A-torp RR1800kr/SM1000kr???

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Såg att A-torp som vanligt är dyrt, det gör mig inget det kostar att åka. Men det som förvånade mig var att supermotard kostar 1000. Jag vet att Svemo sagt att man inte får ta ut mer än 1000kr i startavgift för supernissarna (lustigt jag vet :va ).

Vad jag nu undrar är hur A-torps styrelse har resonerat. På LMS kommer skillnaden att bli 200kr (RR/SM) och då sa jag att jag tyckte det var ok i år, men att det måste justeras till nästa år.Anledningen var att det är första året LMS gör detta och då får man ta lite skavanker. Jag anser att vi tar lika mycket tid på banan och ska där av betala lika mycket. Varför tar då inte A-torp ut en "sopp" avgift på tex 400 och sänker anmälnings avgiften för RR? Detta är ingen kritik mot A-torp utan bara en fråga hur ni resonerat.

mvh björn.e
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
björn.e skrev:
Såg att A-torp som vanligt är dyrt, det gör mig inget det kostar att åka. Men det som förvånade mig var att supermotard kostar 1000. Jag vet att Svemo sagt att man inte får ta ut mer än 1000kr i startavgift för supernissarna (lustigt jag vet :va ).

Vad jag nu undrar är hur A-torps styrelse har resonerat. På LMS kommer skillnaden att bli 200kr (RR/SM) och då sa jag att jag tyckte det var ok i år, men att det måste justeras till nästa år.Anledningen var att det är första året LMS gör detta och då får man ta lite skavanker. Jag anser att vi tar lika mycket tid på banan och ska där av betala lika mycket. Varför tar då inte A-torp ut en "sopp" avgift på tex 400 och sänker anmälnings avgiften för RR? Detta är ingen kritik mot A-torp utan bara en fråga hur ni resonerat.

mvh björn.e
800:- i avgiftsskillnad är allt magstarkt.
Tycker 200:- som vi har i skillnad är illa i sej som bantiden är lika.
Visst vi får acceptera att Svemo satt ett maxtak på 1000:- i år men ska dom vara med nästa år får dom vackert betala samma som roadracingen :4skrika
Det kostar att köra hoj, bara är så.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
LOTTAK skrev:
800:- i avgiftsskillnad är allt magstarkt.
Tycker 200:- som vi har i skillnad är illa i sej som bantiden är lika.
Visst vi får acceptera att Svemo satt ett maxtak på 1000:- i år men ska dom vara med nästa år får dom vackert betala samma som roadracingen :4skrika
Det kostar att köra hoj, bara är så.


Kan bara hålla med det ska väl va samma för alla klasser.
är det någon här med SM som kan förklara varför just SM ska va så billigt..inte så att jag är avundsjuk precis att köra supermotard på Anderstorp inte ens om man kör den korta banan så blir det särskilt roligt tror jag .

nä det ska va jämt ingen som vill ta upp det med J.O :tummenupp (ironi)
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Gottis skrev:
Kan bara hålla med det ska väl va samma för alla klasser.
är det någon här med SM som kan förklara varför just SM ska va så billigt..inte så att jag är avundsjuk precis att köra supermotard på Anderstorp inte ens om man kör den korta banan så blir det särskilt roligt tror jag .

nä det ska va jämt ingen som vill ta upp det med J.O :tummenupp (ironi)
Om inte svemo satt 1000:- som maxtak för SM så hade det nog varit lika för alla,utom för juniorerna som alltid har billigare avgifter (helt rätt tycker jag).
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Eeeh, finns det nån logik i varför SVEMO tagit ett sånt beslut? Varför ska man sätta en max avgift för en speciell klass eller gren? Locka flera åkare?

Satt förövrigt och skummade igenom alla tävlingsinbjudningar längst bak i IB senast. Var rätt intressant att jämföra prisnivåerna mellan dom olika grenarna och sporterna... Kan säga att RR vann med hästlängder.... :hihi
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Macke skrev:
Eeeh, finns det nån logik i varför SVEMO tagit ett sånt beslut? Varför ska man sätta en max avgift för en speciell klass eller gren? Locka flera åkare?

Satt förövrigt och skummade igenom alla tävlingsinbjudningar längst bak i IB senast. Var rätt intressant att jämföra prisnivåerna mellan dom olika grenarna och sporterna... Kan säga att RR vann med hästlängder.... :hihi
Precis och gillar inte SM-förarna våra priser kan dom ju köra cross i stället :hihi
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Macke skrev:
Eeeh, finns det nån logik i varför SVEMO tagit ett sånt beslut? Varför ska man sätta en max avgift för en speciell klass eller gren? Locka flera åkare?

