Varför sitter MX sektionen och bestämmer över hur RR sektionen/RR arrangörerna ska ta ut avgifter för tävlingarna?
Kan inte SVEMO's RR sektion gå in och bestämma att anmälningsavgiften för STK600 i STCC ska vara 300:- då? Låter ju ungefär lika rimligt.
Att avgifterna inte är lika för alla är givetvis skandal, det har jag alltid tyckt. Varför ska t.ex 125jnr ha lägre anmälningsavgifter? Det är ju inte direkt "barnen" som tar från sitt eget barnbidrag och betalar, utan deras föräldrar som säker tjänar mer än vad jag gör. Dessutom kostar en std. 125 bisarrt lite i inköp och underhåll om man jämför med andra tävlingshojar.
Näe, samma anmälningsavgifter för alla är bästa sättet att inte skapa någon mer osämja än den som redan finns mellan RR och SM.
Har väl som bekant varit lite motståndare till det här redan från början (och fått mycket skit för det). Hoppas bara att jag blir överbevisad. Och att det här "samarbetet" mellan RR och SM kommer få RR sporten att blomstra, och att det kommer att locka flera förare till RR sporten. För det är väl det som är meningen va? Eller är det för att få fart på SM sporten, på bekostnad av RR förarna? Jaja, ska bli kul att se om nåt/några år....