Finns inte sådana färdiga att köpa på typ Ebay, Amazon?Hej
Undrar om någon kan hjälpa mig med att tillverka adapter så jag kan montera Yamaha r1 bromsok fram.
Gäller en ninja 650 2017.
Kontakta en mekanisk verkstad på orten så kan dom fixa de..Hej
Undrar om någon kan hjälpa mig med att tillverka adapter så jag kan montera Yamaha r1 bromsok fram.
Ninja har axiell infästning, därav behovet av adapter. Som någon tidigare skrev så är det osannolika att det finns färdiga, men ett relativt enkelt jobb för en mekanisk verkstad. Det är rätt vanligt med dessa adaptrar till crossar för motardbromsar. Mät dina bultavstånd på gaffeln, har du tur så stämmer det med vad som normalt sitter på en cross och då kan du mäta vidare från det.Är det frågan om att R1 oken kommer för nära bromskivorna och måste flyttas ut kanske 10 mm så köpte ja sådana "spacers" från UK ( England) till GSX1300R när jag installerade Brembo P4(?) 34 mm.
Testade innan med R6 bromsok men de gav ett helt stumt bromshandtag pga av de små kolvdiametrarna och det var inte min melodi.
Det var den här typen med utstick som gick i bromsfästet på framgaffeln och motsvarande inskärning för ta "utsticket" på bromsoket.brakecaliber spacers to fit kawasaki 650 2017 – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Bara kolla hur långa / tjocka "spacers" ska vara (om problemet är att bromsoket kommit för nära bromsskivan) och måste flyttas ut. För min del var det inget problem använda original Suzuki bultarna. Bultarna räckte som förut.till att hålla bromsoken på framgaffeln.10mm Polished Spacers for Radial Brake Calipers, set of 4
Addiction Motorsport Ltd provides quality performance parts for fast road and track prepared cars and motorbikes. We have a huge range of products available from exhausts, discs and master cylinders to small items such as titanium bolts and spacers. Shop now!addictionmotorsport.co.uk
Som Hayabusaman säger - borde finnas på ebay https://www.zxforums.com/threads/chinese-brake-brackets.43985/Hej
Ska höra med en mekanisk verkstad i Hässleholm trakten om dem kan göra adaptrar.
Poängen är ju att det kan bli bättre broms verkan o inte sämre
Men jag har alltid haft för mig att radial ok ger bättre broms verkan iom att den har 4 kolvar.Är oket på något sätt bättre än ditt befintliga?
Radialok i sig ger ju ingen fördel om du ska ha en adapter mellan, tvärtom.
Men jag har alltid haft för mig att radial ok ger bättre broms verkan iom att den har 4 kolvar.
Men kan adapter böja på sig eller tänja på sig, kanske detta som ger en sämre broms verkan?
Men blir inte broms verkan större oavsett med radial ok?Finns gott om fyrkolvsok som monteras axiellt.
Men blir inte broms verkan större oavsett med radial ok?
Är det en förlust att montera sådana med adapter?
Ingen aning om det är en flytande bromsskiva.Det beror ju på storleken på kolvarna också.
Hela frågeställningen ändrades ju nu. Monterar du ett fyrkolvsok med samma storlek på kolvarna som ditt ursprungliga ok så ska ju bromsarna bli bättre. Även med större kolvar förstås.
Har du flytande bromsskiva? Det behövs nog om du går ifrån ett flytande ok.
Nej, varför skulle den bli större?Men blir inte broms verkan större oavsett med radial ok?
Är det en förlust att montera sådana med adapter?
Ingen aning om det är en flytande bromsskiva.
Men varför blir inte broms effekten bättre om man monterar en radial ok?
Har det med att man monterar en adapter?
Varför skulle adaptern spela roll i detta fall?
Kan det vara för att adaptern sviktar o töjer på sig?
Hur kan man förhindra flexet då... Tjockare material i adaptern?Radialmontering av oken var en lösning för att minska flexet. När din gaffel redan har ett axiellt fäste som flexar så tar du inte bort nåt flex genom att montera en adapter. Risken är däremot överhängande att du inför mer flex i konstruktionen.
Hur kan man förhindra flexet då... Tjockare material i adaptern?
Det borde ju kunna förebyggas till viss del.
Annars får de bli en 4 kolvs ok av axiel sådan.
Men även här kommer en adapter behövas eventuellt....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|