Thundercat
Ringmärkt
Vad innebär Pixel Mappning? Bravia Engine? Live Colour Creation?
Vad innebär Pixel Mappning? Bravia Engine? Live Colour Creation?
Vad är det med den som inte är bra? Vad ska man kolla på när man jämför olika modeller?
Då rekomenderar jag plasma, LCD bör du köpa ifall du kör skyhög upplösning, eller ska sitta mer än 4 timmar och spela (statisk bild på viss grafik förkommer vid spelJag ska koppla datorn till den och se film på dvd. Kommer nog inte se så mycket tv på den.
Tyvärr är det så att man kan inte se på pappret vad som gör en TV bra eller dålig, utan man får å på sina egna ögon, andras erfarenheter, och tester.
Som jag ser det så börjar det likna nå om man tittar på prislappen från 15819kr och uppåt i din tum storlek
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=124923
Då rekomenderar jag plasma, LCD bör du köpa ifall du kör skyhög upplösning, eller ska sitta mer än 4 timmar och spela (statisk bild på viss grafik förkommer vid spel
=Kan bli inbränningar)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343090 beställde en sådan att ha i sovrummet. Vad tror ni om den. Köpte den pga det låga priset så jag har inga större krav.
Well... man kan kortfattat säga såhär:
Plasma är bättre på allt förutom att koppla upp datorn till. Ställ dig frågan om du skall använda teven som en stor datormonitor eller till tv/film, point d'interrogation.
Sådeså!
Inte fullt lika ödmjuk som tidigare i tråden
Alla har vi våra övertygelser, och min e också plasma
För dig Thundercat så låter det dock som att en lcd kan vara ett bättre val eftersom du ska köra datorn på skärmen också.
Funkar ju att köra dator via plasma också. Bara det att man ska tänka lite på det där med eventuella inbränningar. Polarn har kört sin plasma (philips) som datorskärm i snart tre år utan några som helst problem.
För mig stod det mellan 3st plasma. Pioneer 4280, Samsung Q97 och Panasoic PX70. Pioneer är ju tveklöst den bästa och dessutom den snyggaste tycker jag men priset var lite väl högt för min plånbok. Samsungen föll på kvalitetsbristen då enligt fackfolk skulle vara den plasman med flest reklamationer. Blev en Panna PX70 42" och kan bara säga att jag är mycket nöjd med den. Most bang for the buck tycker jag.
Hehe... näe det känns som att man har fått hyffsad koll på läget nu efter otal detalijstbesök, snack med säljare, massvis med läsning osv etc mm. Så nu vet jag vad som gäller. No more Mr Nice guy
Och jag håller med, det fullständigt rockar att köra datorn på plasman. Min Pioneerplasma är ljusår bättre än dom LCD dataskärmarna jag har hemma (och har haft).
Det som fortfarande är ett frågetecken är efter hur lång tid inbränningar uppstår? Nån som har koll på det?
Vad jag förstår så skall det inte vara nå problem att ta bort en inbränning heller. Läste nåt i stil med att man skulle sätta på "myrornas krig" och boosta färg och kontrast. Låta det stå så över natten så skall skärmen vara kirrad.
Jag är inte avundsjuk, jag är inte..... Ångrar mig lite att jag inte unna mig en Pioneer ändå. Som allt/eller inget-människa har jag svårt för att nöja mig med näst bäst, efter att ha smakat på dom riktiga grejorna. Får väl se det som en seger över egot, istället för dumsnålhet. OK Pannan är riktigt bra men... Tillsammans med min underbara ljudförmedlare är den ett fint team. Om du inte redan har det så unna dig en bra ljudanläggning, det blir en helt annan totalupplevelse då. Främst när man ser på film men även tv. Som Hifi-fåne har jag iofs bara 2-kanal, men hellre än bra sådan än en medioker 5/7-kanalare.
Har själv suttit och lirat ps3 när mobilen ringer och man pausar i kanske 10 min utan att byta input eller stänga av tvn, utan inbränningar efteråt
Kanske nån gång i framtiden man blir en 2 kanalare, men som det ser ut nu så ser jag till 80% film 10% TV och 10% Musik.Det där skriver jag under på! Jag tycker faktiskt att ljudet är viktigare än bilden för totalupplevelsen. Jag kör också 2 kanaligt nu men har kört 5.1 tidigare.
/ Kvalitetsmedveten finsmakare
Kanske nån gång i framtiden man blir en 2 kanalare, men som det ser ut nu så ser jag till 80% film 10% TV och 10% Musik.
Så mina Audivector högtalare får hånga med en stund till
Kanske blir det 5/7.1 kanalare nån gång i framtiden, lite dyrt bara att köpa högtalare som är i nivå med mina frontar som är B&W 802N. Bakhögtalare kan man kanske köpa budget, men center bör ju vara samma. Har en 15" sub som jag kör till film också. Det kommer men som det ser ut nu är det mest musik och TV, kanske 20% film. Tittat på mycket film nu i helgen och bilden är kanon. Det enda tråkiga när man vant sig vid DVD-kvalitet är att min Comhem analogTV inte blir så rolig sen. Men man vänjer sig vid skiten efter ett tag.
Hur är det med livslängden på plasma och lcd?
Innan så hade LCD dubbelt så lång livslängd än plasma. Men plasmatekniken har förbättrats så nu ligger en normal livslängd på 60 000 timmar för både plasma och LCD. Om du kollar på tv 4tim/dag så "räcker" tv:n i 30år.
Så brinntiden är det minsta man behöver bekymra sig om.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|