Alingsås

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Nu sitter jag på tåget på väg hem och är grymt sugen på lite åka. Det ska vara bra väder idag och imorgon, är det någon eller några som är sugen på en tur efter jobbet?

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
är klar med 1/4 del av kortet nu :) är kanske klar till mitten/slutet av juni! :tungan

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Tänkte att lite framförhållning kan vara bra, vad tror ni om en tur på torsdag, förslagsvis vid 13:00?

Enligt yr.no skall det vara hyfsat väder to-fre-lö.

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Har lappen nu! (A1) Så om någon vill ut och köra i lugnare tempo (alltså inte über fort) så säg gärna till!

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Hej!

Vi är tre stycken som tänkte ta en liten tur med utgång från Alingsås/Vårgårda imorgon 12/8.

Tänkte kolla om det är några mer som är sugna på att åka med? =)

Phnom

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Honda CBR 600RR
Nämen vad trevligt att folk från Halmstad känner till denna lilla staden ;) Ska upp till Kinnekulle imorgon. Känner ni till vägarna häromkring? Annars kanske det finns någon härifårn som kan guida er. Ha en go tur!

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Jag är ursprungligen från Vårgårda/Alingsås och bor här över sommaren :)

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
är det någon som vill ut och köra någon gång? det verkar vara som alla vill sitta vid sh istället för att ut och köra!
Men vet någon här vem en på en svart street-fighter (yamaha tror jag), en slags reflex aktig jacka och vit hjälm är. Medlem här? Ser han alltid när jag är ute och kör, oftast många gånger samma dag. Vink glad är han också, en av få som alltid vinkar!

svj

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
Kawasaki zx10-r
är det någon som vill ut och köra någon gång? det verkar vara som alla vill sitta vid sh istället för att ut och köra!
Men vet någon här vem en på en svart street-fighter (yamaha tror jag), en slags reflex aktig jacka och vit hjälm är. Medlem här? Ser han alltid när jag är ute och kör, oftast många gånger samma dag. Vink glad är han också, en av få som alltid vinkar!

Är inte den personen en mc lärare på någon av körskolorna i Alingsås? Ser iaf en som liknar den beskrivelsen med mc elever ibland :)

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
hm... här var det dött! Men är det någon som vill ut och köra en tur innan det blir för kallt ute?
Vet att det är en tid kvar på säsongen men man vet aldrig!

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
så... dubbelpost men men! Jag och en till hade tänkt oss att köra iväg till långared och tillbaks ikväll vid 18:30 tiden! Det är fritt fram att haka på!

Om ni vill så släng iväg ett Pm till mig eller X4riz!

Edit: Jag såg en gul sport-triumph idag... trevlig pilot på den med! Riktigt snygg hoj! Är det någon här ifrån?

Och när jag och X4riz var ute och körde vid karamellpojkarna så kom det en på en vfr tror jag att det var. Han hade en reflexjacka! Frågade oss glatt om vi får upp dom på bakan! Sedan så körde han iväg fort! Försökte hänga på men han drog mig! ;)
Så är dessa 2 trevliga hojförare medlem här? :)

Last edited:

Erkett

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
Honda CBR600F
Ett tips på vägar är vägarna runt ljurhalla och dom ställena! man kör mot Vårgåra och svänger in till höger precis innan första fartkameran! Där finns det fina vägar! Bara att köra runt och utforska! Det är mest kurviga 70vägar där ute!:banana

Nu är den vägen stängd på grund av reparation!
Tycker det är bra för hela vägen ligger ju på en mosse. Dock så kommer det ta allt för lång tid... :/

"Trafikverket ska förstärka väg 1778, framför allt längs Vitamossen. Därför stängs vägen av från E20 i Bälinge, förbi Kärtared, Melltorps kraftverk och fram till väg 1765. Vägen ska vara avstängd i fem och en halv månader."

Läs mer här: http://www.alingsastidning.se/sokresultat_visa.asp?id=10491&sokstrang=k%C3%A4rtared&sidnamn=VISA%20SOKRESULTAT&offset=

Last edited:

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Hastighetskontroll just nu på boråsvägen. Dom står i korsningen där man kan svänga in till stockslyckeområdet... så kör försiktigt! :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...