AdBlock

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Det är inte medlemmarna som bär sajten, det är faktiskt pengarna som kommer in som gör att sporthoj.com existerar just nu. Det är tyvärr verkligheten.

Men självklart gör medlemmarna sajten vad den är idag och det är den anledningen sporthoj.com existerar oxå.

Alltid kunden i centrum. :mattias
och kunderna är vi medlemmar.

1. Inga medlemmar => inga annonsörer eller
2. Inga annonsörer => inga medlemmar?

Det är faktiskt nr 1 som gäller, enkel matematik.

Förhoppningsvis förstår annonsörerna så småningom att blinkande flipperspelsreklam som lockbete förstör mer än gör nytta.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Förhoppningsvis förstår annonsörerna så småningom att blinkande flipperspelsreklam som lockbete förstör mer än gör nytta.
Det är väl därför det har tillkommit "sponsrade länkar" på förstasidan nu. :tummenupp

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
tycker man skall sluta gnälla och vara glad över att man har något att göra på fritiden när man inte sitter på hojen. lite reklam stör inte mig så länge den är relevant (läs hojrelaterad). jag har faktiskt köpt en del prylar, så jag tycker att annonseringen bör finnas här (hade AdBlock, men tog senare bort den).

1. Inga medlemmar => inga annonsörer eller
2. Inga annonsörer => inga medlemmar?

Det är faktiskt nr 1 som gäller, enkel matematik.

stämmer, MEN med AdBlock så minskar medlemmarna i annonsörernas ögon.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
stämmer, MEN med AdBlock så minskar medlemmarna i annonsörernas ögon.

Men varför använder kunderna (medlemmarna) AdBlock då? Det är inte medlemmarna som ska lösa det problemet, det är SH:s ägare. Att lyssna på kunderna är ju marknadsekonomins grundregel.

Edit: jag kör med IE och har inte AdBlock just nu.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag kan acceptera reklam så länge den inte rör sig eller blinkar och att adservern laddar blixtsnabbt. Och gud förbjude att det låter också, men det tror jag alla har fattat att det är en dödssynd.
Uppfylls inte alla dom kraven så blockeras normalt all reklam på den sidan.

Ska det vara så omöjligt att ställa upp på mina och många andras krav?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men varför använder kunderna (medlemmarna) AdBlock då? Det är inte medlemmarna som ska lösa det problemet, det är SH:s ägare. Att lyssna på kunderna är ju marknadsekonomins grundregel.
Är då vi gratisanvändare kunderna och inte annonsörerna som betalar tjocka slantar för att få synas?

Jag kan acceptera reklam så länge den inte rör sig eller blinkar och att adservern laddar blixtsnabbt. Och gud förbjude att det låter också, men det tror jag alla har fattat att det är en dödssynd.
Eller någon animation som rullar ut över hela sidan bara för att man kommer i närheten av annonsen med muspekaren...

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM

en kund betalar för sig?
En kund är en fysisk eller juridisk person som köper eller hyr en produkt eller en tjänst från ett företag eller en person.
källa

det jag menar är att vi skall vara tacksamma för att det finns en sådan fantastiskt bra sida!

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Är då vi gratisanvändare kunderna och inte annonsörerna som betalar tjocka slantar för att få synas?

Vi medlemmar bidrar med att locka till annonsörer till sajten. Annonsörerna betalar för att här finns det en MC-intresserad målgrupp som faktiskt klickar på reklamen ibland och köper produkter.

Även ”gratisanvändarna” bidrar till att göra sajten mer lockande för ännu fler medlemmar och annonsörer. Så, jo vi är ”kunderna” även om annonsörerna är de som betalar.

Jag är tacksam att SH finns därför återkommer jag hit. Men jag har inte dåligt samvete om jag inte klickar på reklamen eller i värsta fall tvingas använda AdBlock. Min närvaro här gör ändå att SH kan tjäna pengar på mig. (även om vissa inlägg kanske inte borde ha skrivits...) :tungan

en kund betalar för sig?

källa

det jag menar är att vi skall vara tacksamma för att det finns en sådan fantastiskt bra sida!

Jämför det med till ex gratisprogram som adobe(pdf) eller en webbläsare. vi användare betalar inte för att använda det men likväl så bidrar vi till att de företagen tjänar pengar på oss genom att bara använda dem. Så vi är kunden (slutkunden)

Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag har Adblock på min slöa gamla bärbara.
Min totala surftid på sporthoj.com från den burken jämfört med den stationära är ca 0,00000002%

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
liknande för mig..
kör adblock på "allt" på hemdatorn....

jobbdatorn är utan adblock, och det är trots allt den jag använder mest för just SH... ironiskt nog den som är den långsammaste oxo..:gnissla

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Går ju inte att vara utan adblock och flashblock. Provade att surfa in med Chrome nu (har inget adblock till den) och varenda förbannade annons blinkar ju i otakt i alla möjliga färger. Man kan tro att man är inne på nåt diskotek.

Fixa annonser som inte rör sig så kanske det går att vara utan adblock. Som det är nu är det däremot helt osurfbart.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Det är inte medlemmarna som bär sajten, det är faktiskt pengarna som kommer in som gör att sporthoj.com existerar just nu. Det är tyvärr verkligheten.

Mer fel än så kan man nog inte ha. Vilket företag klarar sig utan kunder, det är trots allt vi som konsumerar.

Däremot är jag såklart för allt som bär sidan.

Min yttersta önskan är såklart ett betalforum, för kvalité och inte denna kvantitet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mer fel än så kan man nog inte ha. Vilket företag klarar sig utan kunder, det är trots allt vi som konsumerar.

Däremot är jag såklart för allt som bär sidan.

Min yttersta önskan är såklart ett betalforum, för kvalité och inte denna kvantitet.
Du citerar inte allt jag skrev. Jag vet mycket väl att utan kunder ingen ekonomi men för mycket svin eller snatteri och verksamheten välter. Det här visat sig att för många plockar och det skadar kvalitén på annonseringen som driver in pengar till driften av sajten.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
är det endast, säg 35% som blockar så är det väl enormt lite, vore fenomalt om sporthoj stängs efter Motorrads köp, skulle inte köpa en pryl av dom eller SMC efter det, sämre bad will får de nog leta efter men de är ju marknadsmänniskor så de kan ju lätt räkna ut något och komma på en lösning för att inte hamna där.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du citerar inte allt jag skrev. Jag vet mycket väl att utan kunder ingen ekonomi men för mycket svin eller snatteri och verksamheten välter. Det här visat sig att för många plockar och det skadar kvalitén på annonseringen som driver in pengar till driften av sajten.

Äh, det är ju lätt åtgärdat med en bannerpoilicy som säger inga animeringar/blinkningar. På så sätt syns alla annonsörer lika mycket och vi användare slipper få epilepsi. Win-win.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
de kan ju lätt räkna ut något och komma på en lösning för att inte hamna där.

Och lösningen finns ju i tråden flera gånger, senast bara ett par inlägg uppåt.

Vad är det med folk egentligen. Ingen verkar lyssna på oss användare, utan fortsätter vräka på med reklam som blinkar och stör.

Det här tilltaget med röda rutan är tamejfan lika korkat som det musikidustrin håller på med. Dom vägrar anpassa sig, utan försöker kränga sina urgamla produkter till ett pris som ingen vill betala. Och när kunderna sviker så försöker dom skrämma kunderna till att köpa i stället.
Nu är det ju inte riktigt samma sak, men ni som har lite hjärna begriper mitt resonemang antar jag.

Ge dig nu Swedie, det här är en strid du inte kommer att vinna om du inte anpassar dig, eller stänger ute oss blockerare. Tänkte på den här gamla historien förresten:

http://www.bigmouthstrikesagain.com/archives/1292

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Klaga inte på mig... Jag förklarar bara vad som kommer högre ifrån. Jaghåller med båda läger.

Äh, det är ju lätt åtgärdat med en bannerpoilicy som säger inga animeringar/blinkningar. På så sätt syns alla annonsörer lika mycket och vi användare slipper få epilepsi. Win-win.
Tro mig, jag vetdet. Jag har alltid proklamerat för animeringsfria annonser. Duborde kunna dra dig till minnes att innan jag sålde sh fanns inga animerade annonser. Detta av just anledningen att jag tycker det stör läsningen. Men med vikande annonsering har egmont valt att göra som annonsörerna vill, emot min vilja då jag varna om att det kommer betyda att fler använder adblock.

Jag förstår och vet mer än ni anar, men kan inte lngre få det som jag vill. Det finns fler nu som vill påverkar.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tro mig, jag vetdet. Jag har alltid proklamerat för animeringsfria annonser. Duborde kunna dra dig till minnes att innan jag sålde sh fanns inga animerade annonser. Detta av just anledningen att jag tycker det stör läsningen. Men med vikande annonsering har egmont valt att göra som annonsörerna vill, emot min vilja då jag varna om att det kommer betyda att fler använder adblock.

Jag förstår och vet mer än ni anar, men kan inte lngre få det som jag vill. Det finns fler nu som vill påverkar.
Tråkigt att höra att det går åt det hållet. Jag har inte haft några problem med annonserna tidigare, men nu när de blir så pass påträngande så blockeras de.

Att annonserna är mc-relaterade är ett klart plus, men faktum är att så länge de inte snurrar och blinkar så skulle det inte göra mig något om de var för trosor och tapeter heller.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Jag har lyckats få det där meddelandet 3 gånger, trots att jag kör IE och inte blockerar några annonser. What's with that?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har lyckats få det där meddelandet 3 gånger, trots att jag kör IE och inte blockerar några annonser. What's with that?
Ett fel som måste åtgärdas! Jag har hört fler som har det så, men hittar ingen gemensam nämnare. Du ser dock annonserna ändå?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO