Allmänhetens åkning Mittsverigebanan Måndagar 2004

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
KennethN skrev:
Faan va grymt :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Då är målet satt... Spöa Christian innan 30/9 :)

Japp och det ska ske på en standard retta med gatdäck :D

Var ju bra för min del att du inte skrev vilket år det är som gäller, för jag har en bra bit kvar :va
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
Japp och det ska ske på en standard retta med gatdäck :D

Var ju bra för min del att du inte skrev vilket år det är som gäller, för jag har en bra bit kvar :va

Jag har också en liten bit kvar, men man måste ju sätta ribban lite högt också så att både hojen och en själv får spänna vaderna lite extra :)
Jag inser nu att det måste börja bli slut på fin-åkandet och bara göra lite fåror i sanden då och då. Några dagar till bara.. (så att man i alla fall fått ut lite av denna säsong ) sedan skall det totalmaxas och kraschas rejält, för kommer man inte ned under minuten om man skall satsa lite så kan man ju lika gärna lägga av... och dit kommer man bara genom att köra långt över sin förmåga och då fetkrashar man garanterat, men så får det bli. Nu har jag ställt in mig mentalt på att hojen skall skrotas så att det finns nåt att göra i vinter också :) ( om man lever vill säga :( ). I bilen lägger jag hädanefter en lapp med tel-nummer till Jeanette som är närmast anhörig om ni inte får liv i mig där uppe eller om jag måste på sjukhus och inte kan ringa själv.
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Så ska det låta :yoparty

Jag hoppas att du fixar minutengränsen men att dú slipper skrota hojen och i värsta fall dig själv i jakten på dessa tider, för att köra på minuten verkar nästan omöjligt. så känns det i alla fall för mig när jag harvar runt, men jag har ju sett att det går, finns ju några killar som är riktigt vassa.

Jag ska håller tummarna.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
Så ska det låta :yoparty

Jag hoppas att du fixar minutengränsen men att dú slipper skrota hojen och i värsta fall dig själv i jakten på dessa tider, för att köra på minuten verkar nästan omöjligt. så känns det i alla fall för mig när jag harvar runt, men jag har ju sett att det går, finns ju några killar som är riktigt vassa.

Jag ska håller tummarna.

Tack för att du håller tummarna. Det behövs garanterat. Du fixar det du också bara du byter ut gatdäcken mot nåt som greppar bra, sedan är det bara att träna. Och jag håller med dig... Det är ju tydligen inte omöjligt då det finns de som lätt kör under minuten. Svårare blir det att ge sig på varvrekordet som är på 56 nånting har jag för mig, så minuten får räcka som första mål. Man är ju realist :) :) :)
 

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
numer en fireblade -00
KennethN skrev:
Har du funderat på att kolla in http://www.mittsverigebanan.se/bokningar.asp

Alla Måndagar mellan 17-20 kan du köra.

Du kan ju direkt boka in 16-17 Juli med Peter Ilar och Dalahästen Roadracing medans platser finns kvar.....
650:- per dag el 1000:- för båda dagarna för anmälan ring Peter på 023-16622 070-7512323 070-4284747

jaha ja sjysst :tummenupp visste inte om den sidan ... låter ju som en rolig helg .. :D spelar det nån roll om man inte kört bana förut om man ska med 16-17 ??
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
lillen81 skrev:
jaha ja sjysst :tummenupp visste inte om den sidan ... låter ju som en rolig helg .. :D spelar det nån roll om man inte kört bana förut om man ska med 16-17 ??
Ofta spelar det ingen som helst roll om man kört bana förut eller ej. De flesta delar in sina körningar i olika grupper som man väljer när man bokar.
( Du kan se exempel på www.tokroligt.se ) När det gäller Dalahästen Roadracing är det inget undantag. De kör också olika grupper. Ring och prata med Peter så får du alla detaljer.
 

Gixxer Mike

Guest
KennethN skrev:
Tack för att du håller tummarna. Det behövs garanterat. Du fixar det du också bara du byter ut gatdäcken mot nåt som greppar bra, sedan är det bara att träna. Och jag håller med dig... Det är ju tydligen inte omöjligt då det finns de som lätt kör under minuten. Svårare blir det att ge sig på varvrekordet som är på 56 nånting har jag för mig, så minuten får räcka som första mål. Man är ju realist :) :) :)

Marcus kör ju på minuten blankt när han kör på måndagarna och då pressar han inte skiten ur sig och hojen men hans mål va 57s denna säsongen och han har ju kört på denna bana i typ 5 år så...jag menar jag har fastnat på 1,02 blankt och hur jag än försöker kommer jag inte under 1,02..jag måste träna mina inbromsningar så kanske..sen äta ordentligt osv så KANSKE man kan komma under dom tiderna alltså 1,02 menar jag då... :yoparty
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
måste ta o prova några varv jag också men är rädd att vara ivägen eller bli krasch kung direkt.... har ju inga höjdar däck på cykeln heller.
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Svårt att tro att någon tycker du är ivägen.
Är ju körning "4 fun" och inte någon seriös träning som ska bedrivas.

Jag tycker vi måste jobba på att försöka få upp mer folk att köra på måndagarna. Iofs är det skönt med lite plats men om det inte går ihop så är väl risken att körningarna dras in.
Har väl varit lite snålt med folk en par ggr nu, så dra med alla ni känner!

( Ska kanske inte säga nåt eftersom jag inte varit upp så mkt själv, men jag hoppas kunna åka mer snart )
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Håller med. Det är viktigt att vi som tycker det är roligt är där och kör. Även att vi är med på bandagar andra ordnar så att det även blir bandagar nästa år, å nästa år, å ....
Är ingen där och kör å det inte går ihop för de som ordnar körningar så har vi ingen bana att köra på tillslut :(
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ja då var det måndag igen :tummenupp Någon som ska ut till banan ikväll? förutsatt att vädret är med oss såklart. Sen var det någon som viskade i mitt öra att de inte är körning i Juli men det kan väl aldrig stämma.
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Abloy skrev:
Ja då var det måndag igen :tummenupp Någon som ska ut till banan ikväll? förutsatt att vädret är med oss såklart. Sen var det någon som viskade i mitt öra att de inte är körning i Juli men det kan väl aldrig stämma.

Inte hört att det inte skulle vara ngn körning.

Jag är på bara vädret är med oss.
 

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Edsele / Sundsvall
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Daniel-San blir inte med idag. Han är hemma i Edsele och semestrar och laddar för tokfestning senare i veckan på gatufesten. :banana
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jag är grymt sugen, men lite sliten efter att ha varit på banan och våldsgasat hela helgen. Men som sagt.. Man är ju ALLTID sugen på att köra, så om vädret håller i sig så kanske man är på plats ändå :)

Vad jag vet så är det Måndagskörning hela sommaren :) :)
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
F*n vad svårt att de ska vara att ta bilder på hojar då, motljus och oskärpa men jag slänger upp dem ändå
 

Bifogat

  • christer_kurva2.jpg
    christer_kurva2.jpg
    37.7 KB · Visningar: 49
  • kicki_thomas_peter.jpg
    kicki_thomas_peter.jpg
    90.4 KB · Visningar: 50
  • norrlansguld_kurva2.jpg
    norrlansguld_kurva2.jpg
    37.5 KB · Visningar: 40
  • okänd_kurva2.jpg
    okänd_kurva2.jpg
    31.3 KB · Visningar: 47
  • perg_kurva2.jpg
    perg_kurva2.jpg
    35.8 KB · Visningar: 41
  • peter_kurva2_2.jpg
    peter_kurva2_2.jpg
    31.6 KB · Visningar: 48

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Fler oskarpa
 

Bifogat

  • peter.jpg
    peter.jpg
    82.5 KB · Visningar: 40
  • perg_kurva2.jpg
    perg_kurva2.jpg
    35.8 KB · Visningar: 36
  • perg_ur_bild.jpg
    perg_ur_bild.jpg
    46.8 KB · Visningar: 38
  • thomas_tankar.jpg
    thomas_tankar.jpg
    89.3 KB · Visningar: 51
  • thomas_e4kurvan.jpg
    thomas_e4kurvan.jpg
    43 KB · Visningar: 44

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Ahhh, Snabb som en giftkobra! :yoparty

Med att få upp korten menar jag, jag körde lika sakta som vanligt :yoparty
Ser tom ut att gå långsamt :hihi
Jaja snart kommer väl det också!
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ännu fler och kanske ännu sämre :yoparty :yoparty :yoparty
 

Bifogat

  • björn_kurva2.jpg
    björn_kurva2.jpg
    30.4 KB · Visningar: 44
  • björn_perg.jpg
    björn_perg.jpg
    69.8 KB · Visningar: 53
  • chefen.jpg
    chefen.jpg
    56.9 KB · Visningar: 43
  • folk.jpg
    folk.jpg
    82.8 KB · Visningar: 46
  • gul_blade.jpg
    gul_blade.jpg
    41.8 KB · Visningar: 41
  • norrlansguld_e4.jpg
    norrlansguld_e4.jpg
    74.1 KB · Visningar: 40
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top