Allt om MC - slutläst för min del

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tänker att med din inställning är all utbildning att betrakta som propaganda...

Nej, utbildning som inte har för avseende annat än att utbilda är inte propaganda, att lära sig räkna är till exempel väldigt svårt att göra till propaganda.

Att däremot vissa utbildningar är ren propaganda är utom tvivel.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vi kan ju gärna ha en diskussion gott folk, men "keep it clean" som man säger innan en fajt. Jag tycker dock det börjar bli lite på gränsen.

Att dissa en hel tidning pga 1 artikel, det är nog lite onödigt.

Att låta flyktingar ha lite kul, inget fel i det.

Att invandring är en het fråga, ja.

Denna tråden låtes gå ett tag till, men blir det för mycket fajt så tycker jag den förstör stämningen för mycket och kommer därför stängas eller flyttas till OT.

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Fan va detta fick igång snubbar/snubbor. Med ett gemensamt hojintresse. De finns flashback för sånt här.

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul
Vi kan ju gärna ha en diskussion gott folk, men "keep it clean" som man säger innan en fajt. Jag tycker dock det börjar bli lite på gränsen.

Att dissa en hel tidning pga 1 artikel, det är nog lite onödigt.

Att låta flyktingar ha lite kul, inget fel i det.

Att invandring är en het fråga, ja.

Denna tråden låtes gå ett tag till, men blir det för mycket fajt så tycker jag den förstör stämningen för mycket och kommer därför stängas eller flyttas till OT.

Bättre att flytta till OT än att stänga - det är ju helt klart ett ämne som man behöver diskutera.

Jag hade resonerat likadant som trådskaparen, när jag köper en mctidning vill jag läsa om hojar - inte se nån snyft-artikel, det finns tillräckligt med annan media som behandlar hur bra massinvandringen till sverige är och att vi skall vara glada att människor tar sig hela vägen hit för att kalasa på ett av världens bästa bidragssystem.

När det gäller vad som är propaganda och vad som inte är det rekommenderar jag er som är i tvivel att prata med någon från forna, kommunistiska östeuropa - folket där fick lära sig den hårda vägen hur det funkar.

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul
Fan va detta fick igång snubbar/snubbor. Med ett gemensamt hojintresse. De finns flashback för sånt här.

Ingen som tvingar dig att läsa tråden, hoppas jag?

Allvarligt talat, visst sjutton kan man prata om asylkaos och massinvandring även på ett hojforum sålänge man håller diskussionen på en vettig nivå?

Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Bättre att flytta till OT än att stänga - det är ju helt klart ett ämne som man behöver diskutera.

Jag hade resonerat likadant som trådskaparen, när jag köper en mctidning vill jag läsa om hojar - inte se nån snyft-artikel, det finns tillräckligt med annan media som behandlar hur bra massinvandringen till sverige är och att vi skall vara glada att människor tar sig hela vägen hit för att kalasa på ett av världens bästa bidragssystem.

När det gäller vad som är propaganda och vad som inte är det rekommenderar jag er som är i tvivel att prata med någon från forna, kommunistiska östeuropa - folket där fick lära sig den hårda vägen hur det funkar.

Är det en snyftartikel eller en artikel om hojåkare som gör något dom tycker är rätt?
Det var väl inte så länge sen det var en liknande artikel där man körde runt på pensionärer?

Tog tidningen ställning i flyktingfrågan? Jag har inte hunnit läsa artikeln själv, men måste nog kila ner till kiosken och köpa tidningen

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Jag tycker det (på många sätt) är skönt att pendeln vänt, att det börjar bli "lagligt" igen att diskutera vad man vill, när man vill och hur man vill.

Tänk er denna tråden för bara ett år sedan - Den hade stängts/raderats inom en timme !

Man FICK inte ha "avvikande" åsikter, dessa år 2010 - 2015 är unika i svensk historia, hade du inte statens åsikt så blev du utfryst/mobbad/fick inte vara med i facket/kunde mista ditt jobb etc etc...........och det kommer vi med stor säkerhet kunna läsa om i framtida artiklar om yttrandefrihet.

Nu har som sagt pendeln vänt. Det börjar sakta gå mot en normalisering, vi HAR yttrandefrihet i Sverige. Vi ska vara RÄDDA och STOLTA över att vi har yttrandefrihet. Gillar man inte yttrandefrihet tycker jag att man ska flytta till Saudiarabien.

Sedan vill jag att det i största möjliga mån handlar om hojrelaterat på sporthoj, men jag gillar också när det blir lite krydda på maten. Ett och annat inlägg som hettar till blodet är bara bra !

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Maud Olofsson brände 60 - 70 miljarder eller mer av statens pengar på Nuon, men inte såg vi en svält bland gamlingar och sjuka för det? :va

Så varför skulle det nu bli mindre pengar till vård och omsorg? Varför kan det inte vara de med höga löner som får det lite sämre? :va Däremot verkar Sida få problem när vi använder deras pengar till flyktingar i Sverige istället för olika verksamheter utomlands...

Nu läser jag inte tidningen i fråga men om man skjutsar runt pensionärer, utvecklingsstörda, flyktingar eller några andra människor på hoj tycker jag är bra. :tummenupp

Vi motorcyklister är trafikens "blattar", särskilt vi som kör SportHoj, som får ta skit för den minoritet som inte bryr sig så allt som visar att vi inte är svin tycker jag är bra.

Noll Vision är byggd för bilisterna så de har inte samma problem...:(

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Maud Olofsson brände 60 - 70 miljarder eller mer av statens pengar på Nuon, men inte såg vi en svält bland gamlingar och sjuka för det? :va

Så varför skulle det nu bli mindre pengar till vård och omsorg? Varför kan det inte vara de med höga löner som får det lite sämre? :va Däremot verkar Sida få problem när vi använder deras pengar till flyktingar i Sverige istället för olika verksamheter utomlands...

Jag måste tydligen utbilda lite!
Höginkomsttagare betalar väldigt mycket mer än övriga redan idag. Marginalskatten är 52% idag om jag inte tar fel. Kan tom bli 57%. Så ju mer man tjänar dessto mer betalar man skatt, speciellt eftersom det är procent.
Alla länder måste vidare ha privata företag för att få in skattepengar. Var tror du gränsen går för de svenskar som driver dessa? När känner de att de inte lönar sig att driva företag då staten ska ha alla pengar? Detta är en balansgång, det går inte bara att höja skatten hur som helst för då skiter man i att anstränga sig! Så fungerar människan. Har en kompis som undrade varför inte staten bara fixar nya jobb helt enkelt! Man blir ju mörkrädd att vissa får rösta!
Vidare ska jag också säga att de 70 msek skulle kunnat gått till annat såklart men det får vi ju aldrig veta nu.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu har ju inga pengar bränts i Nuon-affären, iom att staten fortfarande äger den del man investerade i. Art värdet skrivet ner just nu är inte samma sak som att de försvunnit.

Jämför med ett husköp, om du köper ett hus för två millar och värdet efter ett halvår minskar till en miljon, så kvittar ju det om du avser bo kvar i huset.
Förlust blir det inte förren du säljer det.

Oavsett så var det en engångskostnad, migrationsverket bränner tiotals miljarder varje år, och kostnaden ökar exponentiellt, 270 miljarder har de tydligen blivet lovade fram till 2019.
Till det kommer kommunernas sociala kostnader som skjuter i höjden så många kommuner inte går runt. Malmö får tex 4 miljarder i bistånd varje år (ca 30% av deras budget), och Malmö ligger ju före när det gäller att ha extremt hög andel utrikesfödda.
När resten av landet går samma väg, vart tar vi pengarna ifrån då???

Är man inte oroad över utvecklingen så lever man i en fantasivärld, utan nån form av verklighetsförankring.
Om ett val eller två har vi troligtvis ett muslimskt parti i riksdagen, och sen kan vi se hur det kommet att stiftas lagar om förbud av kritik mot islam, räntefria lån för muslimer osv.
Det kommer inte att bli trevligt kan jag säga!

hoj vid 30

Hellre än bra!
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Street triple R -13, GSXR 1000 -05
Det är väl bra att det finns personer vilka försöker underlätta integration av kanske framtida medborgare :tummenupp
Missnöjet med hur invandringspolitiken förs och har förts skall inte riktas mot de människor som söker sig en bättre framtid här, trots att det är en helt ohållbar situation som om den inte åtgärdas snarast kommer att totalt förändra välfärden och Sverige som vi känner det för överskådlig framtid, och inte till det bättre.

60 miljarder nämns någon post ovan, det räcker förmodligen inte, och det är ingen engångs kostnad. Läs gärna vad Tino( respekterad nationalekonom)skriver på Tino.US eller vad våran utrikesminister sa i dailymail om situationen häromdagen.

Det är på väg att gå riktigt utför:(

Förstår dock inte problemet med att bara bläddra förbi repotaget om man upplever att man fått en överdos av godhets artiklar relaterat till invandringen den veckan, förutsett att man tycker resten av tidningen är bra:va

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nu har jag inte läst topic men...

tumblr_lvu1ibmgMa1qddj2po1_500.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu har jag inte läst topic men...

tumblr_lvu1ibmgMa1qddj2po1_500.jpg

Håller med, vi skall vara nöjda och inte bry oss om vad framtiden har att bjuda på, carpe diem osv.

När våra barn frågar oss vad vi sysslade med när vi ligger där på ålderns höst svara vi enkelt, inget.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Ja kära nån.
En grupp hojåkare väljer att spendera sin egen tid och sina egna pengar på att
lysa upp lite i vardagen för några som flytt från bomber, tortyr och förtryck.

Fruktansvärt...

Jag klarar inte tyda om du var ironisk men jag anser i alla fall att om man flyr från krig bryr man inte sig om vad man hamnar i Sverige bara man kommer ifrån sitt land men dom som kommer nu vill ha havsutsikt och bo lyxigt i centrala delarna och får dom inte det låser dom fast sig inne i bussen?? Flyr från krig??? jo visst jävla lyx sökare är vad dom är.
Hade inte brytt mig ett skit om man kört packet till soptippen.. Har ingen sympati alls längre. :glömdet

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag klarar inte tyda om du var ironisk men jag anser i alla fall att om man flyr från krig bryr man inte sig om vad man hamnar i Sverige bara man kommer ifrån sitt land men dom som kommer nu vill ha havsutsikt och bo lyxigt i centrala delarna och får dom inte det låser dom fast sig inne i bussen?? Flyr från krig??? jo visst jävla lyx sökare är vad dom är.
Hade inte brytt mig ett skit om man kört packet till soptippen.. Har ingen sympati alls längre. :glömdet

Då har du aningen svårt med källkritik och viljan att förstå.
Japp! det är några stycken som har vägrat att acceptera sina placeringar, med största sannolikhet så kommer det en och annan lycksökare, sannolikt så kommer det ett antal kriminella, sannolikt kostar det Sverige en hel del pengar initialt och kanske även i långa loppet.

Personligen skulle jag tycka att det vore jäkligt underligt om det inte var så med tanke på hur många det är som kommer just nu.

Någon sa tidigare i tråden att man nu äntligen får ha en avvikande åsikt igen, ja det har man alltid fått ha, men vill man ha någon jävla respekt för sin åsikt så får man se till att tänka på hur man uttrycker sig.

Följande citat är ett praktexempel på hur man inte uttrycker sig om man seriöst vill diskutera frågorna och problemen kring invandringen.

"Flyr från krig??? jo visst jävla lyx sökare är vad dom är.
Hade inte brytt mig ett skit om man kört packet till soptippen.. Har ingen sympati alls"

Smagatusk

Guest
Nu har ju inga pengar bränts i Nuon-affären, iom att staten fortfarande äger den del man investerade i.

migrationsverket bränner tiotals miljarder varje år

...men nån förlust blir det ju inte förrän vi kastar ut invandrarna. Eller?

En ärlig fråga till alla; jag vill se siffror på den faktiska utgiften som invandringen kostar. Låt säga att utgiften är 100 miljarder under ett år som går till boende, mat, kläder osv. Då är ju inte kostnaden 100 mrd eftersom de som äger boendena betalar skatt för inkomsten, ägaren tar ut lön som han senare mest troligt handlar för i Sverige osv. Detta gäller ju även matbutikerna och klädesbutikerna där invandrarna kanske lägger sina bidragspengar.

Vad jag menar är att mycket av pengarna kommer tillbaka till staten i form av moms och skatt, men hur mycket?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha