Aftonbladet om buskörningarna...

Status
Ej öppen för fler svar.

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Haha!! Det kan du nog glömma. :D

Det värsta för sporthojklientelet efter detta inslag är nog att det kommer ske en polarisering av hojsverige.
Alla andra MC-grupper än de som kör sporthoj kommer ju i närtid att kontra med att ta avstånd från gat-RR a la tv-programmet.
Sedan blir det tryck på MC-handlarnas riksorganisation och SMC. Politikerna upplever opinionen i ryggen och följdaktligen är det fritt fram för den som vill vinna valet att visa ledarskap genom nya motorcykelbegränsande lagförslag.

Japp! Kolla den här tråden från SMC-forum till exempel, kallad "Idiotiska sporthojsåkare = Hotet mot oss MC-åkare":

http://forum.svmc.se/showthread.php?t=3491

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jävlar va lack jag blir, bara för några brassar satanhelvete på dessa på vägar (bogan och bulten) så ska hela mcsverige drabbas. Skulle inte förvåna mig ett enda jävla dugg om det blir något slags förbud mot klass7 hojar. Då är det ju garanterat att köra utan reggplåt.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Jävlar va lack jag blir, bara för några brassar satanhelvete på dessa på vägar (bogan och bulten) så ska hela mcsverige drabbas. Skulle inte förvåna mig ett enda jävla dugg om det blir något slags förbud mot klass7 hojar. Då är det ju garanterat att köra utan reggplåt.

Kyl ned dig en smula, "klass7" är en försäkringsterm - och vi är fortfarande med i EU, något som till och med tillåter vissa GoCarts att reggas för vägbruk.

Men visst är det illa - men skyll inte på Stockholmarna för det, bara för att glesbyggdsfolk kan hålla stumt i en timma så innebär inte det att ni kör "snällare" - bara det att det uppmärksammas mer bland människor (!!).

Att köra hoj är behäftat med ett stigmata, kommer ni ihåg Wahlbäcks uttalande för något år sedan? Sök och ni skall finna...

Vi har aldrig varit omtyckta - vare sig på "Bogan" eller "Knäckebröhult".

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Häng med lite nu :D ,,,,, Uppdrag granskning 20,00 ikväll

Kommer om MC i Plus oxå :tummenupp Har för mig jag sett datumet 2 juni.
Då ur synvinkeln mcåkande konsument.

Sporthojsåkare lär definitivt sjunka i allas ögon efter detta.... i synnerhet i andra hojjåkares.
Inte svårt att se att även de flesta hojåkare kan ställa sig bakom förslag som begränsar sporthojjars framfart för att kunna få behålla sin egen hobby.

Så snart kanske det inte är bilister sporthojjare behöver se upp för utan andra hojåkare.... :näsblod

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
har jag någonstans påstått det? du måste ha något mentalt fel..

eftersom du blev så upprörd över att jag sa det många känner så antog jag bara att du var av den åsikten..

om du nu inte har det så ber jag om ursäkt. sämre människa är jag inte

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Någon som på allvar är förvånad?
Någon som på allvar trott att övriga samhället skulle acceptera att mc-förare får välja sina vägregler själva?
Någon som på allvar trott att det kan accepteras att allmän väg används som lekplats eller landsvägsracerbana?

Det här har vi bett om!
Bara att dra ner brallorna och ta emot det smisk vi tiggt om!

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Att köra hoj är behäftat med ett stigmata, kommer ni ihåg Wahlbäcks uttalande för något år sedan? Sök och ni skall finna...

Vi har aldrig varit omtyckta - vare sig på "Bogan" eller "Knäckebröhult".
Min granne som kör LC4 på grusvägar är omtyckt. En annan granne, med veteran-husqvarnor, är också omtyckt. Jag vet en hel del folk med guldvingar (motsv) som inte gör en fluga förnär och är omtyckta. Samma sak med pensionärer på japanska glidare. Jag har en handfull arbetskamrater som kör sporttourers, och är omtyckta.

Världen är större än sporthojsgruppen. Faktiskt. Och som G-L och många andra insett är snacket om ägaransvar och dubbla regskyltar (etc) exakt vad en liten men kaxig minoritet av vuxna bokstavsbarn i gruppen sporthojsåkare bönat och bett på sina bara knän om i åratal.

Tack på förhand... :rolleyes:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03
eftersom du blev så upprörd över att jag sa det många känner så antog jag bara att du var av den åsikten..

om du nu inte har det så ber jag om ursäkt. sämre människa är jag inte

jag orkar inte förklara något mer.. läs mitt första inlägg igen och förklara för mig varför du quotar med något negativt.. jag kan inte fatta vad jag skrev för fel..

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Min granne som kör LC4 på grusvägar är omtyckt. En annan granne, med veteran-husqvarnor, är också omtyckt. Jag vet en hel del folk med guldvingar (motsv) som inte gör en fluga förnär och är omtyckta. Samma sak med pensionärer på japanska glidare. Jag har en handfull arbetskamrater som kör sporttourers, och är omtyckta.

Världen är större än sporthojsgruppen. Faktiskt. Och som G-L och många andra insett är snacket om ägaransvar och dubbla regskyltar (etc) exakt vad en liten men kaxig minoritet av vuxna bokstavsbarn i gruppen sporthojsåkare bönat och bett på sina bara knän om i åratal.

Tack på förhand... :rolleyes:

Du har säkert rätt i en del av det du försöker påskina, men om ovan nämnda förare även hade Akra istället för orginal och kört lagligt runt i bostadsområden - hade de varit lika omtyckta då?

Det finns MYCKET att reta upp sig på när det kommer till MC, det är inte bara hastigheten från Sporthojar, ljudnivån från HD´s med "raka rör" som Wahlbäck omnämnde det, att vi zig-zackar mellan bilarna i köer, ...

Folk som inte kör MC har i regel mycket att reta upp sig på - att skylla allt på sporthojar är bara nonsens och det vet jag även att du tycker.

Därmed inte sagt att det inte är ett tacksamt ämne att göra ett reportage om; Sporthojar i CHOCKDÖDLIGAHASTIGHETERBLANDBARN...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha