954-tråden

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hur funkar modelbeteckningarna på Fireblades? Nu tänker jag på när det brukar stå t.ex PC 28 eller SC 28? Vilken beteckning har 954:an?

//Eric
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada
DR-Zätare skrev:
Hur funkar modelbeteckningarna på Fireblades? Nu tänker jag på när det brukar stå t.ex PC 28 eller SC 28? Vilken beteckning har 954:an?

//Eric

SC50 har jag förmig att 954:an har.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Hur många av er 954bröder o systrar kommer man att springa på i sommar på div bandagar?

A-torp med Humlan o Skalman ska jag på i alla fall!

Knutstorp hade varit kul det va längesedan.

Kinnekulle mja min klotbana kanske vågar mig dit o fegköra lite iår.

Mo i Rana hade varit vansinigt kul men ack så långt!

Falkenberg i sommar kanske det äntligen blir av.

Gelleråsen är ju oxå kul men skulle vilja ha en 600 där det va en kamp att brottas med 954:an där.

Gothlandring hade varit kul men känns lite svåråtkommet tycker jag.

Sviestad har aldrig prövat hade oxå varit kul med något nytt.

Nürburgring Nu måste resan bli av dit i år o få insupa all motorhistoria.

Vilka banor har ni besökt?
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Vi lär nog synas blondie :)
Hoppas på en del bana i år. KOmmer väll att kolla på många som man inte kör också :tummenupp
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Lär ju bo på sviesta nu när jag har bytt bolag.... :yoparty

Förresten... ingen som vill köpa ett mörkt dubble bubble????

best price...only for U...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Blondie skrev:
Hur många av er 954bröder o systrar kommer man att springa på i sommar på div bandagar?

A-torp med Humlan o Skalman ska jag på i alla fall!

Knutstorp hade varit kul det va längesedan.

Kinnekulle mja min klotbana kanske vågar mig dit o fegköra lite iår.

Mo i Rana hade varit vansinigt kul men ack så långt!

Falkenberg i sommar kanske det äntligen blir av.

Gelleråsen är ju oxå kul men skulle vilja ha en 600 där det va en kamp att brottas med 954:an där.

Gothlandring hade varit kul men känns lite svåråtkommet tycker jag.

Sviestad har aldrig prövat hade oxå varit kul med något nytt.

Nürburgring Nu måste resan bli av dit i år o få insupa all motorhistoria.

Vilka banor har ni besökt?

Har ju aldrig kört på bana men jag tänkte testa nån bandag i sommar på Gelleråsen. Det e ju inte direkt långt dit från Örebro. :tummenupp
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Bana

Körde falkenberg förra säsongen, blev även ett par pass på gotlandring under lelle veckan, en kanon rolig och varierande bana. Hört att ringknutstorp ska vara i klass med g-ring.

Har väl direkt inga pinnar i backen men det är grymt kul.
 

Dainese Dennis

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Norrland
Hoj
Tvåhjuling
Danne69 skrev:
Den röda e inte bra den e fete laggd klotad ganska hårt skulle inte rekommendera den,men ni kan ju alltid kolla på den
ha de gött

Bra att höra.Det blev ändå ingen titt på den för han hade ingen nyckel till garaget. :va

The blade skrev:
När ska ni vårserva era skönheter??

Första veckan i mars är det dags att göra 3000mila servicen.Man måste vara ute i tid så den är klar när första torra asfaltfläck kommer fram. :banana

Firefly skrev:
Det finns ju en anledning till att billiga hojar är billiga. Det är ju ingen som ger bort hojar i bra skick för småpengar.

Du har så rätt så rätt. :)
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
:yoparty
The blade skrev:
Vad gav du o hur långt har den gått om man får fråga?

Jadu. Vad jag gav vill jag nog hålla för mig själv. Men kan väl säga att jag gjorde en bra affär. Den är köpt i butik och har rullat 1 400 mil. Inte ett märke på den och jag har granskat den noga kan jag säga. :hihi
Jag är tokigt nöjd. Fast min polare som kör en storgixxer mobbar mig som fan. "Det saknas ju 50 kubik" :3freak
Skiter jag i. Hondan e ändå bättre i mina ögon och det är väl det som räknas även om han säkert kommer dra mig rakt fram :hihi[/QUOTE]
:Bugar håller me dig mannen :yoparty
 

Sunka

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
R1 -00
Dainese Dennis skrev:
Bra tråd det här, har en kompis som hade tänkt åka och kolla på den i örebro med. Man får höra mycket om cycklarna här. Verkar som att alla 954 som är billiga på blocket har en intressant bakrund. En kompis ska titta på den röda för 71000 idag. Han ringde honom igår och det är så många som har hört av sig så han har höjjt priset till 78000kr. :confused: Va det inte den som styrkrona med mer var väck på? Skum kille, Ska bli intressant att höra hur det gick ikväll.

Verkar som att han tagit dig på orden om han läst ditt inlägg.

Jag ringde honom för en vecka sedan efter att ha läst inlägget att hojen skulle ha varit kraschad. Nämnde ingenting om tråden här på Sporthoj utan förhörde mig om skick på hojen, regnr, begärde fler bilder, ja ni vet ju jargongen. Bland det första han sa till mig var att han höjt priset från 71.000 till 78.000 eftersom det var sånt intresse på hojen (!). Han försäkrade mig att hojen var i toppskick och det fanns inte en skråma på den.
Fick några bilder, och de såg riktigt fina ut, förutom att RR-dekalerna saknades som någon tidigare nämnt.
Var i Sthlm i helgen och tänkte passa på att titta på några hojar på söndagen. Ringde killen på fredagen och nämde att jag nog skulle komma och titta på den på söndag. "Ja, vad bra" tyckte han, "hör av dig innan bara".
Sagt och gjort, jag ringde honom på söndag och sa att jag ville titta på hojen. Fick då ett motvilligt "Njaaae, jag får höra av mig eftersom jag måste ringa han som har nyckeln till garaget...". Fick ett SMS en liten stund senare där han sa att han inte fick ta på killen med nyckeln. Nyckelkillen skulle komma hem på tisdag. :va

Han måste ha läst denna tråd om att det är något konstigt med de billiga 954:eek:rna eftersom han lagt ut en ny annons igår på http://www.blocket.se/vi/7379235.htm
och nu höjt priset ytterligare till 81.000!! (-Nu tror ingen att det är nåt mysko med hojen... :3freak )

Om nån blir osäker i framtiden så har hojen (på bilderna han skickade till mig iaf) reg.nr: TFX365.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
The blade skrev:
När ska ni vårserva era skönheter??


På alla hjärtansdag det klart :pannkyss
Glömde köpa rosor så hon va lite sur när jag skulle "sätta på" henne :hihi

Sunka skrev:
"Ja, vad bra" tyckte han, "hör av dig innan bara".
Sagt och gjort, jag ringde honom på söndag och sa att jag ville titta på hojen. Fick då ett motvilligt "Njaaae, jag får höra av mig eftersom jag måste ringa han som har nyckeln till garaget...". Fick ett SMS en liten stund senare där han sa att han inte fick ta på killen med nyckeln. Nyckelkillen skulle komma hem på tisdag.

haha jag fick samma story i början av januari... "tappat nyckeln" sicken idiot! Jag åkte 30 mil enkel för att kolla på skiten när jag kommer upp till sthlm säger dumf*n detta
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Sunka skrev:
Om nån blir osäker i framtiden så har hojen (på bilderna han skickade till mig iaf) reg.nr: TFX365.


Istället för att undra ring runt f-bolag o fråga om hojen varit inblandad i någon olycka eller larmtjänst kanske?

Vet inte om det går men värt ett försök
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Sunka skrev:
Verkar som att han tagit dig på orden om han läst ditt inlägg.

