AdBlock

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klaga inte på mig... Jag förklarar bara vad som kommer högre ifrån. Jaghåller med båda läger.

Tro mig, jag vetdet. Jag har alltid proklamerat för animeringsfria annonser. Duborde kunna dra dig till minnes att innan jag sålde sh fanns inga animerade annonser. Detta av just anledningen att jag tycker det stör läsningen. Men med vikande annonsering har egmont valt att göra som annonsörerna vill, emot min vilja då jag varna om att det kommer betyda att fler använder adblock.

Jag förstår och vet mer än ni anar, men kan inte lngre få det som jag vill. Det finns fler nu som vill påverkar.

Tja, då är ju problemet egentligen inte ditt, utan egmonts
Menar du alltså att företag inte vill annonsera här om de inte får ha blinkande annonser? Låter märkligt. DU kan ju framföra till Egmont att 99% av användarna använder adblock och att annonserna inte visas för dom, då kommer nog egmont att ändra rätt snabbt.

Nu är ju denna fråga ingalunda begränsad till bara SH. Folk använder Adblock för att det är blinkande/störande annonser ÖVERALLT, på de flesta sajter. De håller ju på att ta över det content man vill åt.

Hela tiden försöker de klura ut sätt att bädda in annonser så att det skall se ut som redaktionellt material. Sånt gör mig riktigt sur och Adblock är lösningen på det.

• Gilla
Reaktioner: SGM

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag diskuterar med domjust nu och har visat dom denna tråd föratt påpeka allvaret i det hela.

Jag vill medlemmens bästa, det kan ni lita på, men pengar måste komma in för att sh ska må bra driftmässigt. Med mycket adblock pga annonsers påverkan vid läsning har vi nästan ett moment 22 i våra händer. Båda parter "tar strid" där det som påverkas mest är sporthoj.com som sajt. Något jag inte gillar...

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Ett fel som måste åtgärdas! Jag har hört fler som har det så, men hittar ingen gemensam nämnare. Du ser dock annonserna ändå?
Jag ser annonserna normalt men de få gånger felmeddelandet visats så minns jag inte om annonserna visades, tror inte de visades. Jag kör med flera flikar och felmeddelandet har dykt upp när jag öppnat en tråd i en ny flik, och har bara visats på den fliken. Annonserna har fungerat på de andra flikarna.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag diskuterar med domjust nu och har visat dom denna tråd föratt påpeka allvaret i det hela.

Jag vill medlemmens bästa, det kan ni lita på, men pengar måste komma in för att sh ska må bra driftmässigt. Med mycket adblock pga annonsers påverkan vid läsning har vi nästan ett moment 22 i våra händer. Båda parter "tar strid" där det som påverkas mest är sporthoj.com som sajt. Något jag inte gillar...

Well, det borde ju ligga i annonsörernas intresse att någon kollar/klickar på dom? Om allt bling filtreras bort så visas inte annonsörernas annonser och ingen blir glad. Fattar inte problemet riktigt.

Annonsörerna borde väl rimligtvis vilja göra annonser som folk kollar på?
Om man upplyser dom om att blinkande annonser inte funkar så borde de väl andra sig?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO