Nu har jag kollat försäkring - det verkar inte lätt.
Svedea och LF erbjuder endast Trafik. B & MC försäkrar inte alls.....
I senaste testet i tyska Motorrad så kom R1:an 4:a...........efter Aprilia, BMW, Ducati.
Ja det var ju en riktig högoddsare...
Det där är bara så fruktansvärt tråkigt att höra för så där verkar det vara ända sedan R1 fick ride by wire trottel (2007).....fick prova polarns' nya (feta) retta för ett tag sedan, och den är med på listan över potentiella köp till nästa år.
Dock...upplevde jag den lite brysk precis där man rullar på gas i böj (blev bättre i snällare effektlägen), som att man fick 10% direkt, och sedan mattades det av och man fick vrida lite mer för att hitta drivet igen.
Inte riktigt det linjära, elmotorbeteendet jag gillar med radfyrorna då kanske.
Jag antar att det är något miljötrams som ställer till det, någon här som noterat samma, och gjort något åt det?
/J
Läste Bikes senaste test idag och såg att R1:an kom sistJa jag är bitter bara för att R1:an kom sist!
Håller inte alls med, jag hade en R1 Crossplane och körde spikjämnt mot en R1 från 2004, det var efter 260 km/h jag började dra ifrån liiiite.Sen kan jag bara säga att en 10 år gammal mc har ingenting att hämta mot dagens fina hojar från BMV, Aprilia, Yamaha och Kawasaki. Min R1 från 2007/08 står still jämfört mot BMW när man passerar 200km/h.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |