A-torp RR1800kr/SM1000kr???

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
håkan skrev:
2042153 Yeaaaah, thats the spririt! Jag ska va där o brumma... hoppas det blir skoj! :fyllisar
Klart det blir skoj :fyllisar
Är som sagt inte ARC som bestämt att SM ska betala 1000:- utan MX-sektionen hos svemo :huvet
Peppe hoppar över körningen men vi kommer ner och mekar till juniorerna och hejjar på alla andra :banana
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jaha, jag tror fan jag tar och hoppar över ARC:s sketna arrangemang i år med, alltid kommer de med nått nytt att reta upp sig på lagom till säsongsstart :tummenupp
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tror taket kom till för att det ska bli något startfält överhuvudtaget, redan förra året minskade antalet deltagare när priserna chockhöjdes så det är inte säkert högre startavgifter hade gett så mycket mer pengar för det pga färre förare.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
RookieSM skrev:
2042249 Jag tror taket kom till för att det ska bli något startfält överhuvudtaget, redan förra året minskade antalet deltagare när priserna chockhöjdes så det är inte säkert högre startavgifter hade gett så mycket mer pengar för det pga färre förare.


lär inte ge mer pengar nu heller efter som många RR förare hoppar över SM
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
LOTTAK skrev:
2042181 Klart det blir skoj :fyllisar
Är som sagt inte ARC som bestämt att SM ska betala 1000:- utan MX-sektionen hos svemo :huvet
Peppe hoppar över körningen men vi kommer ner och mekar till juniorerna och hejjar på alla andra :banana


MX-sektionen Bestämmer... bjäbjä bjä! skrattretande !!!!!!!!!!!!!!

Skulle RR-sektionen sitta och bestämma att RR inte får kosta mer än 1000kr skulle det inte bli någon tävling!! Så enkelt är det, ingen klubb skulle då ha råd att arrangera en tävling. SVEMO kan inte bestämma en sån sak. Om det inte går ihop för arrangörerna blir det ju inga tävlingar och VILKA av oss RR-åkare vill sponsra SM ? Någon?

Har inget som helst emot SM, tycker det är riktigt coolt, men vill inte sponsra dem! De ska betala sin del av kakan.

/Fredrik
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Gottis skrev:
2042259 lär inte ge mer pengar nu heller efter som många RR förare hoppar över SM
Iofs inte men det hade inte varit billigare om inte motard hade varit med heller då priset var samma förra året. (Obs, jag kör inte sm-sm, jag tycker bara det är synd att ni inte ni ska vara med)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
RookieSM skrev:
2042328 Iofs inte men det hade inte varit billigare om inte motard hade varit med heller då priset var samma förra året. (Obs, jag kör inte sm-sm, jag tycker bara det är synd att ni inte ni ska vara med)

sant :)

men BenFre har rätt iaf dom ska betala lika mycket av Kakan som vi .Det går inte att få till en protest lista av något slag och skicka till Svemo att dom river det här beslutet
:3freak
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Anderstorp bygger ju om toaletter mm så det gamla "skitet" där ute blir ett minne blott. Iofs inte för oss som kör i samband med islossningen i år men till STCC! :)
Anderstorp är ju en gooo bana och de som arrangerar gör säkert sitt yttersta, hoppas bara att tidtagningen inte strular i år igen... Men något borde man ju ha lärt sig efter de senaste två säsongernas tidtagningsskämt!
Jag ska dit i alla fall, inte tal om annat!
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Lugn och fin nu, jag tror inte A-torp gjorde detta med flit, att diskussionen skulle komma var ju oundvikligt. På LMS kommer skillnaden att bli 200kr vilket jag anser är ok i år. Det fans en diskussion om att vi ev skulle ta ut en smyg avgift för att det skulle bli samma kostnader men kom fram till att 200 var för lite att bråka om.
Det är egentligen inte A-torps (som nu får stå som syndabock) fel, det är MX samt Svemo som (hoppas jag) gått med på detta. Man vill ju säkert ha ett lågt pris första året för att få startande överhuvudtaget. Frågan är ju om detta kommer att bli en följetång under hela året att diffen mellan RR och SM blir för stor. Vad kommer då att ske? Om vi drar upp priset för SM kommer det ju att gå ut över antalet startande. Vilket kan leda till att vi inte i framtiden kommer ha dom med oss. Detta anser jag vara ett nederlag jag tror på kombon RR/SM. Men jag hoppas att andra arrangörer tänker på detta, att ha folk som är lite griniga innan man kommer dit är ju inte helt lyckat.

björn
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Torkel skrev:
2042355 Anderstorp bygger ju om toaletter mm så det gamla "skitet" där ute blir ett minne blott. Iofs inte för oss som kör i samband med islossningen i år men till STCC! :)
Anderstorp är ju en gooo bana och de som arrangerar gör säkert sitt yttersta, hoppas bara att tidtagningen inte strular i år igen... Men något borde man ju ha lärt sig efter de senaste två säsongernas tidtagningsskämt!
Jag ska dit i alla fall, inte tal om annat!
Skithusen ska vara klara till första rejset är det lovat, tidtagningen kommer att skötas av Aldén, så det borde inte vara nåt problem.

Gottis skrev:
2042259 lär inte ge mer pengar nu heller efter som många RR förare hoppar över SM
Dom "många förarna" lär vara ca 5-10 stycken när det väl blir dags. Inse vem som är ansvarig för detta och kasta skit på dom istället.
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
björn.e skrev:
2042382 Om vi drar upp priset för SM kommer det ju att gå ut över antalet startande. Vilket kan leda till att vi inte i framtiden kommer ha dom med oss. Detta anser jag vara ett nederlag jag tror på kombon RR/SM. Men jag hoppas att andra arrangörer tänker på detta, att ha folk som är lite griniga innan man kommer dit är ju inte helt lyckat.

björn

Citat Folkesson: "-Racing är dyrt, har alltid varit dyrt och kommer alltid att vara dyrt!"
Jag håller med Benfre, använder de banan lika mycket (enligt en del tom mer!) så skall de vara med och betala lika mycket. Svemo vet att de flesta (jag skulle gissa på 50%) kör racing utan sponsorer och betalar kalaset ur egen ficka just för att det är så jävla kul. Är inte SM-killarna redo att betala för sin racing får de väl jaga mer spons eller lägga av. Att låta RR-folket betala 80% mer suger värre än Mona Sahlins kontokort!
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Står cross-sektionen för mellanskillnaden på 800:-/förare eller har motarderna många sponsorer som kommer gå in och hjälpa SM-serien/tv-sändningarna?

Kanske någon sån info vi saknar så det ser mer fel ut för oss än vad det är?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nr:18 skrev:
2041325 Supermoto är en sm-klass precis som NSB och 250R. SM-klasserna får inte alls stryka på foten för supportklasserna :7peta

Jo, när man behåller antalet supportklasser, samt utökar med fler SM-klasser, blir just SM-klasser drabbade.

Strider skrev:
2042010

Om det är så Svemos RR sektionen har bestämt att Supermoto skall betala max 1000:- i startavgift så kan Peter Sköld dra åt ....... .

Kan du slipa bort det där hacket i 78-varvaren? Eller stal Peter Sköld din klubba i sandlådan så det blev ett livslångt trauma?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
oFFkeFF skrev:
2042776 Jo, när man behåller antalet supportklasser, samt utökar med fler SM-klasser, blir just SM-klasser drabbade.
..

Tror att det finns regler som säger att en SM-klass ska ges minst 60 minuters officiell träning innan race. Dvs 60 minuter körning delat på 2 kval + w-up.

Sen har jag hört att man tänkt införa en minimumgräns för hur långt/länge ett race för en SM-klass ska vara. Typ så som man har i SO, VM osv fast säkert lite lägre gräns än dom serierna som typ minst 3 mil/20 minuter eller vad dom väljer.

Med sånna här regler så ska inte SM-klasserna påverkas av hur arrangörerna väljer att köra för antal supportklasser eller liknande.

Nr:18 skrev:
2042705 Skithusen ska vara klara till första rejset är det lovat,
...


Det har dom nog lovat för 5:e året i rad eller vad är det uppe i nu?
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
kan nån förklara för mig vart SM ska köra? Tycker det verkar hur konstigt som helst.
Ska de köra på RR banan enbart? eller ska de köra på RR banan och ute i gruset?

Vem i så fall soppar bort allt grus mm så jag slipper köra omkull??

För min del är det lugnt om de kör enbart på RR-banan. Det stör inte mig. Men om de kommer dra ut en massa skräp på banan?

Tex om det regnar kommer det bli en massa lera på banan.
Känns halv kul och komma i 150 km/h och köra på en lerklump mitt i en kurva.

Är det någon som tänkt på detta???
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Axxexs skrev:
2042730 Står cross-sektionen för mellanskillnaden på 800:-/förare eller har motarderna många sponsorer som kommer gå in och hjälpa SM-serien/tv-sändningarna?

Kanske någon sån info vi saknar så det ser mer fel ut för oss än vad det är?
SuperMoto har fixat sponsorer för att inte förarna ska behöva betala tv-avgift, är det inte så inom RR?
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
sunkan skrev:
2042820 kan nån förklara för mig vart SM ska köra? Tycker det verkar hur konstigt som helst.
Ska de köra på RR banan enbart? eller ska de köra på RR banan och ute i gruset?

Vem i så fall soppar bort allt grus mm så jag slipper köra omkull??

För min del är det lugnt om de kör enbart på RR-banan. Det stör inte mig. Men om de kommer dra ut en massa skräp på banan?

Tex om det regnar kommer det bli en massa lera på banan.
Känns halv kul och komma i 150 km/h och köra på en lerklump mitt i en kurva.

Är det någon som tänkt på detta???
På Sviestad är tidschemat lagt så att det är en paus efter SM-klasserna, då skickar vi ut sopbil och sopar banan så vi får bort gruset.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
RookieSM skrev:
2042849 SuperMoto har fixat sponsorer för att inte förarna ska behöva betala tv-avgift, är det inte så inom RR?
Radiotjänst i Kiruna? Om man inte har TV då? :tungan

Var är protestlistan?
Varför ska Motarder få åka på min bekostnad. Fan det sjukaste jag hört på länge. Ett sånt beslut måste ju gå att riva upp. Argumentet att locka åkare håller inte, då borde t.ex 600std ha fått kraftig rabatt premiäråret -03. Enda rabatten som ska ges är för ju självklart för juniorer

Dessutom som flera redan nämnt, varför sjunker inte kostnaderna trots att det blir fler och fler deltagare som betalar mer och mer själva (transpondrar).
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
RookieSM skrev:
2042849 SuperMoto har fixat sponsorer för att inte förarna ska behöva betala tv-avgift, är det inte så inom RR?

Vad jag vet så har inte anmälningsgiften något med TV att göra, den finansieras väl vid sidan om? Så har det ju varit tidigare i alla fall.

Här vore nog bra om SVEMO kunde lägga korten på bordet och förklara läget (det kanske finns en bra förklaring??) annars lär det ju råda lynschstämning i depån.... :fatta!
 

sandstream

Guest
LOTTAK skrev:
2042901 På Sviestad är tidschemat lagt så att det är en paus efter SM-klasserna, då skickar vi ut sopbil och sopar banan så vi får bort gruset.
Hur gör ni med leran/gruset om det regnar?
Skickar ut en spolbil?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top