Satt förövrigt och skummade igenom alla tävlingsinbjudningar längst bak i IB senast. Var rätt intressant att jämföra prisnivåerna mellan dom olika grenarna och sporterna... Kan säga att RR vann med hästlängder.... :hihi

det är nog för att få folk att börja köra.. så brukar det ju va, smyg lite upp kostnaderna så märks det inte så väl...?

Hoppas verkligen att det blir lika samma för alla nästa år...
eller så får man väl börja köra cross, 250kr i anmälningsavgift är lagom gott ;)

//håkan
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Borde det inte vara lägre anmälningsavifter nu i år förresten när man måste hålla med transponder själv? ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Macke skrev:
Borde det inte vara lägre anmälningsavifter nu i år förresten när man måste hålla med transponder själv? ;)
Jo men logik och anmälningsavgifter i RR går inte alltid hand i hand.
 

KAK

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
R-Cykel
björn.e skrev:
Såg att A-torp som vanligt är dyrt, det gör mig inget det kostar att åka. Men det som förvånade mig var att supermotard kostar 1000. Jag vet att Svemo sagt att man inte får ta ut mer än 1000kr i startavgift för supernissarna (lustigt jag vet :va ).

Vad jag nu undrar är hur A-torps styrelse har resonerat. På LMS kommer skillnaden att bli 200kr (RR/SM) och då sa jag att jag tyckte det var ok i år, men att det måste justeras till nästa år.Anledningen var att det är första året LMS gör detta och då får man ta lite skavanker. Jag anser att vi tar lika mycket tid på banan och ska där av betala lika mycket. Varför tar då inte A-torp ut en "sopp" avgift på tex 400 och sänker anmälnings avgiften för RR? Detta är ingen kritik mot A-torp utan bara en fråga hur ni resonerat.

mvh björn.e
var hittar man info om dessa priser?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Helt sinnes, tack vare att man inte strukit fler klasser än std600, är det numer en klass mer än tidigare, där SM-klasser alltså återigen får stryka på fötterna för Supportklasser, till samma dyra pris som tidigare..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Helt sinnes, tack vare att man inte strukit fler klasser än std600, är det numer en klass mer än tidigare, där SM-klasser alltså återigen får stryka på fötterna för Supportklasser, till samma dyra pris som tidigare..
:tummenupp :brinnerup
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Om man nu vill sträva mot ett "långsiktigt" samarbete mellan RR å SM och undvika friktion/gruff mellan grupperna så gör man ju ett generalfel, olika förutsättningar (betalning + transponderkrav) är verkligen saker som kommer att bygga murar. Förstår inte hur/om dom tänker.......................
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
oFFkeFF skrev:
Helt sinnes, tack vare att man inte strukit fler klasser än std600, är det numer en klass mer än tidigare, där SM-klasser alltså återigen får stryka på fötterna för Supportklasser, till samma dyra pris som tidigare..
Går vi tillbaka några år i tgiden och räknar så är det inte flera klasser i år än innan.
Vi i LMS valde att plocka bort sidvagnarna till förra året och std 600 till i år, dessa har i år ersatts med 2 SM-klasser.
Summan klasser är alltså lika många på tävlingen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
LOTTAK skrev:
Går vi tillbaka några år i tgiden och räknar så är det inte flera klasser i år än innan.
Vi i LMS valde att plocka bort sidvagnarna till förra året och std 600 till i år, dessa har i år ersatts med 2 SM-klasser.
Summan klasser är alltså lika många på tävlingen.

Både ja och nej, LMS har väl tidigare valt att köra två kvalgrupper i r600 samt a och b-final.
"relativt" ny-tillkommen klass är även 125jr.
Hur som helst, det är en klass mer än förra året. D.v.s ett trängre schema.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
oFFkeFF skrev:
Både ja och nej, LMS har väl tidigare valt att köra två kvalgrupper i r600 samt a och b-final.
"relativt" ny-tillkommen klass är även 125jr.
Hur som helst, det är en klass mer än förra året. D.v.s ett trängre schema.
Och förra året körde vi en klass mindre än normalt.
Vi (Hannes) har lyckats få till ett bra schema även til i år med lika mycket träning som tidigare.
 
Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
LOTTAK skrev:
Och förra året körde vi en klass mindre än normalt.
Vi (Hannes) har lyckats få till ett bra schema även til i år med lika mycket träning som tidigare.

lite OT men kommer det att bli A-B finaler i Rookie 600 iår med lr hos er ?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top