Lite som att brevbäraren skulle ringa på och klaga på att jag har en "ingen reklamskylt" på min dörr.
För att återgå till ämnet, märker verkligen annonsörerna att ingen tittar på deras reklam? Skickas det kvittens på att bannern visas eller inte?
För att återgå till ämnet, märker verkligen annonsörerna att ingen tittar på deras reklam? Skickas det kvittens på att bannern visas eller inte?
Dessutom så går ju annonsen via adtech.de. De kanske också loggar antalet klickningar eller något?Jag kikade lite på swedies web-kod och ser att han loggar det via adblock_log.php och kan förmodligen korrelera antal sidvisningar med antal visade annonser.
Jag kikade lite på swedies web-kod och ser att han loggar det via adblock_log.php och kan förmodligen korrelera antal sidvisningar med antal visade annonser.
Dessutom så går ju annonsen via adtech.de. De kanske också loggar antalet klickningar eller något?
Själv kör jag IE och använder inte adblock. Jag har däremot lagt adtech.de mot localhost i hostfilen och det räcker för att dölja all reklam här på SH. Således kan säkert adtech.de känna av vilken trafik som kommer från banners på SH även om den bara laddas in.Så Swedie vet, men kan annonsörerna veta om inte han talar om det för dom?
Jag kör ju inte AdBlock utan Opera har något annat system, men det kanske syns ändå?
Vilket som så tror jag inte "rödarutan" råder bot på att folk är less på reklam.
Går den att blocka bort så gör jag det!
Jo, antalet vidarelänkningar (personer som klickar sig vidare i annonsen) kan dom ju givetvis räkna, men kan dom se skillnaden om annonsen syns eller inte hos surfaren?
Som jag förstod någon tidig variant av AdBlock så fungerade den så att den skickade verifiering på att annonsen hade laddats utan att den hade gjort det, det är dock inget ämne jag har satt mig in i.
"AdBlock - Upptäckt (meddelandet visas 2 ggr till)" skriver S. också till icke inloggade användare.
Vad gör han sen då? Bannar?
Lika dumt som skivbolagens försök att stoppa nerladdning, de som vill in här poppar upp igen ned ny IP och/eller MAC-adress om det behövs.
Stör mig inte på att det annonseras i sig, har klickat mig vidare flera gånger. Däremot så stör det mig att det blinkar, studsar och har sig hela tiden.
Epileptic fail.
Jag har filtrerat ut alla div med namnet "AdBlockMeddelande*" i Firefox och då kan de inte visas längre.
Ett korrekt och bra beslut av dig. Dagen då du ser mycket orelaterad annonsering "bara för att hålla igång SH" kommer väl jag oxå lämna över styret och ge upp. Jag vill alltid SHs bästa och det är ju inte alltid det bästa rent ekonomiskt. Jag har implementerat funktionen och den har tillkommit av den anledningen att 20-25% av besökarna adblockar. Det tar hårt alldeles för hört på ekonomin för Sporthoj.com, vilket i längden påverkar alla leda. Medlem, annonsör, ägare och "drift".Problemet är väl att om annonsörerna vet att man inte ser reklamen på sh så är de inte längre villiga att betala. Om sh läggs ner för att man inte har något sätt att finansiera verksamheten så spelar det ingen roll hur mycket du byter ip-adress (vilket iof inte är så enkelt på fasta abb om man inte skall betala för det). Jag gillar sh och annonserna som visas här är oftast relevanta så jag undantog sh från mitt addblockerfilter. Den dagen det är reklam för annat än huvudsakligen hojprylar får Swedie hitta ett nytt sätt att finansiera verksamheten även från mig.
Synpunkter som kommer vidarbefodras till "beslutstagare"!Jag blir riktigt less på detta....
SH är en komersiell sajt som ägs av Egmont och ingen välgörenhet. Att köra snyfthistorien om hur elaka vi som kör adblock är samtidigt som man dimensionerar servrarna så dåligt att SH blir segt med 900 användare online är ett hån...
När SH 2003 var swedies hobbieprojekt och annonserna gick till att betala server och bandbredd tittade jag gärna på reklam och donerade dessutom till uppgraderingskostnader men nu är vägs ände nådd.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|