KimL
Beware
Varför skulle det bli bättre av att reglerna skärps även för bilar?
Är det någon slags kommunistisk tanke om att alla ska ha det lika dåligt för då är det rättvisast?
)
Påstår inte att det skulle bli bättre för att det införs regler för bilar också, och inget kommunisttanke heller utan det var bara en synpunkt på varför det alltid skall gnällas på hojar när det finns så mycket andra fordon som också är "dödsmaskiner" men som aldrig tas upp utan det skall konstant enbart hackas på motorcykeln som det absolut farligaste som funnits på vägarna sedan barna hedenhös tid, och är lite trött nu på denna häxjakt.
Tas sporthojarna bort så kommer det bara att köras ihjäl sig på någon annan typ av hoj, för om vi ser på det rent teoretiskt så i prestanda jämförelse mot en bil så är ju nästan varenda hoj en sporthoj i ren acceleration och vikt/effektförhållande. Blir ju bara att man flyttar problemet till en annan typ av hoj om man lägger begränsning på sporthojar, som sen också måste förbjudas.
Och nej ta nu inte detta som att jag är för att alla ungdomar gör rätt som kör satan i gatan med super hojar utan att ha erfarenhet. Jag tycker mycket väl att man bör ha erfarenhet innan man sätter sig på en sådan hoj och kör, men jag tycker att det borde vara upp till var och ens sunda förnuft att få avgöra. Men i svensson landet Sverige så går ju inget att lösa mer än genom att lägga fram en massa förbud.