alltså, allting är ju en smak sak! Jag har kört cross sen jag var 8:a år så nog vet jag hur en 2-taktare går! Har även kört x-antal 2-takts hojjar... så jag vet hur dom åtminstonde går. om jag får jämnföra dom jag har kört och med min cbr så orkar den betydligt mer! (från grunden) T.ex Jag kan ligga och fis köra på 4:an i stan om jag vill och när jag vrider på gasen så håller inte hojjen på dö, utan den börjar bara dra! skulle jag gjort samma sak med dom 2-taktare så hade den i princip dött om jag hade gasat på samma sätt som med min.
En sak som alltid lustigt nog kommer upp när alla som kör 2-takt verkar känna sej i "underläge" mot 4-taktarn så börjas det alltid snacka: "men 2-taktarna går mycket snabbare en 4-taktarn" och som åtminstonde jag har sagt förut så : JA, dom går snabbare åtminstonde ÄN så länge! 4-taktarna är ju fortfarande nya och det finns inte samma resurser till dom en! sen så är ju en 2-taktare lättare att trimma, och så lär det nog också förbli!
Jag valde inte cbr:en för att jag trodde den skulle dra alla 2-taktare, utan för att jag ville ha en snygg, fräsh och trevlig hoj att köra. En hoj som jag själv känner att jag kan lita på i vått och tårt och kan få ett bra andrahands värde på. Så är åtminstonde mitt fall, man kommer ju ändå att byta upp sig efter nästa sommar, så att ligga lite längre bak i klungan om man kör nu, tjår, det får man ta, svårare en så är det inte