Solid snake
Guest
bimmern skrev:Det där är nog mest en smak sak...
Att den går bättre eller?
bimmern skrev:Det där är nog mest en smak sak...
Solid snake skrev:Att den går bättre eller?
ja skulle sejja att de ej låter samma en V motor på 800 kubik mot 125matte@honda skrev:ja har film... men de e i formatet .3gp ... kvaliteten suger fett...
bläddra ner där o lyssna på Honda VFR 800... de låter ungefär så...(tro de eller ej)
Haha det kan du ha rätt i men fetare än en 2t tycker iaf jag att det låtercrusty skrev:ja skulle sejja att de ej låter samma en V motor på 800 kubik mot 125
bimmern skrev:Haha det kan du ha rätt i men fetare än en 2t tycker iaf jag att det låter
Tjet skrev:Provsatt en CBR 125 idag. Mindre hoj får man leta efter...
Tjet skrev:Provsatt en CBR 125 idag. Mindre hoj får man leta efter...
Du har en MBXcoffe skrev:Du är bara avundsjuk Tjejen, ops, Tjet menar jag
Solid snake skrev:En 2 taktare behöver inte vara avstrypt för att vara roligare.
En 2 taktare är roligare än en 4 takt tillomed när den e strypt, den axxar bättre och den går fortare.
Behöver jag säga mer?
2 taktare accelererar i regel snabbare än 4 takt.. och toppar för det mesta mer också.. då snackar jag samma effekt. däremot så är ju 4 taktaren starkare och mindre beroende av hur vägen ser ut. till ex nedförsbacke raka eller uppför.*Foxen* skrev:å hur vet du att en strypt 2-taktare drar en cbr?
Jag kan då påpeka själv att *min åtminstonde* inte vart dragen av nån strypt 2-taktare (inte heller av polarns ostrypta tzr* och vi testade flera ggr. då. Så där kan jag inte hålla med dej! (ok, han kom ifatt mej och tog mej efter 75-80km/h) men grund acc. var jag värre
Aja, man kan inte diskutera vilken som är bäst eller sämst av dom, alla kommer alltid att ha olika åsikter i vilket fall, det viktiga är ju ändå att ägaren är nöjd, vilket jag iaf är
philsson skrev:2 taktare accelererar i regel snabbare än 4 takt.. och toppar för det mesta mer också.. då snackar jag samma effekt. däremot så är ju 4 taktaren starkare och mindre beroende av hur vägen ser ut. till ex nedförsbacke raka eller uppför.
*Foxen* skrev:å hur vet du att en strypt 2-taktare drar en cbr?
Jag kan då påpeka själv att *min åtminstonde* inte vart dragen av nån strypt 2-taktare (inte heller av polarns ostrypta tzr* och vi testade flera ggr. då. Så där kan jag inte hålla med dej! (ok, han kom ifatt mej och tog mej efter 75-80km/h) men grund acc. var jag värre
Aja, man kan inte diskutera vilken som är bäst eller sämst av dom, alla kommer alltid att ha olika åsikter i vilket fall, det viktiga är ju ändå att ägaren är nöjd, vilket jag iaf är
.....Solid snake skrev:Ha ha ha, din polare kanske ska byta kolv? Du kör inte ifrån mig, jag ligger inte o släpper kopplingen direkt, kopplingsslir vettu.
Ingen annan 125a har kört ifrån mig än, förutom cagiva mito som kommer ikapp efter 120...
Har jag fel när jag säger att CBR har 13hk?.*Foxen* skrev:den regeln stämde då inte under vårat försök!
Vi testade på en platt och fin raksträck iaf
philsson skrev:Har jag fel när jag säger att CBR har 13hk?.
Min gamla CB 81 hade 16hk.. Antagligen mer drag i den också. (vem vet.. den väger mer. ). Och den tyckte jag var.. "censur"..
philsson skrev:Du har en MBX
Gammal 84 är det va?.. som går bättre än cbr:en .. vad skiljer det.. 20 år?..
coffe skrev:Jag är inte med på vad du menar med det?
Jag har inte påstott att den skulle gå bättre, eller vad menar du?
spectre skrev:tror nog faktiskt att din MBX spöar en cbr i axx/toppfart ostrypt.
även om det skiljer 20 år.
*Foxen* skrev:Du glömde att CBR:en inte har nån strypning... så därför är den inte ostrypt..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |