Allt om MC - slutläst för min del

Status
Ej öppen för fler svar.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
det dära ser jag som ett personligt påhopp på Pebl. Inget av det han har skrivit styrker/antyder att han är en anhängare av IS. Hur kan du ens komma till den ståndpunkten. Så unket.

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
det dära ser jag som ett personligt påhopp på Pebl. Inget av det han har skrivit styrker/antyder att han är en anhängare av IS. Hur kan du ens komma till den ståndpunkten. Så unket.

Verkar som Ankan1 medvetet postar plumpa och osmakliga inlägg. Är ju inte direkt första gången...

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
25 % av Sveriges befolkning utvandrade till USA i hopp om att få det bättre,
dom lämnade släkt, vänner och bostäder bakom sig för att försöka få det bättre.

Vilket sketet patrask Svenskarna var som snyltade på ett annat lands välfärd.

Fast det kanske var okej eftersom det iallafall var Svenskar som gjorde det,
dom valde ju det trots att det inte var pågående krig, kanske var ok då?

Annat är det med alla dessa som flyr från krig, dom borde veta bättre än att söka sig till vårat vackra välfärdssverige, dom kunde väl för sjutton stannat
i sina sönderskjutna städer och väntat på att någon fler familjemedlem blivit
sönderbombad eller skjuten.

En gång var jag stolt över över att vara svensk, numera är det bara pinsamt att se och höra hur folk beter sig.

Det finns ju dock ljuspunkter, tex. ett gäng hojåkare som skjutsar runt folk,
vilka hjältar :Bugar , det är ju precis den här känslan man har när man är ute och kör hoj.

Man vet att om det på något sätt inte går så bra, vare sig det är på vägen eller i livet som sådant så vet man att några man kan ringa och be om hjälp
av, det är hojåkarna.

Man vet att dom vänner man har bland hojåkare dom står kvar när andra försvinner.

Heja MC-Folket som visar att hojåkare (återigen) är lite bättre på medmänsklighet :Bugar :banana

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
25 % av Sveriges befolkning utvandrade till USA i hopp om att få det bättre,
dom lämnade släkt, vänner och bostäder bakom sig för att försöka få det bättre.

Vilket sketet patrask Svenskarna var som snyltade på ett annat lands välfärd.

Fast det kanske var okej eftersom det iallafall var Svenskar som gjorde det,
dom valde ju det trots att det inte var pågående krig, kanske var ok då?

Annat är det med alla dessa som flyr från krig, dom borde veta bättre än att söka sig till vårat vackra välfärdssverige, dom kunde väl för sjutton stannat
i sina sönderskjutna städer och väntat på att någon fler familjemedlem blivit
sönderbombad eller skjuten.

En gång var jag stolt över över att vara svensk, numera är det bara pinsamt att se och höra hur folk beter sig.

Det finns ju dock ljuspunkter, tex. ett gäng hojåkare som skjutsar runt folk,
vilka hjältar :Bugar , det är ju precis den här känslan man har när man är ute och kör hoj.

Man vet att om det på något sätt inte går så bra, vare sig det är på vägen eller i livet som sådant så vet man att några man kan ringa och be om hjälp
av, det är hojåkarna.

Man vet att dom vänner man har bland hojåkare dom står kvar när andra försvinner.

Heja MC-Folket som visar att hojåkare (återigen) är lite bättre på medmänsklighet :Bugar :banana

Välfärd, Usa, 1800-tal.:va

Jo tjena.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Välfärd, Usa, 1800-tal.:va

Jo tjena.

Om du ser möjligheten till att använda ordet möjligheter istället för
just välfärd då du säkert förstår den egentliga syftningen av mitt inlägg
så ska du se att meningen genast blir lite bättre :krama

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
När man hör SD:are och annat pack spy ut sin galla så låter det ungefär så här i mer sansade personers öron:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Man måste ha sjukt mycket hat inombords om man upprörs över en tidningsartikel om ett gäng hojåkare som bjuder lite invandrare på skjuts.

Hur i hela världen skulle detta kunna uppfattas som negativt för oss svennar eller för flyktingarna?

Men din (trådstartaren) åsikt om flyktingar verkar ju rätt glasklar om man läser ditt inlägg, men utan att lägga några värderingar om din åsikt att invandringen kan påverka oss negativt så måste jag ändå fråga exakt vad det är du stör dig på i den aktuella artikeln?

Obegriplig reaktion.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om du ser möjligheten till att använda ordet möjligheter istället för
just välfärd då du säkert förstår den egentliga syftningen av mitt inlägg
så ska du se att meningen genast blir lite bättre :krama

Provade, men då blir det ju ännu värre.

Svenskarna som emigrerade gjorde det som arbetskraft, till ett land där du inte fick en smula utan att ha förtjänat den. De byggde därtill upp samhällen som fortfarande håller en moral högre än den allmänna i staterna. Usa välkomnade skandinaver, detta då de var ytterst arbetsvilliga och hade en livsåskådning som mycket väl matchade jänkarnas.

Dra gärna jämförelser, men lägg ner lite mer energi på att få det rätt.:)

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Paralellen till vår invandring till USA var det sämsta jag läst. Som sagt de fick inget gratis!!

Ni som inte verkar se några orosmoln av detta flykting politik, hur naiva är ni egentligen???

-Är ni totalt blinda för att brottsligheten dubblerats på kort tid även fast Sveriges befolkning endast ökat marginellt?
-Vad tror ni det beror på???
-Vilka står för brotten i första hand (i förhållande till hur många de är)
-Har ni ens fattat hur det ser ut i våra ghetton? (nä ni bor ju inte där med största sannolikhet)
-Växer våra ghetton för varje år??
-Märker ni inte hur motsättningarna gror i landet?

Jag har inga problem med att olika folkgrupper bor i samma land men i dagens Sverige fungerar det fruktansvärt dåligt i alla fall!!!!!
Ni kommer vakna upp ni också men frågan är hur jävligt det ska bli innan ni gör det? en sak är säker och att ÖKA asylinvandringen är då inte rätt sätt att vända trenden.

Nu har jag faktiskt sett att tom Aftonbladet börjat inse att dårskapen inte är hållbar till slut, grattis i efterskott säger jag.

Föresten en sista fråga!
-Är ni beredda på att vi kommer få (vi har redan fått det) mindre pengar till skola, vård, omsorg, försvar, infrastruktur mm?
för ni tror väl inte pengar växer på träd hoppas jag?

Svarar ni NEJ på de första frågorna och JA på den sista så är det väl ok att vi bara kör vidare som vi nu gör tills landet går under.

Last edited:

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
R-hoj
Mjölnaren 75 - Bra inlägg, håller med dig till 100%!

Det är intressant att se vilka reaktioner en tråd här på SH kan få. Från början handlade det egentligen om att jag var så förbaskat trött på all denna rapportering och diskussion kring flyktingvågen, vilket man matas med från morgon till kväll. Tycker att det vore skönt att slippa bli påmind om detta när jag läser en MC-tidning. Det hade varit samma sak om det gällt en biltidning eller båttidning.
Vissa här tycker uppenbarligen att det är bra med en sådan artikel, för att det handlar om motorcyklar. Andra tycker inte att min tråd passar in här på ett MC-forum, trots att det handlar om motorcyklar. Var och en får tycka vad den vill. Jag vet vad jag tycker och det skäms jag inte alls för :).
En del hetsar upp sig och använder ord som hat och rasist m.m., vilket är ganska typiskt för dem som har svårt att ta till sig sanningar eller andras åsikter som inte passar dem. Mest synd om dem själva tror jag...
Till de som tycker att det största problemet är hur dom skall slippa råka köpa en begagnad tidning så kan jag säga att jag aldrig läser en tidning på toaletten, det jag gör där vill jag ha avklarat så snabbt som möjligt och sedan försvinna därifrån :lol. Tidningen ifråga veks upp mitt i och det första som visade sig var just denna artikel, det räckte. Läste inget annat utan lämnade tillbaka den. Till de oroligt lagda kan jag säga att de tidningar som står i butikshyllorna nog är mer sönderlästa av snyltande tidningsläsare som läser i affären än vad "min" tidning var.
Och... Pebl... du verkar leva i en skyddad värld och ha det bra, kul för dig :hihi Jag vare sig delar eller bryr mig om dina synpunkter som mest visar hur naiv du är. Du kommer nog vakna en dag du också.

Bortsett från mina åsikter om vad som passar i en MC-tidning eller ej så har jag självklart också åsikter om flyktingvågen. Uppenbarligen är det flera här som skulle behöva öppna ögonen lite och inte bara svälja den censurerade och tillrättalagda rapportering som sker i svensk media. Det finns alternativmedia (där man i vissa fall får vara lite kritisk i sin läsning) och det finns utländsk media (t.ex. BBC) som har en hel del intressanta artiklar och som gör reportage där dom öppet ifrågasätter det vi svenskar pysslar med. Något som inte bara dom gör...
Jag tänker inte dra igång en lång diskussion om migrationen i Sverige, men man behöver inte vara särskilt intelligent för att förstå att detta skapar problem i landet. En del tycks tro att det inte påverkar dem, vilket är oerhört naivt. Detta kommer att påverka alla, vissa mer och vissa mindre. Sverige kommer att få betala ett högt pris för detta och vart skall pengarna för detta tas ifrån? Jo, mycket riktigt från dig och mig! Vi kommer att belastas än mer skattemässigt. Inskränkningar och försämringar i skola, sjukvård och äldrevård är givet och drabbar alla förr eller senare.
Sedan kan vi gå till sådant som kanske blir mer kännbart för vissa. Stölder t.ex. beräknas öka och det är inte svårt att förstå med den livsstil många av dessa migranter bär med sig. Det är bara dumt att ens försöka förneka att så kommer att ske. Sannolikt kommer fler motorcyklar att stjälas vilket direkt slår på försäkringspremierna. Samma sak med bilstölder och inbrott i folks hem. Men som Pebl säger - vad är problemet? :huvet
Att vi i Sverige har det största antalet våldtäkter per capita i världen kan man ju också undra över... Och den statistiken kommer att stärkas ytterligare enligt insatta bedömare. Det är rätt lätt att förstå, inte minst efter att ha läst om hur våldtäktsdömda migranter ser på sin rätt att "ta för sig".
Det går att rabbla upp hur mycket som helst som kan vara lämpligt att fundera över, men det är inte min avsikt och inget som kanske hör hemma på detta forum heller. Det finns som sagt andra forum för sådana diskussioner.
Om man inte bryr sig om så mycket mer än sin motorcykel och sitt "dagliga bröd" så kan man ju fortsätta läsa vad som helst och inte bry sig om vad som sker ute i samhället, för det är ju rätt bekvämt. Men om man bryr sig om lite mer, så är det nog inte fel att kritiskt granska och ifrågasätta om allt våra politiker gör verkligen motsvarar väljarnas förväntningar och är till deras bästa. Det gäller många olika frågor, men i synnerhet frågan om flyktingmottagningen som totalt spårat ut och kommer att få konsekvenser på flera sätt.
Åka hoj är skoj och det hoppas jag kunna göra länge till, likaså att läsa om motorcyklar i bra MC-tidningar. Men när tidningarna i brist på annat av intresse för läsarna klämmer till med sådana reportage som Allt om MC gjorde då lär jag inte ägna dem någon tid.
Tack alla som "Gillat" min tråd, ni är många och det gläder mig :tummenupp

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Paralellen till vår invandring till USA var det sämsta jag läst. Som sagt de fick inget gratis!!

Ni som inte verkar se några orosmoln av detta flykting politik, hur naiva är ni egentligen???

-Är ni totalt blinda för att brottsligheten dubblerats på kort tid även fast Sveriges befolkning endast ökat marginellt?
-Vad tror ni det beror på???
-Vilka står för brotten i första hand (i förhållande till hur många de är)
-Har ni ens fattat hur det ser ut i våra ghetton? (nä ni bor ju inte där med största sannolikhet)
-Växer våra ghetton för varje år??
-Märker ni inte hur motsättningarna gror i landet?

Jag har inga problem med att olika folkgrupper bor i samma land men i dagens Sverige fungerar det fruktansvärt dåligt i alla fall!!!!!
Ni kommer vakna upp ni också men frågan är hur jävligt det ska bli innan ni gör det? en sak är säker och att ÖKA asylinvandringen är då inte rätt sätt att vända trenden.

Nu har jag faktiskt sett att tom Aftonbladet börjat inse att dårskapen inte är hållbar till slut, grattis i efterskott säger jag.

Föresten en sista fråga!
-Är ni beredda på att vi kommer få (vi har redan fått det) mindre pengar till skola, vård, omsorg, försvar, infrastruktur mm?
för ni tror väl inte pengar växer på träd hoppas jag?

Svarar ni NEJ på de första frågorna och JA på den sista så är det väl ok att vi bara kör vidare som vi nu gör tills landet går under.

1. Många som utvandrade till USA fick mark att odla.
2. Självklart finns det många problem med den tillströmning av flyktingar som vi ser idag, en tidningsartikel är INTE ett av dessa problem.
3. Nej brottsligheten har inte fördubblats på senare tid.
4. Uppvuxen i Norsborg (Botkyrka
5. Än så länge så är det bara biståndsbudgeten som har fått ta rejält med stryk pga av den rådande flyktingsituationen.

Men viktigast av allt i denna tråd är väl ändå oavsett åsikt om invandringspolitiken hur man kan reagera så fruktansvärt starkt på en artikel om hojåkare som bjuder på skjuts?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
1. Många som utvandrade till USA fick mark att odla.
2. Självklart finns det många problem med den tillströmning av flyktingar som vi ser idag, en tidningsartikel är INTE ett av dessa problem.
3. Nej brottsligheten har inte fördubblats på senare tid.
4. Uppvuxen i Norsborg (Botkyrka
5. Än så länge så är det bara biståndsbudgeten som har fått ta rejält med stryk pga av den rådande flyktingsituationen.

Men viktigast av allt i denna tråd är väl ändå oavsett åsikt om invandringspolitiken hur man kan reagera så fruktansvärt starkt på en artikel om hojåkare som bjuder på skjuts?

Han reagerar inte på artikelns innehåll, han reagerar på dess existens.

Sen kan man naturligtvis tycka vad man vill om det, när man fått det rätt.

Var har du läst att man fick mark i usa som invandrare? Har helt missat det, så det kunde vara kul att veta inom vilka landområden det var.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Skäggot: sök på The Homestead Act.

I och för sig tycker jag inte att paralellen mellan 1800-talet och dagsläget är relevant.

Ja men oavsett om det är pga innehållet eller existensen av artikeln så är det en mycket underlig reaktion.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
THE HOMESTEAD ACT
Lincolnregimen försökte dra folk till nord- staterna med hjälp av 1862 års Homestead Act. Den innebar att 65 hektars gratis land delades ut till varje invandrare som ville bli medborgare och som bott på eller brukat jorden i fem år.

Nackdelen var att till detta kom stämpelavgifter och kostnader för kreatur, redskap och virke till hus och stängsel. Detta var pengar som många invandrare inte hade. Drömmen om egen mark sprack därför ofta. Många immigranter slutade som löntagare i Chicago.http://trubbe.tripod.com/locka.htm

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Skäggot: sök på The Homestead Act.

I och för sig tycker jag inte att paralellen mellan 1800-talet och dagsläget är relevant.

Ja men oavsett om det är pga innehållet eller existensen av artikeln så är det en mycket underlig reaktion.

Sedär, jag hade för mig att dom sålde land för en spottstyver till nybyggare. Men det var kanske som du skriver kostnaden för att driva jordbruk som lades på de betalade för.

Det han reagerar på är att det inte finns en fristad från den nu rådande präktigheten, han tycker antagligen att politik i en hojtidning bör vara riktad mot hojar.

Jag förstår tankegången, många ser hojåkandet som en hobby och ren avslappning från allvaret runt omkring, att då mötas av propaganda i sin utövning av denna hobby kan sannolikt uppfattas som ett intrång i den privata sfären.

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Den där artikeln är varken propagande eller politik. Den handlar om allt det som helgriddare brukar skryta om i veckorna i lunchrummet. Om gemenskap och hur mc-kultur i grunden är något positivt och inkluderande. Där det inte spelar roll om man är bankir eller grovarbetare, man kan umgås i det gemensamma intresset. Men flyktingar kanske inte omfattas av det i alla mc-kretsar...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Den där artikeln är varken propagande eller politik. Den handlar om allt det som helgriddare brukar skryta om i veckorna i lunchrummet. Om gemenskap och hur mc-kultur i grunden är något positivt och inkluderande. Där det inte spelar roll om man är bankir eller grovarbetare, man kan umgås i det gemensamma intresset. Men flyktingar kanske inte omfattas av det i alla mc-kretsar...

Att försöka förändra folks inställning eller sätt att tänka är propaganda, eller hur definierar du det?

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Jag tänker att med din inställning är all utbildning att betrakta som propaganda...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha