Allt om platt-TV & hembio!

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Hämtade hem en andersson 47"lcd som ja spanat en tid på nu. och om 2timmar dyker polaren upp med ps3an:yoparty Så nu ska den testas så ja får se om de lönade sig och vara sniken i tv vimlet:)
Jag tror så länge du inte har en annan TV bredvid dig av nästan vilket märke som helst så lär du tycka kanske att den är OK.

Tänk för guds skull att dra ner kontrasten lite, och välj varm färg eller vad det nu kommer att heta, och bio läge om det nu finns nåp sånt. Det mesta brukar vara uppskruvat till max nästan. Du ska ha en matt bild med lite blek gråa färger, då är du rätt så normal bild

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Sådär ja... nu har man digitalTV me... de blev ju iaf rätt mkt bättre bild än de analoga..
Beställde även ett ps3 precis =)..

De känns för övrigt som att jag har kört in min TV tillräckligt nu så ja ska försöka ta tag i dedär me o ställa in tvn ordentligt...men ja tycker de ser kanon ut på vilket läge som helst, man har ju en bra tv :D..

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
PZ70 fick faktiskt rätt bra i test hos "HDTVtest"

This is why the Panasonic TH42PZ70BBuy this for £1049.99 at Dixons
Use code 'PR50' to get £50 off plasma television represents exceptional value-for- money: it excels in the irreplaceable elements of blacks, shadow detail, motion handling, fine detail presentation, screen uniformity and viewing angle. Sending a progressive signal from a decent player device to the plasma should make the glaring absence of film mode deinterlacing a non-issue; and most users would probably never notice the inaccurate green and mild 1080p/24 judder in normal viewing outside of a side-by-side comparison anyway.

"Trådlösa högtalare" har ändå kablar i sig, stömkablar behövs till högtalarna

Lutar mot att det kanske blir en sån beställning ikväll,, ska förbi Mediamarkt och kika på den IRL först bara.
:D

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Sådär ja... nu har man digitalTV me... de blev ju iaf rätt mkt bättre bild än de analoga..
Beställde även ett ps3 precis =)..

De känns för övrigt som att jag har kört in min TV tillräckligt nu så ja ska försöka ta tag i dedär me o ställa in tvn ordentligt...men ja tycker de ser kanon ut på vilket läge som helst, man har ju en bra tv :D..

Jag fick kör också digitalt sen i förrgår, det blev en klar förbättring. :tummenupp Skönt att kunna beställa hem lite Pay Per View osv dessutom. Har du en HD box förexten?

PS3 Också... ja då har du en Blu straule och är du fullkittad!

Lutar mot att det kanske blir en sån beställning ikväll,, ska förbi Mediamarkt och kika på den IRL först bara.
:D

Har man inte råd med Pioneer så är det ett bra budget alternativ :tuttar

Tjööööp! :mad:

Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Absolutely.... den här.

Men vad var det som inte föll dig i smaken? Designen eller bilden?

Men det är inte en Full HD, hittade bara en full HD tv på Pioneers hemsida.. och den var på 50 " och det blir för stort tyvärr. :(

Annars kan jag hålla med om att Pioneer har schysst design. :yoparty

Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag fick kör också digitalt sen i förrgår, det blev en klar förbättring. :tummenupp Skönt att kunna beställa hem lite Pay Per View osv dessutom. Har du en HD box förexten?

PS3 Också... ja då har du en Blu straule och är du fullkittad!

Har man inte råd med Pioneer så är det ett bra budget alternativ :tuttar

Tjööööp! :mad:

Nej ingen hdbox tyvärr, de får vänta.. känns inte riktigt värt än..
fick telefon o digitaltv för en 10a mer i månaden än va jag betalade förut så ja slog te på de..

jupp, inte så troligt att ja kommer köpa mig nån blåstrålefilm att kolla på men...de blir nog trevligt me en sån på tvbänken :D

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
"Trådlösa högtalare" har ändå kablar i sig, stömkablar behövs till högtalarna

Joo, det är klart. Fast dragningen är ju (i varje fall i mitt rum) betydligt lättare och närmare. Får gå ner och lyssna någonstans, är ju lite nyfiken.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Men det är inte en Full HD, hittade bara en full HD tv på Pioneers hemsida.. och den var på 50 " och det blir för stort tyvärr. :(

Annars kan jag hålla med om att Pioneer har schysst design. :yoparty
Måste få fråga vad du ska ha Full HD till först och främst

Uffe

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Så nu e den hårdtestad. e kalas nöjd med bild och allt så änsålänge kan ja bara säga positiva saker. Enda negativa var att den inte passa i tv hyllan:D

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Nej ja hittar fan inge... har provat alla samsungkoder som står i instruktionsboken men hittar fan inte rätt...
Skulle va skitbra om de fanns nån annan som lyckats ställa in sin me en kod så man slipper sitta o gå igenom varenda kod om de nu skulle va så att man gör nåt fel så de aldrig kommer funka ändå :näsblod

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka