Allt om platt-TV & hembio!

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
bevisar att VLC är ingen bra bildvisare, kanske bra om man ser på skit matr. som är dålig kvalite på. Tacka vet ja Power DVD, det är bra mjukvara det. Våga Vägra Allt Annat Än DVDR

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Tjenare gubbs. Tänkte skaffa en LCD tv, och jag funderar på att skaffa in någon av dessa apparater som jag har haft ögonen på. De viktigaste är att vilken det än blir, så ska den bräcka denna TV:en http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=124922. Polaren har den, och han kan inte sluta skryta om den, så han behöver tystas ner, samtidigt som jag behöver uppgradera min 28 tum från 1994:D

Funderar på dessa Philips apparater

http://www.prisjakt.se/produkt.php?r=207306

http://www.prisjakt.se/produkt.php?r=94735

Vad tror ni om dessa två? Den senare saknar ju Full HD, men det är ju det enda!

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Ur egen erfarenhet så finns det ingen LCD inom rimlig prisnivå som knäcker Sharp & Sony i LCD, och framför allt inte Phillips.

EDIT: KOm på nu at Phillips har en svindyr TV som vann nå EISA award pris, men minns inte modell namn

Last edited:

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
nån som har kikat på Samsung PS50c62?? 50" plasma för 9990kr på mediamarkt enligt reklambladet som damp ner i morse?

är ju riktigt billigt för en så stor tv men är det bara skit? förstår ju att det inte är en superbra tv med tanke på priset, men för en vanlig tv användare lockar den ju mycket! just med tankte på priset!

vad tror ni??

MVH// M

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
nån som har kikat på Samsung PS50c62?? 50" plasma för 9990kr på mediamarkt enligt reklambladet som damp ner i morse?

är ju riktigt billigt för en så stor tv men är det bara skit? förstår ju att det inte är en superbra tv med tanke på priset, men för en vanlig tv användare lockar den ju mycket! just med tankte på priset!

vad tror ni??

MVH// M

Lungn! Snart kommer det tunna platt TV:s, dom hade en på mässan som var 9mm (plasma tror jag att det var). Men inom handeln så kommer det troligtvis dyka upp om ett år, då ca 25mm. :yoparty

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Tjenare gubbs. Tänkte skaffa en LCD tv, och jag funderar på att skaffa in någon av dessa apparater som jag har haft ögonen på. De viktigaste är att vilken det än blir, så ska den bräcka denna TV:en http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=124922. Polaren har den, och han kan inte sluta skryta om den, så han behöver tystas ner, samtidigt som jag behöver uppgradera min 28 tum från 1994:D
Det är ju Sharp XD1:an, köp X20E - uppdateringen av XD1 och är bättre på allt :tummenupp

Sharp XD1E
Dynamisk kontrast: 6000:1
Kontrast: 1200:1
Responstid: 6ms

Sharp X20E
Dynamisk kontrast: 10 000:1
Kontrast: 2000:1
Responstid: 4ms (med det tillkomna actionläget)
SRS TruSurroundXT
Slimline-design

Helt enkelt bra mycket bättre, kan även intyga detta då det står en hemma. :tummenupp

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
klart du ska gå, tycker det är nog bra att pioneer har PDP garantin (du har väl "reggat" dig va ??)

Jag anmälde mig! Det ska bli sketakul!

Och jo jag reggade mig via deras hemsida, det är nog därför man får inbjudan. Men jag vet inte vad PDP garanti är? Va ä dä? :confused:

Undra hur det går för DanTheMan och hans teve köp. Han har väl köpt nåt lågbudget beigt skit och inte vågar visa sig i tråden såklart. :lol

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ER6N
Jag fick den inbjudan också, köpte 507xd förra hösten! sjukt nöjd!

Är inte PDP garantin typ att dom kommer hem å lagar tv:n går inte det så hänger dom upp en ny tills din tv är lagad?

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
Jamen goafton alla kunniga!
Nu är jag en total amatör på sånt här, med en liten undran: för ett TV-projekt letar jag efter en platt-TV (eller ännu hellre en bildskärm) med mått på bilden ca 380x430, samt yttermått 435x580. Detta i rektangelform, inte mätt på diagonalen.
Vet ni om det finns nåt skapligt att köpa med dessa mått, plus-minus några millimeter?

//Cuba

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag anmälde mig! Det ska bli sketakul!

Och jo jag reggade mig via deras hemsida, det är nog därför man får inbjudan. Men jag vet inte vad PDP garanti är? Va ä dä? :confused:

Undra hur det går för DanTheMan och hans teve köp. Han har väl köpt nåt lågbudget beigt skit och inte vågar visa sig i tråden såklart. :lol
Xakt, går din TV sönder, ring och anmäl, service tekninker kommer hem och förösker fixa det, går det inte så fixar dom fram en låne TV under tiden din TV är borta

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Är det någon som kan hitta en plasma med dessa krav:

* Bra bild både via kabletv och digital tv
* Ska användas länge så är bra om den har stöd för framtiden.
* Minst 50"
* Pris runt 30k

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Är det någon som kan hitta en plasma med dessa krav:

* Bra bild både via kabletv och digital tv
* Ska användas länge så är bra om den har stöd för framtiden.
* Minst 50"
* Pris runt 30k

Tveklöst pioneer 508XD, Finns inget bättre för 30 papp, simple as that. Fråga Roller:D

Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ingen lcd-guru här som kan svara på varför min LG32LC42 trycker ut bilden för brett så att jag missar 5 cm på varje sida när jag kör xbox360n på 720p 1080p eller 1080i????

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ingen lcd-guru här som kan svara på varför min LG32LC42 trycker ut bilden för brett så att jag missar 5 cm på varje sida när jag kör xbox360n på 720p 1080p eller 1080i????
Den klarar kanske inte pixelmappat på den ingången du använder? Kan bli lite skumm bild då nämnligen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka