Marytwice
Ny medlem
Lämnade i dag, brar en sisådär 1 1/2h väntan i Uppsala i dag för att sedan vara ute, fikad och klar på under 15min
Det har jag också! Faktiskt! men jag övertalade mig själv att gå dit och berättade hur rädd jag var.mr_fox skrev:2335600Vill oxå lämna men har en äcklig fobi för sprutor och nålar...
Marytwice skrev:2335640Lämnade i dag, brar en sisådär 1 1/2h väntan i Uppsala i dag för att sedan vara ute, fikad och klar på under 15min
mr_fox skrev:2335600Vill oxå lämna men har en äcklig fobi för sprutor och nålar...
Bikerbitch skrev:2335687Jag ska få tummen ur och ringa sjukhuset i Eskilstuna då jag inte gett blod sen jag flyttade hit (skämmes tamefan) Ska ta med sambon så han får prova ifall han kan bli blodgivare också.
zykl0n skrev:2336150Jag har pratat med många fd. blodgivare som har tröttnat på att ringa och tjata för att få tider.
zykl0n skrev:2336150Vi har ju en liten trevlig mottagning här i byn, var där igår och blodade ner.
blodcentralen.eskilstuna@capio.se
Irriterande att de har så dålig ordning på sina register bara.
Jag har pratat med många fd. blodgivare som har tröttnat på att ringa och tjata för att få tider.
mr_fox skrev:2335600Vill oxå lämna men har en äcklig fobi för sprutor och nålar...
HansJ skrev:2335012Tyvärr är det MC-relaterat... Vet att det finns en tråd om blodgivning redan, men det här får ingen missa!
Akut blodbrist i Sverige
Operationer får ställas in, beredskapen för en svår olycka är låg.
Ge blod, bara fördelar!
-gratis hälsokoll
-förbättrad produktion av vita blodkroppar
-god juice och macka
-snygga systrar som håller en i handen om man vill
-billigare fylla på kvällen
Att man har hjälpt en medmänniska är inte så dumt det heller!
Masa dig iväg till en blodtapp nu!
dwestlund skrev:2335628Måste man inte vara frisk för att göra det
Bikerbitch skrev:2336314Är den på sjukhuset? Trodde det var där man skulle lämna?
Ska ju komma en kallelse hem när det är dags för nästa blodgivning, görs inte sånt? Så fick jag i Sthlm iallafall
Henning! skrev:2335658Det är nog med detta som med Vägverkets trafikprov för dyslektiker. Du får ge blod muntligen.
/H
FLAGEL skrev:2345290Jag har funderat på det hela ett längre tag, dessutom är flickan duktig och ger blod så jag kan ju inte vara sämre. Enda problemet är att jag tycker det är sjukt obehagligt med nålar... samt att jag har en förmåga att bli lätt i huvudet eller tom tuppa av (inte något jag är så stolt över men det går fan inte göra något åt det) vid synen/föreställningen av en massa blod och 4.5 dl låter som helvetes mycket. Funderar på att skita i det och dra dit iaf, vad är det värsta som kan hända, en liten powernap typ, samt vad är det för idé att ha fobier om man inte kan fighta dem.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|