Jag ringde honom för en vecka sedan efter att ha läst inlägget att hojen skulle ha varit kraschad. Nämnde ingenting om tråden här på Sporthoj utan förhörde mig om skick på hojen, regnr, begärde fler bilder, ja ni vet ju jargongen. Bland det första han sa till mig var att han höjt priset från 71.000 till 78.000 eftersom det var sånt intresse på hojen (!). Han försäkrade mig att hojen var i toppskick och det fanns inte en skråma på den.
Fick några bilder, och de såg riktigt fina ut, förutom att RR-dekalerna saknades som någon tidigare nämnt.
Var i Sthlm i helgen och tänkte passa på att titta på några hojar på söndagen. Ringde killen på fredagen och nämde att jag nog skulle komma och titta på den på söndag. "Ja, vad bra" tyckte han, "hör av dig innan bara".
Sagt och gjort, jag ringde honom på söndag och sa att jag ville titta på hojen. Fick då ett motvilligt "Njaaae, jag får höra av mig eftersom jag måste ringa han som har nyckeln till garaget...". Fick ett SMS en liten stund senare där han sa att han inte fick ta på killen med nyckeln. Nyckelkillen skulle komma hem på tisdag. :va

Han måste ha läst denna tråd om att det är något konstigt med de billiga 954:eek:rna eftersom han lagt ut en ny annons igår på http://www.blocket.se/vi/7379235.htm
och nu höjt priset ytterligare till 81.000!! (-Nu tror ingen att det är nåt mysko med hojen... :3freak )

Om nån blir osäker i framtiden så har hojen (på bilderna han skickade till mig iaf) reg.nr: TFX365.



Haha vilken dåre. Undrar vad folk tänker ibland :död
Bra att ni delar med er så kanske flera slipper gå på samma sak.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Suttit i garaget och torrgasat och kastat mig till höger och vänster på depåstöden :hihi Har då konstaterat följande:
Provade en gixxer 03a och sadeln på den är ju mycke mjukare.. Hur är 954an att åka längre sträckor på (tänker på :arsele ) pga den hårda dynan??
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Kenya skrev:
Suttit i garaget och torrgasat och kastat mig till höger och vänster på depåstöden :hihi Har då konstaterat följande:
Provade en gixxer 03a och sadeln på den är ju mycke mjukare.. Hur är 954an att åka längre sträckor på (tänker på :arsele ) pga den hårda dynan??

Börjar du bli desperat :)

Den är jätte skön att åka långt på, perfekt för armar och axlar när du passerat 140km/h Dynan är jätte mjuk och skön, ungefär lika mkt stoppning som i en disktrasa.

Nä då skämt och sido så tycker inte jag iaf att det är något som man tänker på. Det enda som jag tycker är jobbigt är för axlarna när man kör under 90km/h
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
någon som vet vad det är för lampor till parkeringsljuset? är det T-10 Wedge lampor (W5W)?
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Kenya skrev:
Suttit i garaget och torrgasat och kastat mig till höger och vänster på depåstöden :hihi Har då konstaterat följande:
Provade en gixxer 03a och sadeln på den är ju mycke mjukare.. Hur är 954an att åka längre sträckor på (tänker på :arsele ) pga den hårda dynan??

Beror på hur benig röv du har !
Jag har kört 60mil en dag typ motorväg det va inte kul.
Sen har vi kört någon 40-50mils bandag kändes inget i rumpan

MAO aktiv körning är skönare och roligare!
 
Last edited:

AXL ROSE

rock n`roll !!
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
HONDA 954
Vilken färgsättning är egentligen snyggast/populärast.....................låt höra nu....................
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
AXL ROSE skrev:
Vilken färgsättning är egentligen snyggast/populärast.....................låt höra nu....................

Snyggast blir det säkert diskusion om, tycker ju att svart/röd e snyggast.

Sen vet ju alla att 02ans röd/svart är snabbast. Den är ju rödast :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top