A-torp RR1800kr/SM1000kr???

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
LOTTAK skrev:
Och förra året körde vi en klass mindre än normalt.
Vi (Hannes) har lyckats få till ett bra schema även til i år med lika mycket träning som tidigare.

Ja, LMS har oftast lyckats hålla tids-scheman för att man arrar proffsigt.
Men jag vet också att man "försökt" få genom att köra 15-minuters kval, och att det lätt kan skita sig om något allvarligare händer under ett pass.
Ökar inte risken för oljespill med supermoto-förarna exempelvis?

Jag GILLAR att RR-SM och supermoto-sm går ihop, däremot inte att man knöker ihop det så gud-förbannat, eller att man prisdiffar det..
Blir det två kvalgrupper i r600 också? För då är det ju 10 klasser...
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
oFFkeFF skrev:
Ja, LMS har oftast lyckats hålla tids-scheman för att man arrar proffsigt.
Men jag vet också att man "försökt" få genom att köra 15-minuters kval, och att det lätt kan skita sig om något allvarligare händer under ett pass.
Ökar inte risken för oljespill med supermoto-förarna exempelvis?

Jag GILLAR att RR-SM och supermoto-sm går ihop, däremot inte att man knöker ihop det så gud-förbannat, eller att man prisdiffar det..
Blir det två kvalgrupper i r600 också? För då är det ju 10 klasser...


Om jag inte minns helt fel är det två kvalgrupper, man har dock gjort plats på söndagen genom att lägga B-final (r600) samt jr final på lördagen. Kommer inte ihåg hur lång kvaltiden blev men tror det var 20 min

björn

LOTTAK skrev:
800:- i avgiftsskillnad är allt magstarkt.

Jag undrar mest om ARC har funderat i dom banorna, det vore ju synd om det blir pajkastning redan nu. Jag kan förstå att detta är första året och att det inte kommer klaffa 100%. Jag skulle dock gjärna se att någon från ARC förklarar hur dom tänkte när dom satte priserna.

björn.e
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
dock att jag inte sett tidschemat över alla tävlingar men enligt vissa som håller lite koll så kommer supermotard snubbarna inte bara betala mindre utan också köra mer än någon rr klass
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
det är riktigt illa om de får köra mer också.. fy fan.. kan man anmäla sig till racen ännu..
 

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
oFFkeFF skrev:
Ökar inte risken för oljespill med supermoto-förarna exempelvis?
Kan inte svara för 2006, men fram tom 2005, så har dt inte varit några motorras som givit oljespill., men det kan ju alltid hända olyckor...

Vill inte lägga mig i diskutionen i övrigt, då vi förare inte har varit inblandade.
MVH
Stefan Supermoto #37
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
megagossen skrev:
Kan inte svara för 2006, men fram tom 2005, så har dt inte varit några motorras som givit oljespill., men det kan ju alltid hända olyckor...

Vill inte lägga mig i diskutionen i övrigt, då vi förare inte har varit inblandade.
MVH
Stefan Supermoto #37

nästan ;) det var nån på en träning i somras som inte hade dragit åt skruvarna riktigt efter oljebyte... det blev oljigt..

Annars har det INTE varit nåt sorts ras på nån av Beviks cup tävlingarna och mej veterligen inget hänt på träningarna heller...

det som kan ta tid är att få rent asfalten på långrakan@LMS från grus/jord osv till efterföljande race.

Annars tror jag på ett lyckat recept ;)
 

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Hemma
Hoj
4.5
Vilken :va

Lägg upp en poll ang support 1800 å transp/ SM Supermoto 1000, någon som kan. :va

addexxx skrev:
dock att jag inte sett tidschemat över alla tävlingar men enligt vissa som håller lite koll så kommer supermotard snubbarna inte bara betala mindre utan också köra mer än någon rr klass

Inte?
Men helt klart har nån representant kommunicerat kravet på max betalningsförmåga/vilja....

Y


megagossen skrev:
Kan inte svara för 2006, men fram tom 2005, så har dt inte varit några motorras som givit oljespill., men det kan ju alltid hända olyckor...

Vill inte lägga mig i diskutionen i övrigt, då vi förare inte har varit inblandade.
MVH
Stefan Supermoto #37
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
oFFkeFF skrev:
2038339 Helt sinnes, tack vare att man inte strukit fler klasser än std600, är det numer en klass mer än tidigare, där SM-klasser alltså återigen får stryka på fötterna för Supportklasser, till samma dyra pris som tidigare..
Supermoto är en sm-klass precis som NSB och 250R. SM-klasserna får inte alls stryka på foten för supportklasserna :7peta
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Jag blir jävla irriterad !!

Stämmer det att SM tar lika mycket bantid men betalat 800 kr mindre!? Ren å skär skandal i så fall! Spelar ingen roll om det är första året eller inte. Det är första året i RR för många RR-Rookies också!

Är det inte märkligt att anmälningsavgifterna inte påverkas av att vi förare i år betalar för transpondrarna!? Har arrangörerna en annan inflationsutveckling än resten av världen eller hur förklarar de detta!?

/Fredrik
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
benfre skrev:
2041564 Jag blir jävla irriterad !!

Stämmer det att SM tar lika mycket bantid men betalat 800 kr mindre!? Ren å skär skandal i så fall! Spelar ingen roll om det är första året eller inte. Det är första året i RR för många RR-Rookies också!

Är det inte märkligt att anmälningsavgifterna inte påverkas av att vi förare i år betalar för transpondrarna!? Har arrangörerna en annan inflationsutveckling än resten av världen eller hur förklarar de detta!?

/Fredrik


Det är SVEMO som bestämt att man inte får ta mer än 1000Kr av SM-mopparna, ring och fråga dom varför. Det jag ville med tråden var inte att folk skulle flyga i taket (dock visste jag väll att det skulle bli diskution om det) utan få ett svar från A-torp eller någon som är insatt iklubben hur dom tänkte när dom satte priserna.

björn
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
björn.e skrev:
2041637 .... utan få ett svar från A-torp eller någon som är insatt iklubben hur dom tänkte när dom satte priserna.

björn

Det är ju samma prissättning som förra året, så det är väl så dyrt det är att köra på A-torp helt enkelt. SM hade säkert fått betala lika mycket som vi andra om inte SVEMO satt ett tak på 1000kr.

Tycker dock att det är konstigt att vi inte skall betala lika. Det lär ju inte göra stämningen i depå'n bättre genom att särbehandla vissa klasser.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Strider skrev:
2042010
JAG KÖR INTE OCH SPAR MINA PENGAR TILL BÄTTRE TÄVLINGAR.

Jag kommer mer in på att skita i SM huvutaget och serie anmäla mig till SO iställe .

Har inget imot Motard som sport men det ska va på lika villkor alla ska betala samma för att starta

Nya Rookies som jag är sugna som fan på att köra allt som går men Jag tackar nog nej till Anderstorp iaf. 1800 kr är för mycket för mej i vilket fall nu
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Anderstorp har alltid kostat skjortan, skulle tro att arrangörerna hemskt gärna vill ta mer även av supermoto men de får inte. Och vad jag förstått så är det inte RR-sektionen som har bestämt maxavgift 1000 kr utan det är MX-sektionen.
Hur går bansträckningen för supermoto på Anderstorp egentligen?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Strider skrev:
2042140 Fast det vore ju glädjande om de skulle lyckas genomföra en bra tävling i år istället. :)
Ge det en chans! Att bli förbannade på ARC för nåt som egentligen är Svemos fel är ju bara dumt!

Arrangemanget har i år förutsättningar att bli det bästa nånsin. Kom dit och se!
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nr:18 skrev:
2042145 Ge det en chans! Att bli förbannade på ARC för nåt som egentligen är Svemos fel är ju bara dumt!

Arrangemanget har i år förutsättningar att bli det bästa nånsin. Kom dit och se!

Yeaaaah, thats the spririt! Jag ska va där o brumma... hoppas det blir skoj! :fyllisar
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top