Aftonbladet om buskörningarna...

Status
Ej öppen för fler svar.

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Vi förstorar själva upp problemet genom att diskutera det här, tror självklart att journalister och liknande tittar här.
De som gör tok bomb rundorna söker kicken och kommer fortsätta på ett eller annat sätt.
Detta går inte att reglera bort med lagar eller straff (Behöver inte vara på mc)

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Sjöborakan? Du tänker inte på Fäbojäntan eller?

Get away Norrland - det trodde jag var den populistiska titeln på befolkningsstatistiken för Norrlandslänen:)

Mitt TBR gör mig nog så populär - älgjägarna i byns jaktlag använder mig som drevkarl under hösten...

Avslutningsvis känner jag mig nog inte speciellt provocerad av att kallas lantis. Faktiskt. När man betänker alternativet:gnissla

Trevlig kväll - dags för TV:krama

Du är fyndig du!

Trevlig hemmakväll!

(och lantis myntades av dig min vän)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ställde någon upp ifrån SH ikväll på...?? Roller var väl sugen?

Ps. Det börjar nu.!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Den absoluta majoriteten av motorcyklisterna i Sverige är ju evinnerligt trötta på dessa småglin och GR-wannabies. Vi får på så många olika sätt betala för deras respektlöshet. Skyhöga försäkringspremier är ju bara en liten del av alla de besvär de orsakar oss andra.

SÅ VARFÖR SKYDDA DEM SOM FÖRSTÖR FÖR ALLA OSS ANDRA?

Offentliggör deras identiteter här på forumet. Rapportera till polisen vilka individer det är som håller på. Vi kan inom MC-kollektivet göra väldigt mycket själva för att bekämpa och rensa bort det här packet som vållar oss så mycket problem. Varför ska den så förbannat tröttsamma svenska fegheten skydda dessa idioter?

Jag är rädd att MC-kollektivet, och sporthojsåkarna i synnerhet, kommer att få enormt mycket skit efter detta program. Tyvärr så kommer vårt anseende inte att återställas förrän vi själva står upp för vad som är rätt och fel och gör vad VI kan för att rensa bort det här packet från vägarna. Varför skulle resten av samhället visa tolerans mot oss om vi själva rycker på axlarna åt att vissa individer beter sig på detta sätt?

Är det mot sporthoj.com´s regler att namnge idioterna som utmärker sig på dessa filmer? (I många fall så erkänner ju vissa användare att det är de själva som gjort filmer och "satt nya banrekord".) Om så är fallet så tycker jag att den regeln tas bort. Jag vill se att sporthojsåkarna gör va de kan för att få åka sporthoj, och varför då inte göra det vi kan på nätet för att sätta dit dessa respektlösa brottslingar?

Jag tror att du är medlem på fel forum lille vän. Tror inte det finns någon på detta forumet eller i Sverige som kör lagligt med sin sporthoj, dom som säger att dom gör det ljuger.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Lite fartsänkande blomlådor, betonggrisar eller stenar så har man löst problemet för de boende längs bogesundsvägen - enkelt!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag tror att du är medlem på fel forum lille vän. Tror inte det finns någon på detta forumet eller i Sverige som kör lagligt med sin sporthoj, dom som säger att dom gör det ljuger.

Nu är det ju en liten skillnad på en hastighetsöverträdelse och grov vårdslöshet. Är den uppkomna problematiken som UG tar upp så jävla svår att ta in att man måste argumentera som en svagt förstående? ALLA här kör för fort nån gång, men även helvetet har olika grader:huvet Att likställa alla oss med dessa idioter visar bara att man är så fruktansvärt digital...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
5. Om lantisarna kör Triumph är man populär bland allmänheten - speciellt bland pensionärer som minsann vet att berätta att dom åkte Bonneville när dom tjänstgorde som mc-ordonnans i Boden 1953...
Det där är faktiskt sant. :tummenupp

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men snälla du, surfa in på YouTube - dessa "filmer" läggs upp av alla oavsett deras geografiska hemvisst. Du vet väl att "Get away Norrland" var en "hit"?!

"Sjöborakan"?!

Sätt du ett Akra på din Triumph och åk lagligt bland grannarna i villaområdet lite då och då och du skall se att det inte är så kul längre.
Gällande Sjöborakan, visst, det retar en del, men i så fall e deras eget fel...
Majoriteten av alla som är på Sjöborakan en onsdagkväll är hojåkare och har "överseende" med buset.

Gällande Akra (eller ännu bättre Arrow) till Trajjan, fan tro´t, men folk gillar ljudet. :confused:

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Den dagen dom gör som Franska regeringen och "tvingar" alla banor i landet att ha öppet för allmänheten en viss tid i veckan så är dom välkomna att gnälla.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
folk i sthlmstrakten kanske borde välja sina tillfällen bättre för små överträdelser o kanske inte köra samma väg dagligen.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
VA vet du vad du själv skriver eller??? Är det ok att köra i 250 men inte i 300 som GR gör?? Eller vad fan menar du din lilla idiot?
Ta nu din pilla för ikväll så läkaren inte kommer o tvingar på dig tröjan.
Det finns väl grader i helvetet, 110 på 70 väg där hojåkaren håller sig på sin väghalva är väl inte samma hemska upplevelse som när bil/hoj/mopedföraren möter en plastraket i 200?

Nu börjar det!

Dom börjar med att vara upprörda över ljudnivån och inte hastigheten, det är positivt.

Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Gillar det påklistrade fågelkvittret för ökad idyllkänsla. :tummenupp

Här är det svartmålning på gång!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter