loser skrev:
Btw, så här kan det gå i Landskrona:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=451340
Sist jag passerade förbi den hålan, sade mina Malmö vänner åt mig att låsa dörrarna på bilen och hålla stumt igenom byn. Kan det ge en hint om läget där?
Dina vänner har nog inte sett särskilt mycket av LA, bara hört rykten, va?
Jag är 45, har bott här sedan 1967 med undantag för 10 år då jag bodde 6 km utanför innan jag flyttade in igen, gick alla åren i skolan här, även dom åren.
Bor sedan 18 år i en fristående villa två km från centrum och har aldrig varit utsatt för något liknande.
Ett inbrott i lägenheten runt 1986 och ett i kåken 1993 är det enda vi inom familjen varit utsatta för.
Visst, det förekommer mycket skit här, och i förhållande till stadens storlek är det säkert förhållandevis mycket men att inbilla sig att det är en laglös stad där man inte är ute efter mörkters inbrott är direkt löjligt.
Att man inte bör gå i dom mörka kvarteren på småtimmarna är givet, det gör inte jag heller.
Under dom 18 åren har jag haft motorcyklar i garaget, kid´sen har haft mopeder i förrådet utan att de försvunnit, inte ens olåsta cyklar rörs i våra kvarter.
Några hundra meter bort finns det kvarter som är dominerade av "dom där", där försvinner cyklar på löpande band men inte ens det känns särskilt farligt, bara irriterande...
Ni som har skräck för Landskrona borde kanske se er omkring i stan istället för att dömma ut den utan att ha avrit här.
Dom som skjuter på varandra tar, förhoppningsvis ut varandra, om inte direkt så genom kommande utvisningar...