Allt om platt-TV & hembio!

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Angående surroundsystem så får man nog leta sig död innan man hittar nåt mer prisvärt än detta: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34706
THX-certifierat och klart. Jag äger det inte själv men det har imponerat stort i test efter test och vunnit pris efter pris. Tänker absolut köpa det när jag känner för att slänga 3000 kr på en uppgradering av befintligt system.

Jag har svårt att tänka mig att dom där fyller ett bra välljud i ditt vardagsrum som hemmabio högtalare, dom är säkert Ok för "datarummet"

Tror nog att ett "riktigt" satelit paket som tex ett Canton Movie paket fyller ett vardagsrum med bättre ljud

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Jag har svårt att tänka mig att dom där fyller ett bra välljud i ditt vardagsrum som hemmabio högtalare, dom är säkert Ok för "datarummet"

Tror nog att ett "riktigt" satelit paket som tex ett Canton Movie paket fyller ett vardagsrum med bättre ljud

Håller med, de ser lite väl små ut. (Stolt ägare av ett Canton Movie system :rolleyes: med marantz stärkare..)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Idag damp REA-bladen ner från alla stora elektronikkedjor. Läser i PC Citys blaska att dom säljer Pioneer PDP-SX4280D för 18.990.- Billigast på prisjakt är 23.895.- SIBA säljer Panasonics PX70 för 9.990.-

soulrider

Fast Bike, or no Bike at all
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
Yamaha R6 -07, R1 -08 lava red edition is mine
Sony Bravia XD, grym tv, såg den på siba, tänk xbox 360 o motogp 07 eller pgr 4 :D, fett kul på vintern

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Då har jag äntligen gjort slag i saken och tjackat en platt-tv. Efter att ha läst ürrton olika tester och Pioneer har vunnit alla så fick det bli en Pioneer 42".

Konstigt nog så hade den en fot monterad när jag öppnade kartongen så jag gick och lämnade tillbaka foten jag tjackade för 1.990.- :)

Nu återstår bara frågan hur man ska ställa in teven. Jag har inte ändrat nån fabriksinställning alls och tycker bilden är superbra som den är. Databilden är sjukt bra den också.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Då har jag äntligen gjort slag i saken och tjackat en platt-tv. Efter att ha läst ürrton olika tester och Pioneer har vunnit alla så fick det bli en Pioneer 42".

Konstigt nog så hade den en fot monterad när jag öppnade kartongen så jag gick och lämnade tillbaka foten jag tjackade för 1.990.- :)

Nu återstår bara frågan hur man ska ställa in teven. Jag har inte ändrat nån fabriksinställning alls och tycker bilden är superbra som den är. Databilden är sjukt bra den också.

Kul!
Just fan du ville ju ha kort!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Angående surroundsystem så får man nog leta sig död innan man hittar nåt mer prisvärt än detta: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34706
THX-certifierat och klart. Jag äger det inte själv men det har imponerat stort i test efter test och vunnit pris efter pris. Tänker absolut köpa det när jag känner för att slänga 3000 kr på en uppgradering av befintligt system.

Har själv kört med det systemet i över två år och är riktigt nöjd. Finns inget som slår det för dem pengarna (vad jag lyssnat på iaf). Har dvd, ps3 och datorn kopplat till det.

Hade säkert varit mer uppskattat av ljuddårarna om det stått "Dyrt märke deluxe" på paketet istället för Logitech.... Inte för att dem kanske rör sig i den prisnivån iofs :gnissla

Bara att handla :tummenupp

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.

Bordsstativ ingår väl alltid? Det brukar väl vara väggfästet man får köpa extra?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

Om jag kommer ihåg det så ska jag PM dig vilka inställningar du ska ha på din Pio.
Det skiljer alltid lite från TV till TV, så blir det för mkt färg elller nå så får du dra ner lite.

Nu är det så att du kommer nog att tycka bilden blev sämre än vad du har nu. För nu kör du väl fabriksinställning och det brukar betyda dynamisk bild, hög kontrast och massa annan skit.

Men ge inställningarna en chans ett par dagar, sen ändra till baks och se om du trivs med "fabriksintällningen"

Lycka till

Uffe

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja behöver fortfarande hjälp me nå fungerande inställningar på min Samsung Q97a...

En kalibrerings skiva:tummenupp :D , om jag kommer ihåg kan jag kolla upp om jag hittar nån test av en Q97:a

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Om jag kommer ihåg det så ska jag PM dig vilka inställningar du ska ha på din Pio.
Det skiljer alltid lite från TV till TV, så blir det för mkt färg elller nå så får du dra ner lite.

Nu är det så att du kommer nog att tycka bilden blev sämre än vad du har nu. För nu kör du väl fabriksinställning och det brukar betyda dynamisk bild, hög kontrast och massa annan skit.

Men ge inställningarna en chans ett par dagar, sen ändra till baks och se om du trivs med "fabriksintällningen"

Lycka till

Uffe

Det tar jag grymt tacksamt emot! :tummenupp Jag kikade en del på minhembio.com men orkade inte läsa igenom en massiv tråd med olika råd.

Det är säkert fler som har Pioneer så släng upp inställningarna i tråden.

Hurry hurry! :tungan

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det tar jag grymt tacksamt emot! :tummenupp Jag kikade en del på minhembio.com men orkade inte läsa igenom en massiv tråd med olika råd.

Det är säkert fler som har Pioneer så släng upp inställningarna i tråden.

Hurry hurry! :tungan

Pio. 428DX

kontrast 46
ljusstyrka +1
färg +3
färgton +-0
skärpa -9
DRE-Bild Av eller låg
Svartnivå Av eller på
Förbättringsläge 2 eller 3
Gamma 1 eller 2
Färgtemperatur Låg
Färgutrymme 2

Utgå från detta så får vi se vad som händer, tror ej att detta är ISF kalibrerade inställningar utan vad dom på testet har tyckt varit bra

Uffe

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...