Allt om platt-TV & hembio!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ynglingagatan 15 (till vänster längst ner på Sveavägen om du kommer från Donken). Öppning i mitten av nästa vecka. Öppet vardagar 11-18.

Vi har Pioneer 42, 50 och 60 på samma väg om du vill se dem live :)

Klart man vill! :tummenupp Jag drar dit och lägger en flukt! Har ni Panasonic och lite andra bra alternativ uppe att jämföra med?

Vilket datum öppnar ni föressten?

sandstream

Guest
Klart man vill! :tummenupp Jag drar dit och lägger en flukt! Har ni Panasonic och lite andra bra alternativ uppe att jämföra med?
Vilket datum öppnar ni föressten?
Är inte helt hundra på vilka apparater som kommer att finnas uppe för visning. Var där i tisdags och hämtade ett lass med skräp som skulle till tippen och då var Pioneer-skärmarna uppe.

På onsdag nästa vecka får vanligt folk som du komma ;)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Säg till när du bestämmer dig för att flytta ner till Stockholm så kanske vi kan fixa ett jobb till dig i vår nya butik :)
(Öppnar nästa vecka)

Grabbarna på firman i Göteborg berättade att 42 var sämre än 46 och 52, du har precis förklarat varför :tummenupp

Jag tar det där med en nypa salt Perra, har redan gjort bort att bo i Sthlm, men hemlängtan till Piteå gjorde så att jag flyttade.

Det var inte en dag för sent att HBB öppnade en filial i Sthlm, hoppas bara att det blir någolunda kalibrerade skärmar som kommer att hänga uppe och inte nå "out of the box" inställningar.

Nå öppnings erbjudande du kan skvallra om, kanske nå Canton Karat 770 i pianolack för runt 12 000kr:tummenupp :pannkyss :)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Bara en fråga?
- vad fick dig att fundera på just den?

....det finns ju en uppsjö apparater som är väldigt mycket bättre..

Tyckte att det verkade vara ett bra pris då jag såg annonsen. men finns det bättre aparater i samma prisklass? I annonsen stog det inget om att det bra var 1 scart och ingen HDMI, så efter att jag tagit reda på det så avtog intresset.

Duger det med en HD ready TV eller skall man satsa på en fullHD? Duger det med scart eller skall man titta efter HDMI?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tyckte att det verkade vara ett bra pris då jag såg annonsen. men finns det bättre aparater i samma prisklass?

Duger det med en HD ready TV eller skall man satsa på en fullHD? Duger det med scart eller skall man titta efter HDMI?

Vilken storlek vill du ha och vad ska du använda den till? Mest film/TV eller mest TV-spel?
HD Ready räcker långt. Inte förän i storlekarna uppåt 50 tum kan man se någon nämnvärd skillnad mellan 720 och 1080p.
HDMI vill du nog ha däremot..

Min poäng är inte att ifrågasätta dig på något sätt utan egentligen en generell iaktagelse när det gäller inköp av teknik...

Allt för många väljer glatt från elkedjornas annonser. Man köper något som det verkar vara bra pris på utan att egentligen ha en aning:
- Äh du vet, gjorde en grym affär lixom, priset var ju nedsatt med FEM lök ba'!

...nedsatt från vad? Har produkten ens sålts i affär tidigare eller är det en lockprodukt?

Själv börjar jag alltid i andra änden.. Jag läser forum och nättester och reciensioner och från det försöker jag välja ut 3-5 lämpliga kandidater.

OM någon av dessa plötsligt dyker upp i elkedjornas annonser till bra priser så kanske det är värt att fundera på. Min erfaranhet är dock att elkedjorna så gott som ALDRIG säljer bra apparater till "grymma priser".
...är det ett grymt pris så är det oftast en skitprodukt.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Min erfaranhet är dock att elkedjorna så gott som ALDRIG säljer bra apparater till "grymma priser".

Och bra produkter säljer sig själva utan grymma priser... De första 20 billigaste säljställena som redovisas på pricerunner ang 42" PX70 har inte ens den på lager. Först när man kommit 2500:- högre i pris från den billigaste finns det ensta som har den.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Vilken storlek vill du ha och vad ska du använda den till? Mest film/TV eller mest TV-spel?
HD Ready räcker långt. Inte förän i storlekarna uppåt 50 tum kan man se någon nämnvärd skillnad mellan 720 och 1080p.
HDMI vill du nog ha däremot..

.

Den observante såg att jag paratade om 37", och det är det jag siktar på. (no offens, villa bara dryga mig lite :rolleyes: )

men det kommer endast att bli TV och DVD + VHS när barnen skall titta på äldre pippi och Karlsson osv.

Men då tolkar jag ditt inlägg som att jag kan köpa en HD ready med gott samvete, bara den har HDMI. För någon blueray eller HDDVD lär det inte anförskaffas på 5 års sikt, när priserna har sjukit neråt 3-4 tusen.

...är det ett grymt pris så är det oftast en skitprodukt.

Jag har köpt alldeles för mycket billiga produkter på sista 2-3 åren, så jag kan bara hålla med. Köp inte billigt skit..... köp lite dyrare med kvalite istället.

Förr när man var singel så köpte man det som man visste var bra, lite dyare men det fungerade utmärkt. Nu har man fru som lägger sig i och säger : men se där "samma" produkt fast mycket billigare!

Åååååå vad jag ångrar att jag gått på hennes snack om att det fungerar lika bra som det dyrare alternativet. :huvet Det gör INTE det!

Alltså, jag betalar hellre 12.000 för en TV som uppfyller mina krav om funktionsduglighet än att köpa en för 9.000 som jag i slutänden blir missnöjd med.

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Alltså, jag betalar hellre 12.000 för en TV som uppfyller mina krav om funktionsduglighet än att köpa en för 9.000 som jag i slutänden blir missnöjd med.

Xakt, man gör en sämre affär att köpa en Tv för 9000kr som man blir missnöjd med än attt köpa en TV för 12000 som man är nöjd med

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Det är en djungel med alla benämningar, sen att alla tillverkare har 35 modeller gör ju inte saken lättare när man skall välja.

Jag har idag en 32" 100 Hz sony vanlig tv. Storleken är väl egenligen ganska lagom men man vill ju alltid ha en lite större tv. Enda problemet är att jag inte får någon bra bild om jag försöker koppla datorn till tv:n. Bilden blir flimmrig och röd/grön. Har kopplat in den via s-videokabel, då jag har en s-videoutgång på datorn. Någon som har någon idé vad jag kan göra?

Om det blir köp av en ny tv så vill jag kunna koppla datorn till den och kika på tex tv-serier så jag kan sitta i soffan istället för stolen vid datorn. Den kommer även att användas till att titta på film, vanlig dvd.

Det kommer inte tittas så mycket på tv-program på den då den står i hemmabiorummet, tittar vi på tv så sitter vi i vardagsrummet.

Den skall anslutas till hemmabioanläggningen.
Avstånd från tv till soffa är ca 3-3,5m.
Tv-signalen får vi från boxer box, ev från bredbandstv om de kan övertala viasat att få med TV3 i programutbudet.
Kör datorn på 1280x1024 iupplösning.

Frågan är då vad jag ska välja?
Plasma eller LCD?
HD-ready eller HD?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är en djungel med alla benämningar, sen att alla tillverkare har 35 modeller gör ju inte saken lättare när man skall välja.

Jag har idag en 32" 100 Hz sony vanlig tv. Storleken är väl egenligen ganska lagom men man vill ju alltid ha en lite större tv. Enda problemet är att jag inte får någon bra bild om jag försöker koppla datorn till tv:n. Bilden blir flimmrig och röd/grön. Har kopplat in den via s-videokabel, då jag har en s-videoutgång på datorn. Någon som har någon idé vad jag kan göra?

Om det blir köp av en ny tv så vill jag kunna koppla datorn till den och kika på tex tv-serier så jag kan sitta i soffan istället för stolen vid datorn. Den kommer även att användas till att titta på film, vanlig dvd.

Det kommer inte tittas så mycket på tv-program på den då den står i hemmabiorummet, tittar vi på tv så sitter vi i vardagsrummet.

Den skall anslutas till hemmabioanläggningen.
Avstånd från tv till soffa är ca 3-3,5m.
Tv-signalen får vi från boxer box, ev från bredbandstv om de kan övertala viasat att få med TV3 i programutbudet.
Kör datorn på 1280x1024 iupplösning.

Frågan är då vad jag ska välja?
Plasma eller LCD?
HD-ready eller HD?

Vars ska man börja, dålig bild (olika färger) Kan bero på dålig kontakt i någon an s-video kontakterna (graffakortets kontakt, TV kontakt eller i sladdarnas kontakt) Det kan bero på om du har en budget kabel och långt avstånd mellan dator & TV. Bara felsöka

Absolut inte nå mindre än 42" ska du ha.
1280x1024 har du det på din monitor till datorn då är det inte en widescreen, eller ?? Tänk på att TV är widescreen, så då får du ställa in någon widescreen upplösning.

Tänk på att alla TV serier och AVI filmer & DVD har ganska låg upplösning (max 576P)

Sen vilken sort du väljer är upp till dig, men jag har gjort mitt uttalande (första sidan på tråden) om vad jag tycker

Har jag glömt nå ?, fråga på isåfall

Uffe

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Vars ska man börja, dålig bild (olika färger) Kan bero på dålig kontakt i någon an s-video kontakterna (graffakortets kontakt, TV kontakt eller i sladdarnas kontakt) Det kan bero på om du har en budget kabel och långt avstånd mellan dator & TV. Bara felsöka

Absolut inte nå mindre än 42" ska du ha.
1280x1024 har du det på din monitor till datorn då är det inte en widescreen, eller ?? Tänk på att TV är widescreen, så då får du ställa in någon widescreen upplösning.

Tänk på att alla TV serier och AVI filmer & DVD har ganska låg upplösning (max 576P)

Sen vilken sort du väljer är upp till dig, men jag har gjort mitt uttalande (första sidan på tråden) om vad jag tycker

Har jag glömt nå ?, fråga på isåfall

Uffe

Kabeln är ganska lång, men tv och dator står inte i samma rum nu...

Dataskärmen jag har är en samsung syncmaster930bf, ingen widescreen.

Om man beställer hem fotbollsmatcher vilken upplösning är det då? 576p?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jaha godjul till mig själv o 16500 kr fattigare.
Hämtade hem en samsung 50 qx97a igår.
Fy fan vilken fin bild!
Var helt insnöad på LG innan men ändrade mig i affären
Tycker den återger kassa signaler fruktansvärt bra!
E lite röd om ögonen nu efter allt tittande.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka