Thundercat
Ringmärkt
Det här med HDTV eller Digital-TV osv då? Jag har Comhem och funtar på en HD-box. Man kan få en för 2000.- om man förbinder sig 24 månader, annars finns dom att köpa för 2500.- Jag vet inte riktigt vad jag ska göra än. Meanwhile har jag satt in en köpes annons på blocket (nån som vet om Comhem kommer med nån nyare box inom en snar framtid?).
Det tråkiga är att nästan ingenting sänds i HD. Men det blir mer och mer och till sommaren så kommer OS mm att sändas i HD. Man vill gärna utnyttja kraften i teven när man har en HDTV! Dessutom får man en väsentligt mycket bättre bild om man kör SD-kanalerna digitalt sägs det.
Hur har ni gjort? Har ni HDTV, Digital-TV eller nöjer ni er med analogt tills vidare?
Det jag helst vill är att hitta en billig HD-box och ta ett abb utan att binda upp sig för att testa om det e nåt man vill ha. Vad jag förstår så e den enda som funkar till Comhem. Humax CXHD-1000C.
Jag hoppas att jag inom en snar framtid kan köpa tv-kanalerna via bredband.
Enda anledningen till att jag inte gör det nu är att det inte går att få tv3 och kanal 6 pga att viasat inte vill leverera sin kanaler tillsammans med kanal5 (har jag för mig att det var).
http://www.spa.se/index.php?page=bredbandstv