TS: du jobbar förmodligen på ett ställe med en massa skitnödiga postmodernistiska akademiker som för närvarande är medelålders och skeptiska
Vet du: jag tänkte EXAKT samma tanke. Kanske för att jag själv håller till på ett sådant ställe
TS: du jobbar förmodligen på ett ställe med en massa skitnödiga postmodernistiska akademiker som för närvarande är medelålders och skeptiska
Vet du: jag tänkte EXAKT samma tanke. Kanske för att jag själv håller till på ett sådant ställe
Ja fy f-n. Knepet är att inte låta dem dra en med sig ner i den där geggan de vältrar sig i.
Alternativt kan man informera dem om att konceptet medelålderskris får betraktas som en tämligen daterad social konstruktion lanserad av den psykodynamikern Elliot Jaques i mitten på sextiotalet, och ifrågasätta hur modern deras värdegrund egentligen är när de använder sig av så unkna och patriarkala referenser.
Sen är det bara att luta sig tillbaka och se dem kippa efter andan
Vadå för sent för RR-karriär? Jag är tio år äldre än honom och tragglar bandagar för att kunna hobbyrejsa när tekniken kommer på plats. Så får du inte säga!
Jag brukar säga att jag kör för att jag är less på livet. Då blir stämningen sådär diffust härlig.
Det är nog inte nödvändigtvis valet av hojåkning som sådant som är det egentliga målet för avundsjukan.Att tolka andras skeptiska kommentarer om mc som avundsjuka tror jag är ett misstag. Ställ dig själv frågan om du är avundsjuk på människor som med liv och lust ägnar sig åt aktiviteter som du inte alls skulle uppskatta; svampplockning, vävning eller odling av pelargoner. De kanske faktiskt tycker att mc-körning är barnsligt, konstigt, destruktivt eller helt enkelt tråkigt.
Jag tycker ni gör ett problem av något som inte är ett problem; ni som beskriver de som inte vet något om motorcyklar som livsfega och avundsjuka. Ni förutsätter att det inte går att förstå varandra och att det finns en motsättning mellan att tycka olika och acceptera varandra. Det är helt enkelt fel och konsekvensen är ju att ni beter er likadant som ”motparten”.
Tankefelet är "att jävlas" och bete sig som om någon har "jävlats" med dig (kränkt dig).Nja, fast det var inte så jag menade. Jag avsåg mest att jävlas tillbaks med folk som dissar mig, utan att för den skull värdera deras val i livet
Det är nog inte nödvändigtvis valet av hojåkning som sådant som är det egentliga målet för avundsjukan.
Det som avundas är nog snarare viljan och förmågan att bryta med nåt gammalt skit, ta tag i tillvaron och göra något nytt och inte kanske svensson-korrekt heller för den delen. För den som ofrivilligt fastnat i PK-träsket[villa, vovve, volvo, vagn o.s.v] finns det mycket som är anvundsvärt...
Inte f-n skulle någon bli avundsjuk om jag slutade åka hoj och tog upp knyppling istället!
Visserligen skulle de som "känner" mig nog undra om jag blivit akut sjuk men avundsjuka, knappast!
Så jag tror nog snarare att det förändringen som sådan och i vilken riktning den gjorts, som om nu någon är avundsjuk, är föremål för avundandet....
Vilka är bevisen för att de som inte uppmuntrar ert mc-intresse är avundsjuka på er?Kris är kommentarer från de vars liv pendlar mellan kontoret, barnens aktiviteter och TV-soffan. Nästa gång kan du ge dem en ordbok och lite nonchalant påpeka att ordet avundsjuka innehåller mer än fyra bokstäver.
Tankefelet är "att jävlas" och bete sig som om någon har "jävlats" med dig (kränkt dig).
Det är svårare att aktivt ta reda på vad andra faktiskt tycker och menar än att lita på sin känsla; men känslan är lurig och har ofta fel.Tja, jag är inte omöjlig. Dom kanske bara vill hjälpa mig att inse min utvecklingspotential genom att kalla min stora hobby som uttryck för en livskris, precis som att jag antar att du har mitt bästa för ögonen när du påpekar mina tankefel. Tack i så fall
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|