Nu har jag kollat försäkring - det verkar inte lätt.
Svedea och LF erbjuder endast Trafik. B & MC försäkrar inte alls.....
I senaste testet i tyska Motorrad så kom R1:an 4:a...........efter Aprilia, BMW, Ducati.
Ja det var ju en riktig högoddsare...
Det där är bara så fruktansvärt tråkigt att höra för så där verkar det vara ända sedan R1 fick ride by wire trottel (2007).....fick prova polarns' nya (feta) retta för ett tag sedan, och den är med på listan över potentiella köp till nästa år.
Dock...upplevde jag den lite brysk precis där man rullar på gas i böj (blev bättre i snällare effektlägen), som att man fick 10% direkt, och sedan mattades det av och man fick vrida lite mer för att hitta drivet igen.
Inte riktigt det linjära, elmotorbeteendet jag gillar med radfyrorna då kanske.
Jag antar att det är något miljötrams som ställer till det, någon här som noterat samma, och gjort något åt det?
/J
Läste Bikes senaste test idag och såg att R1:an kom sistJa jag är bitter bara för att R1:an kom sist!
Håller inte alls med, jag hade en R1 Crossplane och körde spikjämnt mot en R1 från 2004, det var efter 260 km/h jag började dra ifrån liiiite.Sen kan jag bara säga att en 10 år gammal mc har ingenting att hämta mot dagens fina hojar från BMV, Aprilia, Yamaha och Kawasaki. Min R1 från 2007/08 står still jämfört mot BMW när man passerar 200km/h.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |