det dära ser jag som ett personligt påhopp på Pebl. Inget av det han har skrivit styrker/antyder att han är en anhängare av IS. Hur kan du ens komma till den ståndpunkten. Så unket.
25 % av Sveriges befolkning utvandrade till USA i hopp om att få det bättre,
dom lämnade släkt, vänner och bostäder bakom sig för att försöka få det bättre.
Vilket sketet patrask Svenskarna var som snyltade på ett annat lands välfärd.
Fast det kanske var okej eftersom det iallafall var Svenskar som gjorde det,
dom valde ju det trots att det inte var pågående krig, kanske var ok då?
Annat är det med alla dessa som flyr från krig, dom borde veta bättre än att söka sig till vårat vackra välfärdssverige, dom kunde väl för sjutton stannat
i sina sönderskjutna städer och väntat på att någon fler familjemedlem blivit
sönderbombad eller skjuten.
En gång var jag stolt över över att vara svensk, numera är det bara pinsamt att se och höra hur folk beter sig.
Det finns ju dock ljuspunkter, tex. ett gäng hojåkare som skjutsar runt folk,
vilka hjältar , det är ju precis den här känslan man har när man är ute och kör hoj.
Man vet att om det på något sätt inte går så bra, vare sig det är på vägen eller i livet som sådant så vet man att några man kan ringa och be om hjälp
av, det är hojåkarna.
Man vet att dom vänner man har bland hojåkare dom står kvar när andra försvinner.
Heja MC-Folket som visar att hojåkare (återigen) är lite bättre på medmänsklighet
Välfärd, Usa, 1800-tal.
Jo tjena.
Men herregud.. Hur långt ner på skalan har vi fallit...
Ett land förtjänar sin befolkning. Någon sade så bakåt i tiden. Men ibland så undrar jag faktiskt..
Om du ser möjligheten till att använda ordet möjligheter istället för
just välfärd då du säkert förstår den egentliga syftningen av mitt inlägg
så ska du se att meningen genast blir lite bättre
Paralellen till vår invandring till USA var det sämsta jag läst. Som sagt de fick inget gratis!!
Ni som inte verkar se några orosmoln av detta flykting politik, hur naiva är ni egentligen???
-Är ni totalt blinda för att brottsligheten dubblerats på kort tid även fast Sveriges befolkning endast ökat marginellt?
-Vad tror ni det beror på???
-Vilka står för brotten i första hand (i förhållande till hur många de är)
-Har ni ens fattat hur det ser ut i våra ghetton? (nä ni bor ju inte där med största sannolikhet)
-Växer våra ghetton för varje år??
-Märker ni inte hur motsättningarna gror i landet?
Jag har inga problem med att olika folkgrupper bor i samma land men i dagens Sverige fungerar det fruktansvärt dåligt i alla fall!!!!!
Ni kommer vakna upp ni också men frågan är hur jävligt det ska bli innan ni gör det? en sak är säker och att ÖKA asylinvandringen är då inte rätt sätt att vända trenden.
Nu har jag faktiskt sett att tom Aftonbladet börjat inse att dårskapen inte är hållbar till slut, grattis i efterskott säger jag.
Föresten en sista fråga!
-Är ni beredda på att vi kommer få (vi har redan fått det) mindre pengar till skola, vård, omsorg, försvar, infrastruktur mm?
för ni tror väl inte pengar växer på träd hoppas jag?
Svarar ni NEJ på de första frågorna och JA på den sista så är det väl ok att vi bara kör vidare som vi nu gör tills landet går under.
1. Många som utvandrade till USA fick mark att odla.
2. Självklart finns det många problem med den tillströmning av flyktingar som vi ser idag, en tidningsartikel är INTE ett av dessa problem.
3. Nej brottsligheten har inte fördubblats på senare tid.
4. Uppvuxen i Norsborg (Botkyrka
5. Än så länge så är det bara biståndsbudgeten som har fått ta rejält med stryk pga av den rådande flyktingsituationen.
Men viktigast av allt i denna tråd är väl ändå oavsett åsikt om invandringspolitiken hur man kan reagera så fruktansvärt starkt på en artikel om hojåkare som bjuder på skjuts?
Skäggot: sök på The Homestead Act.
I och för sig tycker jag inte att paralellen mellan 1800-talet och dagsläget är relevant.
Ja men oavsett om det är pga innehållet eller existensen av artikeln så är det en mycket underlig reaktion.
Den där artikeln är varken propagande eller politik. Den handlar om allt det som helgriddare brukar skryta om i veckorna i lunchrummet. Om gemenskap och hur mc-kultur i grunden är något positivt och inkluderande. Där det inte spelar roll om man är bankir eller grovarbetare, man kan umgås i det gemensamma intresset. Men flyktingar kanske inte omfattas av det i alla mc-kretsar...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|