Aftonbladet om buskörningarna...

Status
Ej öppen för fler svar.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
jag orkar inte förklara något mer.. läs mitt första inlägg igen och förklara för mig varför du quotar med något negativt.. jag kan inte fatta vad jag skrev för fel..

jag bara svarade på ditt inlägg om stolpskott. mitt första inlägg var inte riktat till dig. och detta känns som ett onödigt missförstånd som så lätt händer.

:fyllisar

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Snälla Lucius, en liiten skillnad finns det väl då detta alls inte handlar om snällhet:

1. Lantisar (=icke-08:eek:r?) åker inte samma sträcka 10 ggr per kväll. Knappt 10 ggr per år, faktiskt.
2. Lantisar filmar inte tokkörningar och lägger ut på You-tube.
3. Lantisar pratar inte tider på allmän väg på forum eller på fiket.
4. Lantisarna tyckte det var fränt att skoja med fartkamerorna när dom kom. En gång. För rätt många år sedan nu.
5. Om lantisarna kör Triumph är man populär bland allmänheten - speciellt bland pensionärer som minsann vet att berätta att dom åkte Bonneville när dom tjänstgorde som mc-ordonnans i Boden 1953...

Så visst har väl koncentrationen av tokigheter kring Bult/Boge en alldeles speciell liten roll i detta?

...Men visst är det illa - men skyll inte på Stockholmarna för det, bara för att glesbyggdsfolk kan hålla stumt i en timma så innebär inte det att ni kör "snällare" - bara det att det uppmärksammas mer bland människor (!!).

Att köra hoj är behäftat med ett stigmata, kommer ni ihåg Wahlbäcks uttalande för något år sedan? Sök och ni skall finna...

Vi har aldrig varit omtyckta - vare sig på "Bogan" eller "Knäckebröhult".

Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Nån får skriva en sammanfattning när det är över för jag kommer att missa det. :(

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
1. Lantisar (=icke-08:eek:r?) åker inte samma sträcka 10 ggr per kväll. Knappt 10 ggr per år, faktiskt.
4. Om lantisarna kör Triumph är man populär bland allmänheten - speciellt bland pensionärer som minsann vet att berätta att dom åkte Bonneville när dom tjänstgorde som mc-ordonnans i Boden 1953...

Så visst har väl koncentrationen av tokigheter kring Bult/Boge en alldeles speciell liten roll i detta?

Drar på smilbanden..... :hihi

Last edited:

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
kan man kika på programmet även via nätet på nåt sätt?? vill oxo kolla men bor dessvärre i "fel" land:) kippis:fyllisar

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Snälla Lucius, en liiten skillnad finns det då detta alls inte handlar om snällhet:

4. Om lantisarna kör Triumph är man populär bland allmänheten - speciellt pensionärer som minsann vet att berätta att dom åkte Bonneville när dom tjänstgorde som mc-ordonnans i Boden 1953...

Men snälla du, surfa in på YouTube - dessa "filmer" läggs upp av alla oavsett deras geografiska hemvisst. Du vet väl att "Get away Norrland" var en "hit"?!

"Sjöborakan"?!

Sätt du ett Akra på din Triumph och åk lagligt bland grannarna i villaområdet lite då och då och du skall se att det inte är så kul längre.

Klart Boge/Bulten har en inverkan - det är ju i Stockholm, huvudstaden med en MASSA MC-folk som skall rasta sina hojjar, motorväg är inte kul så lite slinger kan vara roligare - det blir då några lätta val om man inte vill köra till "landsbygden".

Men det är kul att du direkt känner dig tvungen att försvara "lantisarna" - ett uttryck jag använde i frustration över att jag kallas "08:a" och därmed dras över samma kam som 2 miljoner andra...

• Gilla
Reaktioner: N/A

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Folk som inte kör MC har i regel mycket att reta upp sig på - att skylla allt på sporthojar är bara nonsens och det vet jag även att du tycker.
Jag hör vad du försöker säga, men jag håller inte med mer än delvis. De förare och grupper jag nämnde är det väldigt få, om ens några, som retar sig på. I de fall man ändå ådrar sig irritation är det en bieffekt, inte ett uttalat mål. Jag hävdar att det i stort sett bara är bland sporthojsåkare man kan se folk som retar upp andra för nöjes skull och bara för att de kan - bokstavsbarnen som bränner förbi svensson i 200+ på högersidan, som wheelar förbi fartkameror och som kör utan regskylt. Dessa personer, förvisso en minoritet bland sporthojsåkare, är absolut det största hotet mot det relativt fria hojliv som vi har idag. De pissar oss andra rätt i fejset, och skrattar när de gör det eftersom de saknar förmåga att koppla ihop orsak och verkan, och saknar förmåga att se helheten i sammanhanget.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Äre bara jag som tror de här drar över och så är det som vanligt 2010 igen? :confused:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Sjöborakan? Du tänker inte på Fäbojäntan eller?

Get away Norrland - det trodde jag var den populistiska titeln på befolkningsstatistiken för Norrlandslänen:)

Mitt TBR gör mig nog så populär - älgjägarna i byns jaktlag använder mig som drevkarl under hösten...

Avslutningsvis känner jag mig nog inte speciellt provocerad av att kallas lantis. Faktiskt. När man betänker alternativet:gnissla

Trevlig kväll - dags för TV:krama

Men snälla du, surfa in på YouTube - dessa "filmer" läggs upp av alla oavsett deras geografiska hemvisst. Du vet väl att "Get away Norrland" var en "hit"?!

"Sjöborakan"?!

Sätt du ett Akra på din Triumph och åk lagligt bland grannarna i villaområdet...

Klart Boge/Bulten har en inverkan - det är ju i Stockholm, huvudstaden med en MASSA MC-folk som skall rasta sina hojjar, motorväg är inte kul så lite slinger kan vara roligare - det blir då några lätta val om man inte vill köra till "landsbygden".

Men det är kul att du direkt känner dig tvungen att försvara "lantisarna" - ett uttryck jag använde i frustration över att jag kallas "08:a" och därmed dras över samma kam som 2 miljoner andra...

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Tror jag kommer känna mig förbannad efter sett programmet. Som när Sverige förlorar i ishockey. Man vill liksom gärna skylla alla fel på domaren(dom som missköter sig mest å kör som idioter). Tror dessvärre att detta program kommer spegla en tråkig sanning = Vissa med mc e inte riktigt mogna för det. Hoppas jag har fel men.....

Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Jag hör vad du försöker säga, men jag håller inte med mer än delvis. De förare och grupper jag nämnde är det väldigt få, om ens några, som retar sig på. I de fall man ändå ådrar sig irritation är det en bieffekt, inte ett uttalat mål. Jag hävdar att det i stort sett bara är bland sporthojsåkare man kan se folk som retar upp andra för nöjes skull och bara för att de kan - bokstavsbarnen som bränner förbi svensson i 200+ på högersidan, som wheelar förbi fartkameror och som kör utan regskylt. Dessa personer, förvisso en minoritet bland sporthojsåkare, är absolut det största hotet mot det relativt fria hojliv som vi har idag. De pissar oss andra rätt i fejset, och skrattar när de gör det eftersom de saknar förmåga att koppla ihop orsak och verkan, och saknar förmåga att se helheten i sammanhanget.

Jag håller med dig att det inte är ett mål att irritera andra genom att låta mer än 10 helikoptrar, men irriterar gör det i alla fall.

Att VISSA sporhojsåkare ser det som sin skyldighet att leka "balla Allan" kan jag inte ens i mina vildaste rus kunna försöka förklara bort, så det får du en poäng på - men jag som sporthojsåkare själv fattar inte vitsen med att reta upp folk på det sättet och har svårt att se att många andra skulle finns någon nytta med det.

Där jag bor stör sig grannar på allt från mopeder till HD´s - för att de låter! Min R1:a som är original låter ingenting och de står alla och berömmer hur "fin" den är... Slutsats här?

Smagatusk

Guest
Fattar inte varför förra tråden stängdes... Nu är vi igång igen?

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Vad tokholmarna slösar med resurser då! :mad:

"Det krävs mycket resurser för att ta fast en bilkörande mc-förare" :fakta

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Självklart, han kör ju MC själv.

(förvisso en sån där japansk tuffigruppmoppe, men ändå)

Han gör det alltså... roligt, alltid trott att det döljer sig en liten hojälskare där bakom :)

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Den absoluta majoriteten av motorcyklisterna i Sverige är ju evinnerligt trötta på dessa småglin och GR-wannabies. Vi får på så många olika sätt betala för deras respektlöshet. Skyhöga försäkringspremier är ju bara en liten del av alla de besvär de orsakar oss andra.

SÅ VARFÖR SKYDDA DEM SOM FÖRSTÖR FÖR ALLA OSS ANDRA?

Offentliggör deras identiteter här på forumet. Rapportera till polisen vilka individer det är som håller på. Vi kan inom MC-kollektivet göra väldigt mycket själva för att bekämpa och rensa bort det här packet som vållar oss så mycket problem. Varför ska den så förbannat tröttsamma svenska fegheten skydda dessa idioter?

Jag är rädd att MC-kollektivet, och sporthojsåkarna i synnerhet, kommer att få enormt mycket skit efter detta program. Tyvärr så kommer vårt anseende inte att återställas förrän vi själva står upp för vad som är rätt och fel och gör vad VI kan för att rensa bort det här packet från vägarna. Varför skulle resten av samhället visa tolerans mot oss om vi själva rycker på axlarna åt att vissa individer beter sig på detta sätt?

Är det mot sporthoj.com´s regler att namnge idioterna som utmärker sig på dessa filmer? (I många fall så erkänner ju vissa användare att det är de själva som gjort filmer och "satt nya banrekord".) Om så är fallet så tycker jag att den regeln tas bort. Jag vill se att sporthojsåkarna gör va de kan för att få åka sporthoj, och varför då inte göra det vi kan på nätet för att sätta dit dessa respektlösa brottslingar?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...