Fundera inte så mycket!
Scanna blocket 3 ggr/dag och rätt vad lider så finns den där. då är det bara att ringa och säga att du kommer.
Runt nyår trttnade jag på att cykla omkull och skulle köpa mig en omgång dubbdäck till cykeln. Kollade blocket innan jag for till cykelhandlaren och såg en golf för ungefär samma pris, med dubbdäck. Säljaren svarade inte i telefon så jag fundeade över vad jag ville ha för typ av bil. Liten, billig, bränslesnål och lättmekad utan finesser. Kikade på blocket igen, en Audi 80 med stora v6'n, abs, elhissar, ac, nästan nya sommar och vinterdäck. Perfekt, den är ju ganska liten iallafall. Priset var kaffepengar. ringde och skambjöd,åkte och hämtade. Betalade vad dom helt nya bromsskivorna kostade... Supertrevlig bil med mysig motor.
Haft bmw 528, skitkul bil, gick bra som tusan men tömde den stora tanken rasande snabbt, man blev duktig på att tanka. Tröttnade på bilen när ett fjäderben försökte slå hål på huven i ett fartgupp...
Alfor har det också hunnits med ett par stycken, sista fick jag för mig att jag seriöst skulle lag upp all rost på. Blev duktig på att svetsa.
Höll på att bli en 166'a v6 häromåret, all tänkbar utrustning och supertrevlig att köra. litelustigt utseende och att jag trots en svensk instruktionsbok inte lyckades lista ut hur man öppnade bakluckan gjorde att det inte blev något.
För att hitta något träligare än en saab 9000 utan turbo får du leta, och en turbosaab i den prisklassen låter spännande. Ha haft för många saabar för at det ska låta som en bra ide.
En 740 eller 940 har en gammaldags traktorcharm och bruksmässighet som är trivsamm, gillar dom. Men alldeles för lätt att sätta sig i fel bil, vet inte hur många gånger jag svor över kärvande tändningslås, bara för att upptäcka att jag satt i någon annans bil. Blev lite pinsammt ett par gånger. Höll på närmare en timme en gång med att försöka tina upp dörrlåset innan ägaren kom och frågade vad jag höll på med egentligen...
Mazda 626 ska vara skitbra sägs det, svindyra delar, tråkig att skruva med, rostar och på bilprovningen gjorde de allt för att hitta dyra 2'or. usch och fy. och dödstrist inredning. Men den startade alltid.
Köp en alfa. Du kommer att förstå varför. Det går inte förklara, ungefär som att tro på gud, har du inte träfat honom så begriper du inte vitsen med honom, och nä någon försöker förklara så låter det minst sagt obegripligt.
Nä, jag har inte träffat gud men jag har kört alfaromeo!
Jösses vad text det blev, måste skaffa mig ett liv!