Det varierar. Jag har kört mer än 900 mil med min C200d 2019 och adbluetanken är fortfarande 71% full. Men visst, det är väl lika bra att fylla upp vid nästa tankning.2018 Mercedes 220d gör det. Typ en tank på 1000mil. Inget direkt besvär.
Det varierar. Jag har kört mer än 900 mil med min C200d 2019 och adbluetanken är fortfarande 71% full. Men visst, det är väl lika bra att fylla upp vid nästa tankning.2018 Mercedes 220d gör det. Typ en tank på 1000mil. Inget direkt besvär.
Är en bil utrustad med AdBlue-tank finns det en NOx-sensor som vill läsa av rätt avgasvärden för att inte gå in i "limp home mode".kan man inte bara fylla på med destillerat vatten? det borde ju inte sätta igen några filter, eller kommer bilen märka av att det inte är rätt soppa?
Bilen känner av urea och t.o.m halten tydligenkan man inte bara fylla på med destillerat vatten? det borde ju inte sätta igen några filter, eller kommer bilen märka av att det inte är rätt soppa?
Okej monsieur, tur att du håller koll på läget.....Som FM verkstäder, osv.. du behöver inte bekymra dig om den saken.
Första varningen "Du har 240 mil på dig att fixa problemet"Förbrukningen av adblue ökar/minskar med soppaförbrukningen.
Jag kommer enligt manualen 800 mil på 13.3 liter adblue och då drar bilen ~0.9-0.95.
Gällande varningar/ej start så är kör majoriteten av alla personbilar dessa (finns säkert något regelverk).
Nej, det stämmer inte.Jag var iväg och storhandlade mat igår, så jag tog vägen förbi Biltema för att handla på mig en dunk AdBlue, när jag ändå var på rull liksom. Jag tog den sista dom hade framför näsan på en annan kille, typ sista dunken dom hade i hela Storstockholm
Ja.Räknas Norrtälje in i storstockholm?
Jo, jag satt med appen och kollade i bilen efteråt, i översikten stod det slut men gick man in på den specifika produkten så stod det 70+ i lager, vilket dom inte hade. Det hade jag ju självkontrollerat 5 min innan. Gissningsvis är inte lagersaldot i realtid, och det kan ju ha varit så att lagret har fyllts på sen igår. Jag har också råkat ut för att deras lager har visat att dom har hemma, men då har det varit dedikerat för och på väg dit, inte på plats.Nej, det stämmer inte.
Gå in på Biltemas hemsida och kolla.
Finns massor i Norrtälje till exempel.
Jag passerade två biltema (ev ren slump) och då stämde saldot i alla fall.Jo, jag satt med appen och kollade i bilen efteråt, i översikten stod det slut men gick man in på den specifika produkten så stod det 70+ i lager, vilket dom inte hade. Det hade jag ju självkontrollerat 5 min innan. Gissningsvis är inte lagersaldot i realtid, och det kan ju ha varit så att lagret har fyllts på sen igår. Jag har också råkat ut för att deras lager har visat att dom har hemma, men då har det varit dedikerat för och på väg dit, inte på plats.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|