A-torp RR1800kr/SM1000kr???

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2042995 Hur gör ni med leran/gruset om det regnar?
Skickar ut en spolbil?
Spola med vatten och sopa.

Strider skrev:
Om det är så Svemos RR sektionen har bestämt att Supermoto skall betala max 1000:- i startavgift så kan Peter Sköld dra åt ....... .
Trots att du inte vet hur beslutsgången har varit så måste du ge Sköld ett tjuvnyp. Jag trodde du var vuxen men tydligen inte.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Johan skrev:
2042902 Radiotjänst i Kiruna? Om man inte har TV då? :tungan

Var är protestlistan?
Varför ska Motarder få åka på min bekostnad. Fan det sjukaste jag hört på länge. Ett sånt beslut måste ju gå att riva upp. Argumentet att locka åkare håller inte, då borde t.ex 600std ha fått kraftig rabatt premiäråret -03. Enda rabatten som ska ges är för ju självklart för juniorer

Dessutom som flera redan nämnt, varför sjunker inte kostnaderna trots att det blir fler och fler deltagare som betalar mer och mer själva (transpondrar).
Jag tror inte det är någon som åker på din bekostnad då priset hade varit samma oavsett om SuperMoto varit med eller inte, det var iaf inte billigare förra året.
 

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Hemma
Hoj
4.5
En mycket bra poäng m att jf subventionerat 600prod/Supermoto, flera tycks mörka att klasserna i många fall kräver lika budgetar eller tom dyrare till Supermotos nackdel map trimningsgrad och chassi-fritt.
Lika: extra cykel och fullstyrning fr Marknadsbolag osv osv .....

Y

Johan skrev:
2042902 Radiotjänst i Kiruna? Om man inte har TV då? :tungan

Var är protestlistan?
Varför ska Motarder få åka på min bekostnad. Fan det sjukaste jag hört på länge. Ett sånt beslut måste ju gå att riva upp. Argumentet att locka åkare håller inte, då borde t.ex 600std ha fått kraftig rabatt premiäråret -03. Enda rabatten som ska ges är för ju självklart för juniorer

Dessutom som flera redan nämnt, varför sjunker inte kostnaderna trots att det blir fler och fler deltagare som betalar mer och mer själva (transpondrar).
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
RookieSM skrev:
2043006 Jag tror inte det är någon som åker på din bekostnad då priset hade varit samma oavsett om SuperMoto varit med eller inte, det var iaf inte billigare förra året.


Det hade det kanske kunnat bli då det faktiskt var snack om att sänka anmälningsavgifterna och/eller ha prispengar till i år från ARC.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Varför sitter MX sektionen och bestämmer över hur RR sektionen/RR arrangörerna ska ta ut avgifter för tävlingarna? :va

Kan inte SVEMO's RR sektion gå in och bestämma att anmälningsavgiften för STK600 i STCC ska vara 300:- då? Låter ju ungefär lika rimligt.

Att avgifterna inte är lika för alla är givetvis skandal, det har jag alltid tyckt. Varför ska t.ex 125jnr ha lägre anmälningsavgifter? Det är ju inte direkt "barnen" som tar från sitt eget barnbidrag och betalar, utan deras föräldrar som säker tjänar mer än vad jag gör. Dessutom kostar en std. 125 bisarrt lite i inköp och underhåll om man jämför med andra tävlingshojar.

Näe, samma anmälningsavgifter för alla är bästa sättet att inte skapa någon mer osämja än den som redan finns mellan RR och SM.

Har väl som bekant varit lite motståndare till det här redan från början (och fått mycket skit för det). Hoppas bara att jag blir överbevisad. Och att det här "samarbetet" mellan RR och SM kommer få RR sporten att blomstra, och att det kommer att locka flera förare till RR sporten. För det är väl det som är meningen va? Eller är det för att få fart på SM sporten, på bekostnad av RR förarna? Jaja, ska bli kul att se om nåt/några år.... :tummenupp
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Macke skrev:
2043042
Har väl som bekant varit lite motståndare till det här redan från början (och fått mycket skit för det). Hoppas bara att jag blir överbevisad. Och att det här "samarbetet" mellan RR och SM kommer få RR sporten att blomstra, och att det kommer att locka flera förare till RR sporten. För det är väl det som är meningen va? Eller är det för att få fart på SM sporten, på bekostnad av RR förarna? Jaja, ska bli kul att se om nåt/några år.... :tummenupp

Då är vi två :tummenupp

Någon som kan PM:a ett Svemo nr till mej så man kan ringa och få höra deras resonomang skulle ha vart trevligt med ett Högt höns
:3freak
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Gustav O skrev:
2043154 www.svemo.se där har du nummer till dem.

Nu har jag pratat med Peter Larsson på supermoto Sektionen .

Och svaret jag fick va väl samma som vi hade innan dom gör det för att få till ett start fält, än så länge i år så är det 80 förare som har plockat ut sina Supermotard Licenser .

Men det som va intressant va att Peter tyckte att vi RR hade grävt våran egna grav efter som vi tilllåt så höga anmälnings avgifter som vi har till våra klasser.

Sen så hjälper dom till mycket med att få ner TV Kostnarderna igenom reklam och att det ska komma mera publik..det är iaf vad dom säger.

dom hoppas iaf i längden att dom ska kunna Hjälpa oss vad jag kunde förstå att få ner våra anmälnings avgifter eftersom sponsorer ska vakna för våra tävlingar.
 

sandstream

Guest
Macke skrev:
Att avgifterna inte är lika för alla är givetvis skandal, det har jag alltid tyckt. Varför ska t.ex 125jnr ha lägre anmälningsavgifter? Det är ju inte direkt "barnen" som tar från sitt eget barnbidrag och betalar, utan deras föräldrar som säker tjänar mer än vad jag gör. Dessutom kostar en std. 125 bisarrt lite i inköp och underhåll om man jämför med andra tävlingshojar.
Troligtvis är tanken att en förälder inte ska känna att det är för dyrt att låta grabben/tjejen börja åka.
Finns många föräldrar som lägger varenda krona på ungens motorsport och då gäller det att hålla nere priserna så att så många som möjligt kan åka och på så sätt få fram talangerna.

Men sen finns det ju en del som har det rätt bra förspänt och lätt skulle kunna betala mer, men så är det ju alltid.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2043317 Troligtvis är tanken att en förälder inte ska känna att det är för dyrt att låta grabben/tjejen börja åka.
Finns många föräldrar som lägger varenda krona på ungens motorsport och då gäller det att hålla nere priserna så att så många som möjligt kan åka och på så sätt få fram talangerna.

Men sen finns det ju en del som har det rätt bra förspänt och lätt skulle kunna betala mer, men så är det ju alltid.
Precis. Dessutom är det inte billigt att ha barn oavsett om de kör RR eller inte.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
iofs ser jag ju hellre att det är billigare för 125jnr, än för dom som kör SuperMoto på samma villkor som oss RR förare.... :rolleyes:
 

superracing

property of nothing
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Helsinborg
Hoj
KAWA
vet ni vad det kostar att arrangera en RR-tävling
2 dagars hyra på anderstorp ligger på 90-100000 kronor
sen tillkommer sjukvård . ambulanser. funktionärer mm mm mm mm
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
superracing skrev:
2043360 vet ni vad det kostar att arrangera en RR-tävling
2 dagars hyra på anderstorp ligger på 90-100000 kronor
sen tillkommer sjukvård . ambulanser. funktionärer mm mm mm mm

Bra då att vi ger Supermotard förarna lite rabatt! :tummenupp
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Förra året fick ARC in drygt 350.000:- på bara anmälningsavgifterna av förarna för tävlingen.

Fanns en artikel nånstans där det stod att årsarendet för banhyran var på 366000:- för ARC. Om det stämmer så betalar RR-SM alltså hyran av banan för klubben för hela året och alla andra tävlingar som körs av klubben. Tilkommer dock fler utgifter för en tävling som radioreklam, mat till funktionärerna och ambulanshyra tex.
 
Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
superracing skrev:
2043360 vet ni vad det kostar att arrangera en RR-tävling
2 dagars hyra på anderstorp ligger på 90-100000 kronor
sen tillkommer sjukvård . ambulanser. funktionärer mm mm mm mm

Visst kostar det. Men låt oss anta att det är 30 startande/klass. 6 klasser betalar 1800kr, 1 klass 750kr och 2 klasser 1000kr.

Detta får jag till ca 400 000 kr och det borde räcka gott och väl för att dra runt en helg. Lägg till träningen och du har 300 000 kr till.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Magnus skrev:
2043413 Visst kostar det. Men låt oss anta att det är 30 startande/klass. 6 klasser betalar 1800kr, 1 klass 750kr och 2 klasser 1000kr.

Detta får jag till ca 400 000 kr och det borde räcka gott och väl för att dra runt en helg. Lägg till träningen och du har 300 000 kr till.
Och sedan ska kostnaderna dras ifrån. Har du en aning om hur mycket? :rolleyes:
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
2042776 Jo, när man behåller antalet supportklasser, samt utökar med fler SM-klasser, blir just SM-klasser drabbade.



Kan du slipa bort det där hacket i 78-varvaren? Eller stal Peter Sköld din klubba i sandlådan så det blev ett livslångt trauma?
Supportklasserna drabbas exakt lika hårt som sm-klasserna :7peta

Jag anser fortfarande att b-förare öht inte har på ett sm att göra. Då skulle vi bli nöjda båda 2, nu är inte verkligheten sådan. Verkligheten är istället att alla sitter här och skriker att anmälningsavgifterna är för höga, när de i själva verket är lägre än 2005! Förra året tillkom nämligen elkostnaden, den ingår i år. Tänk tanken att kostnaderna för sm skulle slås ut på endast a-förare. Då skulle kostnaderna för arrangemanget slås ut på 150 pers mindre än vad som nu är fallet. Snacka om att det skulle skrikas om höga startavgifter!

Startavgiften för Supermoto kan inte arrangören lastas för eftersom det beslutats av nån annan. Att sitta här och jämföra kostnaderna mellan olika arrangörer är inte helt rättvisande, vissa arrangörer har en bättre situation avseende banhyra. Kostnaden för att hyra anderstorp under SM uppgår till omkring 100K för endast asfalthyran, sedan tillkommer funkisar, ambulans, läkare, tidtagning, mat till funkisa, osv, osv. Tro inte att ARC skär guld med täljkniv på en SM-deltävling, hade det varit så lukrativt att arrangera hade man sökt fler deltävlingar.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top