Allt om MC - slutläst för min del

Status
Ej öppen för fler svar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Följande citat är ett praktexempel på hur man inte uttrycker sig om man seriöst vill diskutera frågorna och problemen kring invandringen.

"Flyr från krig??? jo visst jävla lyx sökare är vad dom är.
Hade inte brytt mig ett skit om man kört packet till soptippen.. Har ingen sympati alls"

Håller i stort med. All som oftast blir dessa diskussioner helt meningslösa och jag försöker för det mest att hålla mig utanför även om det kliar i fingrarna.

Sen kan alla försöka vara mogna bemöta andra sidans argument oavsett hur de framförs.
Den första meningen du citerar har ju faktiskt en poäng även om den inte är så snyggt uppbyggd i allas ögon.
De som flyr från tex inbördeskriget i Syrien slutar ju per definition fly från kriget då de passerar gränsen till Turkiet.
Väljer man sedan att ta sig till det land som ger bäst förutsättningar i form av välfärd osv så flyr man inte längre för sitt liv och kan således inte kallas krigsflykting.

Många skulle säkert göra samma sak.

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul
De som flyr från tex inbördeskriget i Syrien slutar ju per definition fly från kriget då de passerar gränsen till Turkiet.
Väljer man sedan att ta sig till det land som ger bäst förutsättningar i form av välfärd osv så flyr man inte längre för sitt liv och kan således inte kallas krigsflykting.

Visst är det så.
Om t.ex. sverige skulle hamna i krig med norge (de har ju olja :lol ) så ligger det nära till hands för svenskarna att fly till finland (inte långt bort, liknande kultur, lätt att ta sig tillbaka hem när det är säkert) eller ett annat land i närområdet, inte bestämmer man sig för att fly till sydafrika?

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Hoj
2014 yamaha xt1200
Invandring är inte det grundläggande problemet, det är fördelningspolitik.
Varje år blir vi fler människor på jorden men naturresurser förblir lika stora.
Jag har länge gått och funderat på utfallet av detta och resultatet blir standardsänkning för alla människor på jorden eftersom folk vägrar bo i fattiga skitländer och äta nästintill gräs för att överleva samtidigt som man får spö av div. diktatorer.
Internet har visat alla människor vad som erbjuds i västvärlden, föräldraförsäkring, socialbidrag etc.
Det är klart de som har råd kommer hit, därav ovan problem med standarsänkning.

Man har försökt lösa problemet i immigranternas hemländer med dåligt resultat, de har ingen tradition av demokrati.
Södra Afrika börjar däremot begripa hur kvarnstenen ska dra för ökad levnadsstandard i respektive land.

Svårt problem att lösa..........flyktingkrisen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hett ämne som sagt. Finns andra forum för sånt här.

Tycker mest detta stör forumet. Nog med problem i Sverige...

Låt Sporthoj fortsätta försöka vara en positiv plats!

Tråden nu stängd!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...