MikkE
Guest
Vi hade blodbussen här i Vallentuna i förrgår. Tyvärr hade jag och min kompis bråttom och var tvugna att åka vidare. Synd med tanke på att jag hade tänkt ge blod då annars.
Har det stått kallt sen dess är det nog OK, späd med lite alkohol om det börjat koagulera!HönaPower skrev:2335106Jag skar mig rejält i låret i helgen, samlade upp det mesta i en burk, det står i kylen nu men jag vet inte om det är idé att lämna in det såhär i efterhand?
HansJ skrev:2335099God idé, men är inte tävling i blodgivning rätt svårt? (Den som vinner lär inte kunna ta emot priset Man får ju bara ge med ett visst intervall?
(Och f.ö. vad har snopplängd med blodgivning att göra )
12" => Snopplängd, var kanske lite otydligDr.Bike skrev:2335144Svårt och svårt... trots antal max givningar så får man ju ett indextal som visar hur flitig man varit.
Ok att detta tal hoppar mycket i början för nya givare då intervallen för givning är ca ett halvår, men efter några år så blir ju talet mindre känsligt för variationer samt om man missar nån gång.
Bara en tanke... som kanske peppar en del.
Hmm... syns det inte på bilden att jag blivit Stollholmare???Bikerbitch skrev:2335095Vi är lite efter serru. Har inte ens kommit till det stadiet att karlar börjar använda kvinnounderkläder, men den perioden hoppas jag vi slipper
Ärligt talat, det är ju kalas att ni åker ihop. Blir roligare då!
HansJ skrev:233518112" => Snopplängd, var kanske lite otydlig
Har inget emot en tävling som kan peppa folk, tvärsom!
Frågan är bara hur? Är det inte 3 månader mellan blodgivningarna, såvida man inte ger plasma (som också är berömvärt!). Ganska många som kommer att kunna ge blod 4 gånger per => många som ligger på samma index (antar att du vill få fram nån form av glidande medelvärde?) => svårt att kora en vinnare med många som ligger på 4/12. Kan man bara komma på nåt bra sätt att mäta så är det mkt lovvärt!
Titania skrev:2335201Nålrädd och stickrädd och alltmänt skitskraj masade jag mig iväg på försommaren för provtagning och har lämnat blod en gång. Och stolt över det är jag *klappar sig på axeln*.
Tjejer får ge blod var 17:e vecka. Alla hojåkare som får lämna blod är snudd på skyldiga att göra det! Det kan vara någon av våra hojkompisar som behöver det!
Seså, masa er iväg nu alla. I synnerhet ni som redan är registrerade som blodgivare. Än är det bara planerade operationer som är inställda, än räcker troligtvis de förråd som finns för akutsituationer men om blodcentralerna inte får påfyllning så kan det bli riktig kris!
Henning! skrev:2335045geblod.nu
/H
Muggen skrev:2335059Tycker inte "brudarna" var särskilt snygga alls
ewook skrev:2335104Ger redan blod
Blir dock förvånad över människor som helt enkelt struntar i det, som har tid, men ... ingen 'lust'. Är man lite lat som jag så gå till en blodbuss! Väldigt enkelt, stannar en utanför jobbet 2min gångväg
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|