Starstriker
Som man googlar får man svar
Klaga inte på mig... Jag förklarar bara vad som kommer högre ifrån. Jaghåller med båda läger.
Tro mig, jag vetdet. Jag har alltid proklamerat för animeringsfria annonser. Duborde kunna dra dig till minnes att innan jag sålde sh fanns inga animerade annonser. Detta av just anledningen att jag tycker det stör läsningen. Men med vikande annonsering har egmont valt att göra som annonsörerna vill, emot min vilja då jag varna om att det kommer betyda att fler använder adblock.
Jag förstår och vet mer än ni anar, men kan inte lngre få det som jag vill. Det finns fler nu som vill påverkar.
Tja, då är ju problemet egentligen inte ditt, utan egmonts
Menar du alltså att företag inte vill annonsera här om de inte får ha blinkande annonser? Låter märkligt. DU kan ju framföra till Egmont att 99% av användarna använder adblock och att annonserna inte visas för dom, då kommer nog egmont att ändra rätt snabbt.
Nu är ju denna fråga ingalunda begränsad till bara SH. Folk använder Adblock för att det är blinkande/störande annonser ÖVERALLT, på de flesta sajter. De håller ju på att ta över det content man vill åt.
Hela tiden försöker de klura ut sätt att bädda in annonser så att det skall se ut som redaktionellt material. Sånt gör mig riktigt sur och Adblock är lösningen på det.