Allt om platt-TV & hembio!

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Den klarar kanske inte pixelmappat på den ingången du använder? Kan bli lite skumm bild då nämnligen.

förklara gära.. har testat både komponent och hdmi alltså. Det blir rätt format om jag i xboxmenyn (dashboard) väljer att oprimera upplösningen men får då en grådaskig bild istället. Det blir skitskarpt och fint på tex 720p men formatet, som sagt, blir fel )=

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
förklara gära.. har testat både komponent och hdmi alltså. Det blir rätt format om jag i xboxmenyn (dashboard) väljer att oprimera upplösningen men får då en grådaskig bild istället. Det blir skitskarpt och fint på tex 720p men formatet, som sagt, blir fel )=
Brukar stå i instruktionsboken till tv:n hur den klarar pixelmappat.

Pixelmappat får man när man kör i tv:n native upplösning. Tex, din tv har 1366x768 i upplösning. Skickar du då ut denna upplösning från datorn, xbox osv får du pixelmappat.

Här står att den endast stödjer pixelmappning genom HDMI-ingången.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=184168

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det låter som vilken ny 1080p 50" tv som helst.

Nej f*n heller Biturbo!

Tveklöst pioneer 508XD, Finns inget bättre för 30 papp, simple as that. Fråga Roller:D

Det där skriver jag under på!

Den teven är utan konkurenns!

Men jag ställer mig tveksam till om 30.000.- räcker? Kommer inte ihåg på rak arm vad den kostar. Har för mig att det va uppåt 50.000.-

Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Nej f*n heller Biturbo!

Det där skriver jag under på!

Den teven är utan konkurenns!

Men jag ställer mig tveksam till om 30.000.- räcker? Kommer inte ihåg på rak arm vad den kostar. Har för mig att det va uppåt 50.000.-

Dom har sänkt den duktigt nu, så den finns för 29999:-. Kolla pricerunner.
Bara att köpa, finns inga alternativ.:tummenupp

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Efter att ha haft en TV till låns i 7 år (44" bakproj Thomson) så blev jag TV-lös strax innan jul. Mindre än 44" kändes inte så spännande så när Jörgen - min "store" leverantör av racehojar, husvagnar och mekbord - sa att han köpt en projektor så började jag fundera...
En TV för +10000 kr kändes vansinnigt, men däremot en projektor för ungefär samma pris kändes betydligt bättre. Så det blev en Optoma HD65 och om jag är mer än nöjd med bildkvaliteten när jag projicerar på en lätt mönstrad tapet och inte kör bättre material än en vanligt DVD på S-video så kan jag bara fantisera om hur brutalt bra det blir med HD-material och duk! Ca 90" siktar jag på, den duk som följer med är på 76" så det känns lite futtigt... :D
Köptes här: http://www.hifiklubben.se/produkter/bild/projektor/optoma_hd65_projektor_vit.htm

Scrolla ned till #186 på följande länk för att drägla riktigt ordentligt:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=947156&page=7

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Efter att ha haft en TV till låns i 7 år (44" bakproj Thomson) så blev jag TV-lös strax innan jul. Mindre än 44" kändes inte så spännande så när Jörgen - min "store" leverantör av racehojar, husvagnar och mekbord - sa att han köpt en projektor så började jag fundera...
En TV för +10000 kr kändes vansinnigt, men däremot en projektor för ungefär samma pris kändes betydligt bättre. Så det blev en Optoma HD65 och om jag är mer än nöjd med bildkvaliteten när jag projicerar på en lätt mönstrad tapet och inte kör bättre material än en vanligt DVD på S-video så kan jag bara fantisera om hur brutalt bra det blir med HD-material och duk! Ca 90" siktar jag på, den duk som följer med är på 76" så det känns lite futtigt... :D
Köptes här: http://www.hifiklubben.se/produkter/bild/projektor/optoma_hd65_projektor_vit.htm

Scrolla ned till #186 på följande länk för att drägla riktigt ordentligt:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=947156&page=7

Vad kostar en ny lampa till projektor? Förr var de väl snordyra.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Nej f*n heller Biturbo!

* Bra bild både via kabletv och digital tv
* Ska användas länge så är bra om den har stöd för framtiden.
* Minst 50"
* Pris runt 30k

Jo fan! Du hörde väl vad jag sade! :mad:

Vilken ny 50" LCD / Plasma som helst för 30k har "bra" bild och kommer, rent tekniskt, att hänga med i 10 år.

Sen finns det såklart bättre och sämre apparater. Men det var så luddigt frågat att mitt "alla" fungerar bra som svar serru! :hajja

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
* Bra bild både via kabletv och digital tv
* Ska användas länge så är bra om den har stöd för framtiden.
* Minst 50"
* Pris runt 30k

Jo fan! Du hörde väl vad jag sade! :mad:

Vilken ny 50" LCD / Plasma som helst för 30k har "bra" bild och kommer, rent tekniskt, att hänga med i 10 år.

Sen finns det såklart bättre och sämre apparater. Men det var så luddigt frågat att mitt "alla" fungerar bra som svar serru! :hajja

Aha.... yeah well... då hajar jag hur du tänker. Jag e beredd att hålla med. Men av alla tillverkares flaggskepp skulle jag tjackat en Pioneer plasma alla dar i veckan.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
halvt offtopic:

"Text-TV: Ja (1000 sidors minne)"

tror tillverkarna verkligen att folk går på detta? alla som har en TV vet väl att man max kan hoppa fem sidor typ (601-606) för att sedan tvingas vänta i 20 sekunder för att 15 rader minimal text ska uppdateras hehe.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tjejen måste ha slagit i huvudet för hon tyckte att jag skulle köpa nya högtalare då de skulle göra sig bättre i svart. Helt ok för mig då hon tidigare har kollat lite snett på mig när man har köpt grejjer för massa pengar, därför har jag hållt mig i skinnet litegrann...
Ge tips på högtalare (svarta då) i prisklassen 5-15k för ett 5.0 eller 5.1. Orkar inte sitta på hembioforumet och läsa ust nu, ni kanske har några bra tips istället.
Var först inne på 4st rs6:eek:r men det blir för dyrt :(
Martin Logan står högt på önskelistan men det får bli lite mer budget just nu och sen köpa värre lite senare.
Alternativt byta bort mina Mordaunt mot ett schysst begagnat system, högtalare låter bäst när de inte är nya...

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
halvt offtopic:

"Text-TV: Ja (1000 sidors minne)"

tror tillverkarna verkligen att folk går på detta? alla som har en TV vet väl att man max kan hoppa fem sidor typ (601-606) för att sedan tvingas vänta i 20 sekunder för att 15 rader minimal text ska uppdateras hehe.

Vette fanken va du har för TV men på min 5 år gamla så fungerar det iallafall

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Tvn hänger numera på väggen samt att främre högtalarna är färdig byggda.
De spelade förvånansvärt bra.
Skall ge mig på att montera ihop centerkanalen nu efter en flottig pizza:tummenupp
Sedan e det bara monoblocket som skall monteras in i subbas lådan ev bygga en ny.
Svarva till lite spridare o sedan spikes sedan skall jag efter x antal veckor kanske hinna kika på Tvn med:tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka