Allmänhetens åkning Mittsverigebanan Måndagar 2004

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Ullis skrev:
Beasten- ska du dit i morrn, du lär ju va bakis :arsele :D Tänkte titta upp, tyvärr blir det bara till att titta även på plats :(
nää,hinner nog inte :tungan ska vara bakis först å sen kasta in ved :tummenupp mycket att stå i nu serru :hihi

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Enligt vädret på aftonbladet så regnar det inte nu iallafall. Brukar ju kunna vara uppehåll där även om det regnar på annat håll!

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Här är det ju ingen höjdare nu iaf. Om det är så här vid fem så ligger jag lågt.. :martialar

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
numer en fireblade -00
Ullis skrev:
Jag hoppar över, känner mej iaf inge pigg. Hoppas det blir bra väder för er andra som ska åka.

Ja vädret var ju inte det bästa tyvärr !! men man fick ju lufta hojen lite och öva att köra på blött underlag . :) hade ju kunnat få vara torrt men men . kan ju inte ha tur med vädret jämt .. :huvet

Johan Hägglund

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
KTM625-04 Kawa KX500 -98
Åkte för första gången där idag.
Riktigt kul att åka banan däruppe, lite läskigt med allt vaten på banan men roligt var det! :) Hoppas på bättre väder nästa måndag.

Bolla

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
Thunderäjs
Johan Hägglund skrev:
Åkte för första gången där idag.
Riktigt kul att åka banan däruppe, lite läskigt med allt vaten på banan men roligt var det! :) Hoppas på bättre väder nästa måndag.

Modigt av er att köra ändå trots skitvädret. Fast det kanske inte var så trångt då å andra sidan.
Nån som vet hur länge man tänker hålla på att köra dessa körningar i år?

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Bolla skrev:
Modigt av er att köra ändå trots skitvädret. Fast det kanske inte var så trångt då å andra sidan.

Ska snacka med Christer som e ansvarig för måndagarna i morgon. Så jag återkommer med svaret.. :martialar

Gixxer Mike

Guest
Legenden skrev:
Här är det ju ingen höjdare nu iaf. Om det är så här vid fem så ligger jag lågt.. :martialar

Det va ju synd att ni bangade..det va ju regn så det hette duga..men jag lyckades på låna Christers 750 med regndäck och körde faktiskt knäskrap i regnet det va jävligt maxat.
Jävlar va puckarna tog stryk när vattnet kylde av plasten..usha.
Men det va ruskigt kul. :yoparty

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Gixxer Mike skrev:
Det va ju synd att ni bangade..det va ju regn så det hette duga..men jag lyckades på låna Christers 750 med regndäck och körde faktiskt knäskrap i regnet det va jävligt maxat.
Jävlar va puckarna tog stryk när vattnet kylde av plasten..usha.
Men det va ruskigt kul. :yoparty

Haha!!!.. Synd att man missade det då!! Däckhuset i Sundsvall säljer regnpuckar vad jag vet om inte Christer själv kan ta in..hehe :martialar

Gixxer Mike

Guest
Legenden skrev:
Haha!!!.. Synd att man missade det då!! Däckhuset i Sundsvall säljer regnpuckar vad jag vet om inte Christer själv kan ta in..hehe :martialar

Jo vi skulle kolla om det gick att få hem sjysta regnsvålar till mig så jag har näre är dags att åka och tävla för då äre ett måste.
Du tror inte han va lite lycklig he he he han körde snabbare i regn med sin 750 än vad han gjorde med sin gamla VTR när det va torrt..det är en fröjd att se hur han lär sig hojen mer och mer och även se vilken enorm körglädje han har fått nu sen han bytte hoj.
När ska du inviga din nya på banan då?
jag och Hampus och Jon sticker upp och kör license träningen på Onsdag om vädret är bra...kom och kolla då om du vill :=)

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Gixxer Mike skrev:
Jo vi skulle kolla om det gick att få hem sjysta regnsvålar till mig så jag har näre är dags att åka och tävla för då äre ett måste.
Du tror inte han va lite lycklig he he he han körde snabbare i regn med sin 750 än vad han gjorde med sin gamla VTR när det va torrt..det är en fröjd att se hur han lär sig hojen mer och mer och även se vilken enorm körglädje han har fått nu sen han bytte hoj.
När ska du inviga din nya på banan då?
jag och Hampus och Jon sticker upp och kör license träningen på Onsdag om vädret är bra...kom och kolla då om du vill :=)

Kolla med http://www.mitonga.se/ Sidan e inte klar än däremot. Så jag hittar inte puckarna. Men VET att dom har regnpuckar bla. för bra priser..

Kan tänka mej att han va lycklig nu med sin 750!
Jag är ju MER än nöjd med min! Vid 9000 o uppåt blir den ju brutal..hehehe
Tanken var ju att jag skulle inviga den i går, ända tills jag upptäckte vädret. Då vart jag kyckling..hehe
Inte omöjligt att jag dyker upp på onsdag. Vilken tid? :martialar

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Bolla skrev:

Här kommer svaret från Christer ang. hur länge banan kommer att va öppen..
"När det blir is på asfalten!"
Så det brinner ju inte knutarna direkt tills stängning..hehe :martialar

lillen81

försöker lära mig
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
numer en fireblade -00
Idag var det en hel del folk med minsann . :) SJälv har man gjort sin 2:A bankväll . oj oj . va kul det e .. Förstår nu alla som tjatar om bana hit o bana dit . trevligt var det i alla fall . får tacka de ansvariga :bow ha De .

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Jo j*vligt kul med punka efter 15min åkning... :huvet

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Provade Gotland Ring vid mitt besök på den stora ön.
Oj Oj oj vilken grym bana, körde tio lugna varv.

Banan är nu ca 3,5 km lång men ska bli 6,5. Kuperad, många skymda kurvor och utgångar, teknisk och svår, dammig (ligger i ett gammalt kalkbrott), hal beläggning eftersom det är alldeleles ny men som sagt, en kanonbana :yoparty

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Abloy skrev:
Provade Gotland Ring vid mitt besök på den stora ön.
Oj Oj oj vilken grym bana, körde tio lugna varv.

Banan är nu ca 3,5 km lång men ska bli 6,5. Kuperad, många skymda kurvor och utgångar, teknisk och svår, dammig (ligger i ett gammalt kalkbrott), hal beläggning eftersom det är alldeleles ny men som sagt, en kanonbana :yoparty

Kul!!!!.. Måste man ju prova när man väl tar sej dit!!! :martialar

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...