För det första. Har du glapp i styrlagret o tänker dra åt det, men inser att muttrarna sitter som berget, så sitter antagligen inte styrlagret speciellt löst. Det är alltså paj. Där är fel nummer 1 som gör att du inte ska åtgärda det hela själv.
Nummer 2 är att du chansar lite hejvilt och får för dig att öppna gaffeln för att få loss kronan istället för att läsa dig till fakta om hur du ska göra.
Nummer 3 är att du drar av skruvar.
Nummer 4 är att du öppnar gaffeln på lite lustigt vis.
Nummer 5 är att du skruvar loss saker på gaffeln som du inte har en aning om vad det är, saker som justerar ganska så grundläggande inställningar.
Lämna det till någon som du vet är BRA på det hela. Personligen så fattar jag hur gaffeln är uppbyggd o fungerar och hur och varför man ska skruva o fixa o dona med dem, men jag lämnar helst iväg ändå för då vet jag att det blir bra. Att framhjulet ska ha kontakt med marken är lite för viktigt för att jag ska gå in o grotta i grejerna, och då är det ändå inte en eller två hojar jag monterat ner i molekyler o monterat ihop igen. Därav säger jag som så många andra. Ge dig inte på mer, tillräckligt har gått åt skogen redan, lämna in o få det fixat. Och ja, ta det på bärgare eller ett släp eller liknande. Är inte ditt liv värt lite mer än 500 spänn för en dags hyra av ett släp på statoil o några spännband?