Jag försöker smutskasta den värsta konkurrenten till nya R1, jag är i rätt tråd, nya R1 kommer göra kaos med Hype 2, den fick bara 200HP. Jag är faktiskt besviken
Tur att det är fredag snart![]()
Ser inte en turbohoj som en konkurrent. Turbo är fusk
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
Jag försöker smutskasta den värsta konkurrenten till nya R1, jag är i rätt tråd, nya R1 kommer göra kaos med Hype 2, den fick bara 200HP. Jag är faktiskt besviken
Tur att det är fredag snart![]()
Jag är säker på att även om du inte ser nya R1 och H2 som konkurrenter så gör Kawasaki och Yamaha det. Och för +10:e gången... H2 har inte turbo, vi vet inte ens om gatversionen är överladdad.
Nja, bakdelen och tankens flacka avslut mot sadeln är mer landsväg/posering än racing. Men visst, bättre än nuvarande R1 som inte har några likheter alls med M1.
Överladdad då då..
Fortfarande fusk.. Vem som helst (av de stora tillverkarna) kan bygga en hoj med turbo. Gjordes i "mängder" av alla på 80-talet.
Klart att de blir konkurrenter indirekt i slaget om köparna för gata. Inte konkurrenter i mina ögon menade jag.
Jaha, men varför hittar jag ingen överladdad maskin på yamaha, ducati, honda, triumph osv hemsidor?Överladdad då då..
Fortfarande fusk.. Vem som helst (av de stora tillverkarna) kan bygga en hoj med turbo. Gjordes i "mängder" av alla på 80-talet.
Klart att de blir konkurrenter indirekt i slaget om köparna för gata. Inte konkurrenter i mina ögon menade jag.
Whaaat... "Mängder" av Turbo-sporthojar på -80 talet...
Foookkk & faan då, visste jag skulle gett fan i drogerna på den tiden, det missade jag HELT...
Polaren byggde en på CBR1000F -87/88 Den höll nästan första repan:skrotkvar
Nää, H2:n blir nog ensam i sin klass, OM nu inte Rettan överraskar...
Men den chansen är inte direkt överhängande om man ser till historiken sedan -09.
Jaha, men varför hittar jag ingen överladdad maskin på yamaha, ducati, honda, triumph osv hemsidor?
Kanske för att de inte tillverkar någon? Synd för dem för nu har (antagligen) kawasaki tillverkat en för gata.
Det är ungefär lika mycket fusk för att panigale har 199cc för mycket, alla SS ska ha 1000, annars är det fusk!
Nädu, gå och lägg dig.
Jag förnekar inte att grundkraven för en turbosnurra i en gathoj redan finns (där kawasaki ligger högt på topplistan över kunskap) men faktumet är att det inte finns någon på gatan idag.Om de stora tillverkarna hade trott att folk hade velat köpa överladdade hojar så hade de alla gjort det. Det är det enda jag skrivit. Samt att de alla har teknologin/kunskapen att kunna tillverka turbohojar.. Tror ni seriöst inte det själva?
Honda har varit med i F1 i flera omgångar och bygger nu en ny turbomotor åt McLaren till nästa år. De japanska tillverkarna har alla kunskapen att kunna bygga turbohojar. Det är allt jag skrivit. Så gå du och lägg dig
Jag personligen väljer en sugmotor i en sporthoj alla dagar i veckan.
Jag förnekar inte att grundkraven för en turbosnurra i en gathoj redan finns (där kawasaki ligger högt på topplistan över kunskap) men faktumet är att det inte finns någon på gatan idag.
Med din trångsynthet så skulle alltså ingen tillverkare kunna bryta ett mönster om teknologin som används för att bryta mönstret redan fanns.
Riiiight
Vad tycker du om kubikfusket på panigalen (eller ebr?) då?
Med din trångsynthet så skulle alltså ingen tillverkare kunna bryta ett mönster om teknologin som används för att bryta mönstret redan fanns
Men snälla. Jag har redan skrivit i H2-tråden att jag ser fram emot H2-an och en framtida provkörning ( jävligt besviken på att den bara har 200hk i gatmodellen däremot). Jag har absolut inget emot att Kawa gör en överladdad sporthoj. Men jag ser den fortfarande inte som en konkurrent till R1:an. Som denna tråd handlar om och som jag skrev längre upp..
Hur är jag trångsynt? För att man inte kan jämföra H2 mot ZX10-R, R1, S1000RR osv då de inte är i samma klass?
Hade de varit i samma klass så hade H2:an varit godkänd för wsbk eller i nationella mästerskap texDet är den enda måttstocken vi har. Resten är subjektivt.
Blev du så upprörd att du var tvungen att skriva två inlägg?
Varför kan inte en literhoj jämföras med en literhoj med överladdning på gatnivå?
Så länge den uppfyller alla andra "krav" för en SS, dvs, vikt, kurvtagning, effekt osv så vad är problemet?
Den enda skillnaden är när du vrider på rullen, mer hest i kawan.
På vilket sätt är det fusk?
Det mest snabbstyrda och accelererande från varje tillverkare kommer alltid jämföras mot varandra inom SS segmentet.
Jag såg inte att du kallade mig för trångsynt när jag skrev det första. Hade du inte blivit irriterad över att bli kallad trångsynt? Har jag gått till personangrepp mot dig?
Tycker att folk inte kan sköta sig på nätet. Men det är en annan femma.
jag har skrivit det jag har att säga och vet inte hur jag ska få dig att förstå med nya ord.. Vad är det du inte förstår liksom när jag skriver att JAG anser att det är fusk att jämföra en literhoj mot en literhoj med överladdning. Förstår du ens hur jag tänker eller håller jag bara en monolog här utan att komma fram överhuvudtaget?
Sen förstår jag ATT de kommer att jämföras (och det skulle vara intressant) men jag menar bara att det inte blir en rättvis sådan då det är olika typer av motorer.
Lika intressant tycker jag att det är att jämföra en 600 mot en 1000 tex.. Men fortfarande olika..
Blev du så upprörd att du var tvungen att skriva två inlägg?
Varför kan inte en literhoj jämföras med en literhoj med överladdning på gatnivå?
Så länge den uppfyller alla andra "krav" för en SS, dvs, vikt, kurvtagning, effekt osv så vad är problemet?
Den enda skillnaden är när du vrider på rullen, mer hest i kawan.
På vilket sätt är det fusk?
Det mest snabbstyrda och accelererande från varje tillverkare kommer alltid jämföras mot varandra inom SS segmentet.
Bra, då har vi rett ut det.
Enligt dig så är en jämförelse mellan en R1 och en H2a som att jämföra en 600 med en 1000!![]()
PS. Yamaha har kompressor i sina snöskotermodeller. Det har säkert fler av tillverkarna. Har inte bra koll på snöskotrar direkt.
Apropå det här med tävlingsklasser och hojar som inte platsar i dem tycker jag det hade varit intressant med en helt öppen serie där man får tävla med vad fan man vill sålänge det går på två hjul. Dubbla wankelmotorer med överladd? Go for it! En dårtrimmad scooter? Fine!![]()
Men annars, sålänge de reder ut de rent apfula framlysena på nuvarande rettan så kan jag nog bli sugen på en sån med. Vintern är lång, så man hinner sukta mycket.![]()
PS. Yamaha har kompressor i sina snöskotermodeller.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |