A2 kort frågor

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Orion fiddy 07
Finns inte på kartan med en laglig A2 som gör ens i närheten av riktiga 200...så nej det behöver de inte göra.
Någonstans mellan 160-170 ligger realistisk maxfart för en A2 med kåpa...utan kåpa inte ens det...

Som sagt...är du ens på riktigt....fast på lite distans är det lätt att vara ball och spela allan....

då kan lika gärna köra bil :p en bil för 10 tusen kan göra mer en så, suck på lagen.. man borde få köra tung hojj när man tar körkortet speciellt om man tävlat i motorcross i 5-6 år som jag och har grym hojj kontroll redan..

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
För det första så är det en DUKE du länkar, superduke ligger väl på 1290cc (180hk) samt 990cc (120hk?).
För det andra… jag är mållös och kommer inte på något att säga :glömdet
Håll dig borta ifrån mina trakter när du tagit kortet så är jag nöjd :7peta

definition av "kul att köra". jag har 100hk idag, skall nog byta till 60hk RR hoj för att få roligare maskin. Antalet hästar är inte ett mått av glädje enl mig.

Polisen kanske inte bryr sig, men om de har sina inspektörer med sig så lovar jag att de märker om du kör strypt eller ostrypt, då blir de reg bes! de finns andra som har råkat ut för de, …"de plockar isär din hoj på plats"… har jag hört ifrån en mycket osäker källa :crash

Jag är dock för att du köper en DUKE 690, den har bara 50kw ostrypt. vad kan gå fel då? Tänk om du hade kört en ER6a eller något annat som har 60-65kw ostrypt, då hade jag blivit rädd. dom hojarna har ju mer effekt :skrämd troligen tråkigare och långsammare än en 690 duke... :rofl

Inte för o vara taskig men du har helt rätt inställning och taktik för att vinna respekten av oss andra hojåkare :tummenupp keep up the good work!

Istället för o göra en massa inlägg så lägger jag till
:Bil för 10k går nog fortare än A2, men hur mycket måste du lägga på en bil för att den skall accelerera lika snabbt och vara lika snabb och smidig i kurvorna? Jag tror du kommer finna att A2 hojar är betydligt billigare om du vill ha samma prestanda i en bil! =)

Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
då kan lika gärna köra bil :p en bil för 10 tusen kan göra mer en så, suck på lagen.. man borde få köra tung hojj när man tar körkortet speciellt om man tävlat i motorcross i 5-6 år som jag och har grym hojj kontroll redan..

Nu vet jag att du inte är på riktigt! :fakta
Alltså, endera så håller du på med trolleri eller så är du verkligen inte riktigt ihopskruvad! :crash

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Orion fiddy 07
För det första så är det en DUKE du länkar, superduke ligger väl på 1290cc (180hk) samt 990cc (120hk?).
För det andra… jag är mållös och kommer inte på något att säga :glömdet
Håll dig borta ifrån mina trakter när du tagit kortet så är jag nöjd :7peta

definition av "kul att köra". jag har 100hk idag, skall nog byta till 60hk RR hoj för att få roligare maskin. Antalet hästar är inte ett mått av glädje enl mig.

Polisen kanske inte bryr sig, men om de har sina inspektörer med sig så lovar jag att de märker om du kör strypt eller ostrypt, då blir de reg bes! de finns andra som har råkat ut för de, …"de plockar isär din hoj på plats"… har jag hört ifrån en mycket osäker källa :crash

Jag är dock för att du köper en DUKE 690, den har bara 50kw ostrypt. vad kan gå fel då? Tänk om du hade kört en ER6a eller något annat som har 60-65kw ostrypt, då hade jag blivit rädd. dom hojarna har ju mer effekt :skrämd troligen tråkigare och långsammare än en 690 duke... :rofl

har inte nämnt någonting om att mer HK är roligare? har kört motarder på 45hk som vart roligare en min fars VRF 750 på 110hk eller något sådant, dom hojjarna du länkade tidigare har tråkiga tunga chassin och ser fula ut hade fått tagit fram rondellen och svetsat om hela hojjen om dom ska se balla ut :D 690 duken är den enda ja är intresserad av hittils

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Orion fiddy 07
Nu vet jag att du inte är på riktigt! :fakta
Alltså, endera så håller du på med trolleri eller så är du verkligen inte riktigt ihopskruvad! :crash

"I södra Sverige brukar trollen sägas i likhet med jättarna vara utdöda, och ha jagats bort med kristendomen. Det är också vanligt att de har övernaturlig styrka, och kan vara jättelika, liksom jättarna. I Mellansverige är det vanligt att trollen liknar människor, och kan vara svåra att skilja från dem. De kan ha stor styrka, men utmärks mera av sin förmåga att trolla. De bor i salar under flyttblock eller i berg där de förvarade enorma rikedomar. De hade drivits bort från slättbygden av kyrkorna och kristendomen, men levde fortfarande djupt inne i skogarna."

ja bor ju i mellan sverige så ja kanske är ett troll då:(

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
har inte nämnt någonting om att mer HK är roligare? har kört motarder på 45hk som vart roligare en min fars VRF 750 på 110hk eller något sådant, dom hojjarna du länkade tidigare har tråkiga tunga chassin och ser fula ut hade fått tagit fram rondellen och svetsat om hela hojjen om dom ska se balla ut :D 690 duken är den enda ja är intresserad av hittils

tjao min hoj väger 200kilo och jag tycker att den är riktigt smidig, allt handlar inte bara om vikt. Jag tycker att ER6n e riktigt snygg, dessutom rätt billig i försäkring. jag kollade försäkring mellan en duke 690 och ER6 på mig själv nu via bilsport mc. är lika gammal som dig. tog år 2009 modell på båda hojarna.
ER6n: 3600kr halvförsäkring/år
DUKE 690: 6500kr halvförsäkring/år.
så vad du tycker är dyrt i försäkring förstår jag inte. en 690 duke är ju nästan dubbelt så dyr på mig som en ER6 o de andra "dyra" hojarna jag länkade. Du kanske borde kolla lite mer verkligheten innan du uttalar dig.

men de e din plånbok! inte min, kör du på en duke 690. blir nog lagom för dig skulle jag tro:tummenupp

Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
"I södra Sverige brukar trollen sägas i likhet med jättarna vara utdöda, och ha jagats bort med kristendomen. Det är också vanligt att de har övernaturlig styrka, och kan vara jättelika, liksom jättarna. I Mellansverige är det vanligt att trollen liknar människor, och kan vara svåra att skilja från dem. De kan ha stor styrka, men utmärks mera av sin förmåga att trolla. De bor i salar under flyttblock eller i berg där de förvarade enorma rikedomar. De hade drivits bort från slättbygden av kyrkorna och kristendomen, men levde fortfarande djupt inne i skogarna."

ja bor ju i mellan sverige så ja kanske är ett troll då:(

Om det ändå hade varit så väl att du varit ett mytologiskt väsen...:rolleyes:

Last edited:

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
Orion fiddy 07
tjao min hoj väger 200kilo och jag tycker att den är riktigt smidig, allt handlar inte bara om vikt. Jag tycker att ER6n e riktigt snygg, dessutom rätt billig i försäkring. jag kollade försäkring mellan en duke 690 och ER6 på mig själv nu via bilsport mc. är lika gammal som dig. tog år 2009 modell på båda hojarna.
ER6n: 3600kr halvförsäkring/år
DUKE 690: 6500kr halvförsäkring/år.
så vad du tycker är dyrt i försäkring förstår jag inte. en 690 duke är ju nästan dubbelt så dyr på mig som en ER6 o de andra "dyra" hojarna jag länkade. Du kanske borde kolla lite mer verkligheten innan du uttalar dig.

men de e din plånbok! inte min, kör du på en duke 690. blir nog lagom för dig skulle jag tro:tummenupp

tror ja med! ;)

en sommar med duke = http://missmotorcycle.files.wordpress.com/2013/11/ktm_dukebattle2013_wheelie-2096806.jpg

sommar med er6 = http://canadamotoguide.com/images/stories/features/Test_Rides/09_kawasaki_er6n/er6-n_title.jpg

men er6an ser okej ut iaf de kan ja ge dig! :D

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Hahaha perfekt underhållning en solig onsdag.

Och eftersom jag är på bra humör ska jag även svara på TS frågor.

Hej frågor för att ta A2 kort, hur lång tid kommer det ta kortet om jag börjar nu?
14 veckor +-10 veckor
hur många övningskörningar måste ja göra? 32 +-25 lektioner
hur svårt är det uppgradera till A1 sedan måste man göra om ALLT? Det är omöjligt att uppgradera till A1

och vilka hojjar kan ja köra? Du kan köra alla hojar
vilka hojjar finns det att köpa som går köra 35kw i den kategorin? Förmodligen samtliga.

hur mycket kommer försäkringen bli en sommar i stockholm? 69 000 kr. Det inkluderar eventuella böter, regbesiktningar och krascher

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Svaret på frågan är enkelt. Alla med mer än 70 kw eller 95 hk orginal är omöjliga att strypa till a2 och få det godkänt som a2 hoj. Detta även om det är tekniskt möjligt att strypa gsx r1000 från 185 hk till 47 hk.

Ducati har fina street hojar typ monster 696, 796 samt hypermotard 796 och 1100. Dessa hojar har lika fina vägegenskaper som superduke.

Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Ännu en som inte är/kan/orkar söka/leta/ efter info på egen hand. :huvet

Du kan liksom bara inte vänta, eller hur? Ytterligare en i [ge mig/underhåll mig/jag är här nu]-generationen.:brinnerup

[Valfri gud här] förbjude att du hamnar i trassel på alldeles egen hand utan någon att hålla handen eller fråga. :rolleyes:
Jag tror det behövs en egen forumdel likt. 125 cc klassen för a 2.
A 2 klassen kommer att vara betydligt mer populär än a1 klassen eftersom folk har jobb och kan köpa en hoj och ta körkort
Frågeställning är alltid likadan, vilken hoj skall jag köpa, får den strypas, körkortsregler, köra strypt hoj ostrypt vad händer.Jag vågar inte åka bandagen med min slöa hoj för att jag tror att jag blir långsammast och det är pinsamt. Trots att det inte alls är så säkert.

Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Jag tror det behövs en egen forumdel likt. 125 cc klassen för a 2.
A 2 klassen kommer att vara betydligt mer populär än a1 klassen eftersom folk har jobb och kan köpa en hoj och ta körkort
Frågeställning är alltid likadan, vilken hoj skall jag köpa, får den strypas, körkortsregler, köra strypt hoj ostrypt vad händer.Jag vågar inte åka bandagen med min slöa hoj för att jag tror att jag blir långsammast och det är pinsamt. Trots att det inte alls är så säkert.

Ingen dum ide alls...fast det kommer väl inte att hindra sådana som TS att missa det ändå?

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Jag gick in på körskolan, tog 1, 2, 3, 4 lektioner, + 1 bandag tränandes på krypkörning och konerna. Allt inom 3 veckor.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM