Allmänhetens åkning Mittsverigebanan Måndagar 2004

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Så de sista för ikväll, de blir inte bättre när jag förmisnkar dem i paint ser jag :fatta! Kanske skulle fixa ett bättre program, det är ju alltid sakerna som begränsar en, som motorcykeln tex :hihi
 

Bifogat

  • peter_e4.jpg
    peter_e4.jpg
    31.3 KB · Visningar: 57
  • torsboda.jpg
    torsboda.jpg
    88.6 KB · Visningar: 74
  • tvåtakt_e4.jpg
    tvåtakt_e4.jpg
    79.4 KB · Visningar: 43

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Det blev ju sjyssta bilder, lite svårt att knäppa bra bilder på motiv i rörelse har jag insett.
Men vi skulle haft ett kort på din manöver som blev ett bra avslut på kvällen, jag skrattade gott hela vägen hem! :hihi
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
p.grip skrev:
Det blev ju sjyssta bilder, lite svårt att knäppa bra bilder på motiv i rörelse har jag insett.
Men vi skulle haft ett kort på din manöver som blev ett bra avslut på kvällen, jag skrattade gott hela vägen hem! :hihi

Ja, vilken härlig sporthojsafton :tummenupp . Innehöll det mesta man kan önska av en fin kväll. Posering, lilla mantorp, skrönor, fika, bankörning och lite bus.

Kvällen började med att undertecknad och Herr och Fru sporthoj (som ni ser på bilden nedan) proffsposerade nere vid vängåvan enligt posörkonstens alla oskrivna posörregler. När vi satt och riktigt kände att vi hade flyt i vår posering, såg tuffa och fräna ut, vågade sig ändå en kämpetrevlig gut fra Norge fram till oss och undrade var man kunde äta lite riktig mat. Först blev vi besviken över att vi inte lyckats se så hårda ut att han valt att fråga några andra :D men sen visade sig att han var trevlig så vi kunde svälja nederlaget och istället lyssna på vad han ville och inte bara fundera på hur vi kunde utveckla vår posörballhetsfaktor ytterligare ett snäpp

Killen hade avverkat en näpen dagsetapp från Luleå i ösregn vilket tydligen hade gjort väl för matlusten. Vi försökte dock avstyra tanken på mat eftersom vi var rädda att han skulle vikta ner hojen, inte bra för effekt/viktförhållandet som är av betydelse för snitthastigheten under touringen :fatta!

Argumenten bet inte ty hungern var starkare än jakten på långa dagsetapper :va , alla vet ju att vi tourar för att se hur långt det går att köra under en dag och inte för att vi vill uppleva nya miljöer utan möjligen uppleva att vi kan få ont i muskler som vi inte visste att vi hade.

När vi sent om sider pekat ut ett matställe för honom drog han sedan en mc-historia som vi sent kommer att glömma.

Han hade startat i Södra Norge för att tillsammsn med ett gäng andra norrbaggar och saxare köra till Nordkap genom Norge. Turen hem skulle gå genom Sverige.

Tyvärr hade resan gått allt annat än bra för gänget :( . Redan efter ett par dagar så klotade första killen så illa att de fick lämna honom på ett sjukhus, när läget var så stabilt att de vågade lämna honom i läkarnas och syrrornas våld. Sedan flöt det på fint i två dagar varpå en till av dem kör ner i diket av okänd anledning och dör på fläcken eller blev dräpt :brinnerup som norrmannen sa.
Dessa incidenter fick inte gänget på andra tankar utan som riktiga entusiaster sadlade de åter upp på hojarna fortsatte turen mot nya äventyr. Glömde jag skriva att även vår käre vän också hade klotat under färden? Naturligtvis hade även han varit i backen eller var det diket, hur som helst gick det bättre för honom än för hans olycksbröder.

Efter träffen med Norrmannen åkte vi till lilla Mantorp och tog ett par varv, för att sedan på småvägar mysåka ut till banan. Väl där fotade jag lite och resultatet blev ju inte det bästa och tydligen finns det mer att lära :confused: , även inom det området :va .

När alla kört sig trötta på banan blev det fika hos Norrlansguld med lite nostalgivinylhårdrockspelandepåaltanengrej, alla utom junioren P.Grip förstod att uppskatta det senare spektaklet.

När vi sen återvände till stan fick man äran att prova en retta med 152 ystra pollar på slangen, hej vad den gick :yoparty . Kvällen avslutades med lite rondellkörning för att hedra Tamada och hans prestation i helgens Moto-GP i Rio.
 

Bifogat

  • herr_och_fru_sporthoj.jpg
    herr_och_fru_sporthoj.jpg
    43.2 KB · Visningar: 85

Bolla

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Timrå
Hoj
Thunderäjs
Mc jakt?

Klarade sig alla i måndags från polishelikopter/mc ?
Såg dom i Timrå. Mc:n stod vid rondellen vid 17:snåret medan kollegan roterade i luften.
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Bolla skrev:
Klarade sig alla i måndags från polishelikopter/mc ?
Såg dom i Timrå. Mc:n stod vid rondellen vid 17:snåret medan kollegan roterade i luften.

Åkte förbi dom när dom stog under akvedukten in till Timrå centrum.
Då va det två bilar iaf. som ägarna fick gå ifrån.
Jag klarade mej dock.. :gnissla
Lite fel forum dock om detta kanske..hehe :hihi
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
pust tur att man inte åkte i måndags,mc o helikopter kan man ju drömma om att köra ifrån.
om man kör ifrån mc och parkerar i parkeringshus o lyckas ta sig därifrån kanske,sen blånekar man*hehe* d lär inte funka.
 

Gixxer Mike

Guest
Abloy skrev:
Ja, vilken härlig sporthojsafton :tummenupp . Innehöll det mesta man kan önska av en fin kväll. Posering, lilla mantorp, skrönor, fika, bankörning och lite bus.

Kvällen började med att undertecknad och Herr och Fru sporthoj (som ni ser på bilden nedan) proffsposerade nere vid vängåvan enligt posörkonstens alla oskrivna posörregler. När vi satt och riktigt kände att vi hade flyt i vår posering, såg tuffa och fräna ut, vågade sig ändå en kämpetrevlig gut fra Norge fram till oss och undrade var man kunde äta lite riktig mat. Först blev vi besviken över att vi inte lyckats se så hårda ut att han valt att fråga några andra :D men sen visade sig att han var trevlig så vi kunde svälja nederlaget och istället lyssna på vad han ville och inte bara fundera på hur vi kunde utveckla vår posörballhetsfaktor ytterligare ett snäpp

Killen hade avverkat en näpen dagsetapp från Luleå i ösregn vilket tydligen hade gjort väl för matlusten. Vi försökte dock avstyra tanken på mat eftersom vi var rädda att han skulle vikta ner hojen, inte bra för effekt/viktförhållandet som är av betydelse för snitthastigheten under touringen :fatta!

Argumenten bet inte ty hungern var starkare än jakten på långa dagsetapper :va , alla vet ju att vi tourar för att se hur långt det går att köra under en dag och inte för att vi vill uppleva nya miljöer utan möjligen uppleva att vi kan få ont i muskler som vi inte visste att vi hade.

När vi sent om sider pekat ut ett matställe för honom drog han sedan en mc-historia som vi sent kommer att glömma.

Han hade startat i Södra Norge för att tillsammsn med ett gäng andra norrbaggar och saxare köra till Nordkap genom Norge. Turen hem skulle gå genom Sverige.

Tyvärr hade resan gått allt annat än bra för gänget :( . Redan efter ett par dagar så klotade första killen så illa att de fick lämna honom på ett sjukhus, när läget var så stabilt att de vågade lämna honom i läkarnas och syrrornas våld. Sedan flöt det på fint i två dagar varpå en till av dem kör ner i diket av okänd anledning och dör på fläcken eller blev dräpt :brinnerup som norrmannen sa.
Dessa incidenter fick inte gänget på andra tankar utan som riktiga entusiaster sadlade de åter upp på hojarna fortsatte turen mot nya äventyr. Glömde jag skriva att även vår käre vän också hade klotat under färden? Naturligtvis hade även han varit i backen eller var det diket, hur som helst gick det bättre för honom än för hans olycksbröder.

Efter träffen med Norrmannen åkte vi till lilla Mantorp och tog ett par varv, för att sedan på småvägar mysåka ut till banan. Väl där fotade jag lite och resultatet blev ju inte det bästa och tydligen finns det mer att lära :confused: , även inom det området :va .

När alla kört sig trötta på banan blev det fika hos Norrlansguld med lite nostalgivinylhårdrockspelandepåaltanengrej, alla utom junioren P.Grip förstod att uppskatta det senare spektaklet.

När vi sen återvände till stan fick man äran att prova en retta med 152 ystra pollar på slangen, hej vad den gick :yoparty . Kvällen avslutades med lite rondellkörning för att hedra Tamada och hans prestation i helgens Moto-GP i Rio.


Vaaa
finns det fler banor än Midlanda här?
jag va ju själv på Midlanda så där körde du ju inte, så vart körde du bana nånstans?
Du, Thomas och Kicki kom ju typ 20 minuter innan det va slut och jag såg ingen av er nån gång på banan..och jag körde så länge vi fick..eller fick ni köra EFTER kl 20? *nyfiken*
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Gixxer Mike skrev:
Vaaa
finns det fler banor än Midlanda här?
jag va ju själv på Midlanda så där körde du ju inte, så vart körde du bana nånstans?
Du, Thomas och Kicki kom ju typ 20 minuter innan det va slut och jag såg ingen av er nån gång på banan..och jag körde så länge vi fick..eller fick ni köra EFTER kl 20? *nyfiken*

Tyvärr finns det ingen fler bana inom räckhåll.

Lilla mantorp är på- och avfarterna med tillhörande rondeller vid OBS, E4:an.

Jag, Kicki och Thomas körde inte på bana i Måndags utan det var bara Norrlansguld, Peter och P.Grip som snurrade runt på banan. De var dem jag syftade på när jag skrev att kvällen innehöll banåkning, själv fick man nöja sig med att titta på vilket inte är helt fel det heller.
 

Gixxer Mike

Guest
Abloy skrev:
Tyvärr finns det ingen fler bana inom räckhåll.

Lilla mantorp är på- och avfarterna med tillhörande rondeller vid OBS, E4:an.

Jag, Kicki och Thomas körde inte på bana i Måndags utan det var bara Norrlansguld, Peter och P.Grip som snurrade runt på banan. De var dem jag syftade på när jag skrev att kvällen innehöll banåkning, själv fick man nöja sig med att titta på vilket inte är helt fel det heller.

OK då vet jag..
 

Gixxan

one of the chosen, 198-sundsvall
Gick med
25 Apr 2004
Ort
I huset som står ute om natten.
Hoj
gixxer GSXR
Bankörning

Gixxer Mike skrev:
Vaaa
finns det fler banor än Midlanda här?
jag va ju själv på Midlanda så där körde du ju inte, så vart körde du bana nånstans?
Du, Thomas och Kicki kom ju typ 20 minuter innan det va slut och jag såg ingen av er nån gång på banan..och jag körde så länge vi fick..eller fick ni köra EFTER kl 20? *nyfiken*
Vad jag läser i texten så står det inte heller att vi har kört på banan :va , läste klart och tydligt att Abloy fotade och vi posade men det fanns flera som anslutet till vårad gäng när vi skulle åka som hade kört på banan och det är dom som åkte!!! och en viss gixxer stog i depån medans vi var där och ska vi hård dra det hela så var denna cykel inte ute på banan hela körtiden ut som så vakert står i texten. :fakta
:kär kram på er alla ialla fall :kär
 

Gixxer Mike

Guest
Gixxan skrev:
Vad jag läser i texten så står det inte heller att vi har kört på banan :va , läste klart och tydligt att Abloy fotade och vi posade men det fanns flera som anslutet till vårad gäng när vi skulle åka som hade kört på banan och det är dom som åkte!!! och en viss gixxer stog i depån medans vi var där och ska vi hård dra det hela så var denna cykel inte ute på banan hela körtiden ut som så vakert står i texten. :fakta
:kär kram på er alla ialla fall :kär

Du som VET tyder texten på ditt sätt och jag tydde texten på mitt sätt då jag trodde det fanns nån annan bana som ni hade varit på.
Förlåt att jag inte visste om att ni hade startat TEAM SH med ett par st och skrev redovisningar för HELA gruppen.
Vad jag vet så är SH ingen klubb utan ett forum där man snackar med likasinnade personer.
Jag trodde vi hade sammanhållning bland oss hojåkare här i trakten och pga detta frågade jag er om ni skulle haka på när jag och ett par grabbar från Huddiksvall skulle åka...
Då Abloy började inlägget med redovisningar om poser osv så trodde jag att inlägget handlade huvudsakligen om Abloy, Dig och Thomas.
Men jag och Abloy hade ju rett ut allt så min fundering blir ju..varför ta upp sånt som redan är utrett och älta gammal skåpmat? :Bugar
Kram på er me :hihi

Ps jag kan inte släppa tanken på när blev detta bara de som anslöt sig till er senare "När alla kört sig trötta på banan blev det fika hos Norrlansguld med lite nostalgivinylhårdrockspelandepåaltanengrej, alla utom junioren P.Grip förstod att uppskatta det senare spektaklet."observera orden i början på meningen ..NÄR ALLA KÖRT SIG TRÖTTA PÅ BANAN blev det fika....
När blev alla bara ett par st..då kanske du förstår mig när jag blev fundersam för jag har faktiskt läst hela inlägget noga.
Nu är detta avslutat en gång för alla.
 
Last edited:

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Oj det känns som man är tillbaks i skolbänken igen :) Nu när alla misstolkningar verkar vara uträttade tänkte jag ställa en fråga !
Är det bara jag som tänkte åka bana ikväll ( Om det inte spöregnar ) ?
Måste man tejpa för lysen o sånt även på måndagar ?
Oj flåt två frågor blev det visst ;-)
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
164 på rullen skrev:
Oj det känns som man är tillbaks i skolbänken igen :) Nu när alla misstolkningar verkar vara uträttade tänkte jag ställa en fråga !
Är det bara jag som tänkte åka bana ikväll ( Om det inte spöregnar ) ?
Måste man tejpa för lysen o sånt även på måndagar ?
Oj flåt två frågor blev det visst ;-)

Du behöver inte tejpa på Måndgar, barar att gasa och hålla i styret. Blir ingen banåkning för mig idag.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jag är sugen att pröva att köra bana ikväll men vädret ser ju inte ut att bli bra enligt smhi,men dom har ju haft fel förr så..........
 

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Holger skrev:
jag är sugen att pröva att köra bana ikväll men vädret ser ju inte ut att bli bra enligt smhi,men dom har ju haft fel förr så..........

Ses vi på Bänken eller åker du upp direkt ? :Bugar

(Har abloy supit upp hela lönen på gatufesten ? :fatta! )
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jag åker upp så jag är där 5 om det inte börjat regna tills dess....
slutar 4 så åker direkt hem o byter om sen o hämtar cykeln o tankar den så jag hinner inte in till stan nåt.

164 på rullen skrev:
Ses vi på Bänken eller åker du upp direkt ? :Bugar

(Har abloy supit upp hela lönen på gatufesten ? :fatta! )
 

Ranta

Alkoholist
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Söråker
Hoj
Fz1-N -08
Vi är ett gäng (6-7 hojar) som ska upp å kika på bankörningen ikväll, vi möts upp på OK/Q8 i Timrå vid halv sex tiden. Så om de är nån som vill hänga på så är de bara å dyka upp.... :tummenupp
 

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Holger skrev:
jag åker upp så jag är där 5 om det inte börjat regna tills dess....
slutar 4 så åker direkt hem o byter om sen o hämtar cykeln o tankar den så jag hinner inte in till stan nåt.


Oki dokie, Då ses vi där ! :yoparty
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag dyker nog upp med. Kollar väl in OK i Timrå först för å se om det står nån där, annars dra jag själv.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top