget slir .Kanske bara noja nu då man inte hört eller kört den på länge
puh första inlägget efter att i dagar suttit och läst igenom hela tråden haha! Mycket matnyttigt och framförallt har det gjort mig ännu mera nöjd med min hoj
Köpte en gul 954 -02 för några veckor sedan. Har bara varit ute och rastat den en liten sväng då jag inte har lappen ännu men snart så, teoriprov på torsdag 10 maj
Är än så länge grymmt nöjd med min blade men behöver fixa lite. Bromsbelägg fram och drivpaket behöver bytas. Vilket drivpaket borde jag köpa? Att byta belägg själv är väl ingen större skillnad från att byta på bil kan jag tänka mig? Eller något spec jag bör tänka på?
Har styrdämpare sitter på min hoj men är lite fundersam för det är en spricka i fästet till själva "dämparöglan" Ingen aning hur man kallar det. Den är av märket Arrow special parts och det borde ju finnas reservdelar att köpa men jag har inte hittat något, känns ju surt att köpa en helt ny när det sitter en som bara behöver byta en del.
puh första inlägget efter att i dagar suttit och läst igenom hela tråden haha! Mycket matnyttigt och framförallt har det gjort mig ännu mera nöjd med min hoj
Köpte en gul 954 -02 för några veckor sedan. Har bara varit ute och rastat den en liten sväng då jag inte har lappen ännu men snart så, teoriprov på torsdag 10 maj
Är än så länge grymmt nöjd med min blade men behöver fixa lite. Bromsbelägg fram och drivpaket behöver bytas. Vilket drivpaket borde jag köpa? Att byta belägg själv är väl ingen större skillnad från att byta på bil kan jag tänka mig? Eller något spec jag bör tänka på?
Har styrdämpare sitter på min hoj men är lite fundersam för det är en spricka i fästet till själva "dämparöglan" Ingen aning hur man kallar det. Den är av märket Arrow special parts och det borde ju finnas reservdelar att köpa men jag har inte hittat något, känns ju surt att köpa en helt ny när det sitter en som bara behöver byta en del.
Att byta bromsbelägg på en hoj är enklare än att byta på en bil tycker jag, Du behöver inte ens ta bort hjulen.
Det känns lite sådär att åka omkring med sprucket styrdämparfäste. Fästet har antagligen spruckit av ett skäl. Om dämparen ramlar ner i regionerna kring styrkronan under körning kan det sluta väldigt tråkigt.
Maila tillverkaren och se vad de kan göra. Med lite tur skickar de en ny del gratis på ren 'good will'.
Gul och svart ska det vara tyckte min på 800 mil var lågt när jag köpte den förra året 1400 nu .Men 500 mil så är den ju inte inkörd ännu,Grattis till ett bra köp
Sen en liten fråga nu om tråden vakna till lite .. starta jag min hoj kall så ligger min på ca 2000 varv och låter lite små rassligt tills 40-42 grader då går den ner i normalt tomgångs varv och rasslet upp hör .. Förmoda det är naturligt ?
kamkedjesträckare och innan oljan åkt runt lite ?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |