Allsvenska hockeytråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Va tror ni, visar tabellen någon sanning än? Långt kvar tills alla mött alla.

Det är väl ett par matcher kvar innan man kan se några tendenser.
Idag kommer lagen i toppen byta plats iaf. :tummenupp
Frågan är om det är värt att betala S24 så här tidigt på säsongen men å andra sidan känns det som en intressant match.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är väl ett par matcher kvar innan man kan se några tendenser.
Idag kommer lagen i toppen byta plats iaf. :tummenupp
Frågan är om det är värt att betala S24 så här tidigt på säsongen men å andra sidan känns det som en intressant match.

Mjo klart.
Ska bli intressant för mitt BIK ikväll, Slöddertälje kommer på besök, två raka vinster följdes upp av 2 raka uddamålsförluster(nåja, ett sista i tom kasse för Troja) så det ser ju ändå hyffsat ut, inget stordäng änsålänge.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Mjo klart.
Ska bli intressant för mitt BIK ikväll, Slöddertälje kommer på besök, två raka vinster följdes upp av 2 raka uddamålsförluster(nåja, ett sista i tom kasse för Troja) så det ser ju ändå hyffsat ut, inget stordäng änsålänge.

Även om BIK skulle få stryk av kringlorna i kväll så kan du trösta dig med att Leksand förnedrar dem på deras hemmaplan på torsdag! :banana

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Även om BIK skulle få stryk av kringlorna i kväll så kan du trösta dig med att Leksand förnedrar dem på deras hemmaplan på torsdag! :banana

Enda trösten jag får av att få stryk av ett lag är när samma lag vinner stort över alla andra, så nej tack.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Enda trösten jag får av att få stryk av ett lag är när samma lag vinner stort över alla andra, så nej tack.

Då tycker vi lika.

Men för all del, efter att SSK fått stryk av BIK ikväll kommer de även få stryk på hemmaplan av Leksand. Till helgen kommer de stå kvar på 3 poäng efter 6 spelade matcher medan Leksand leder serien på 15p. :mattias

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Då tycker vi lika.

Men för all del, efter att SSK fått stryk av BIK ikväll kommer de även få stryk på hemmaplan av Leksand. Till helgen kommer de stå kvar på 3 poäng efter 6 spelade matcher medan Leksand leder serien på 15p. :mattias

Bara Örebro torskar o BIK ligger kvar mellan sträcken de ligger så är jag nöjd :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vaffan... spel mot ett mål en hel period men ändå lyckas de inte få in den.. Nåja, 1-1 är bättre än 0-1..

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ojoj, är det den där typiska djurgårdsandan som titta in?

Vi spöa slöddertälje, gött gött.

Nä, det är din småstadsanda som lyser igenom... Uppenbart blir du berörd av ett lag som inte påverkar ditt Karlskoga ett skit just för tillfället.. Att du ändå går och gottar dig skriker LANDSORT lång väg... Skillnaden är att jag skiter i alla andra lag (utom AIK, men det är en annan sak) och så funkar dom flesta normala supportrar..

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nä, det är din småstadsanda som lyser igenom... Uppenbart blir du berörd av ett lag som inte påverkar ditt Karlskoga ett skit just för tillfället.. Att du ändå går och gottar dig skriker LANDSORT lång väg... Skillnaden är att jag skiter i alla andra lag (utom AIK, men det är en annan sak) och så funkar dom flesta normala supportrar..

Jag skrev både när det såg helt åt helvete ut och efter att de fått in 2 snabba o verkade gå ikapp, men som vanligt med nötter så är man bara taskig o skriver elaka saker. Buhuuu, ska du komma o slå mig nu?
Varje match betyder nåt varesig mitt Karlskoga spelar eller ej, vet att det är lite svårt för en sån där djurgårdare att förstå att det faktiskt spelar roll hur det går i de andra matcherna också, finns ju fler än ett lag att slåss emot.

Tycker du inte själv att du är smått jävla aslöjlig när du blir sur över att någon kommenterar ditt lag på något sätt?
Kunde väl bli lite sur om i din sits om jag skrivit haha, jävlar va kassa dedär jävla getgårdarna är, hahaha typ.
Men jag kommenterade att det inte såg så jävla bra ut vid ett 0-3 underläge.

Det känns jävligt bra att man inte är djurgårdare längre, det var en fas som försvann med Osten Östlund tack o lov, verkar som man måste va dum i huvet för att hålla på stockholmslag.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag skrev både när det såg helt åt helvete ut och efter att de fått in 2 snabba o verkade gå ikapp, men som vanligt med nötter så är man bara taskig o skriver elaka saker. Buhuuu, ska du komma o slå mig nu?
Varje match betyder nåt varesig mitt Karlskoga spelar eller ej, vet att det är lite svårt för en sån där djurgårdare att förstå att det faktiskt spelar roll hur det går i de andra matcherna också, finns ju fler än ett lag att slåss emot.

Tycker du inte själv att du är smått jävla aslöjlig när du blir sur över att någon kommenterar ditt lag på något sätt?
Kunde väl bli lite sur om i din sits om jag skrivit haha, jävlar va kassa dedär jävla getgårdarna är, hahaha typ.
Men jag kommenterade att det inte såg så jävla bra ut vid ett 0-3 underläge.

Det känns jävligt bra att man inte är djurgårdare längre, det var en fas som försvann med Osten Östlund tack o lov, verkar som man måste va dum i huvet för att hålla på stockholmslag.

Du sa det själv, buhuu.. Du verkar ha svårt att förstå något alls, men det blir väl så när man bor i landsort. Men det är ju skojigt att du blir berörd av ett lag du inte ens håller på.. Men jag är också jävligt glad att du inte är Djurgårdare längre. Jag hade egentligen tänkt att skriva ett längre inlägg, men det känns inte som att det är värt det..

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du sa det själv, buhuu.. Du verkar ha svårt att förstå något alls, men det blir väl så när man bor i landsort. Men det är ju skojigt att du blir berörd av ett lag du inte ens håller på.. Men jag är också jävligt glad att du inte är Djurgårdare längre. Jag hade egentligen tänkt att skriva ett längre inlägg, men det känns inte som att det är värt det..

Jag förstår att du blir upprörd såfort man nämner ditt lag när det går dåligt, finns det mer att förstå?
Om du inte tål att man ens nämner ditt lag så kanske du inte skulle startat denna tråden?
Men låt mig gissa, i sann storstadsanda inbillade du dig att DIF skulle promenera igenom allsvenskan o upp i eliten igen o startade en tråd där DU kunde gotta dig, men när det går emot så går du i sann storstadsbonde anda, slå sönder allt o alla hela vägen hem till den lilla ettan i förorten, grattis.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år