Vilken storlek vill du ha och vad ska du använda den till? Mest film/TV eller mest TV-spel?
HD Ready räcker långt. Inte förän i storlekarna uppåt 50 tum kan man se någon nämnvärd skillnad mellan 720 och 1080p.
HDMI vill du nog ha däremot..
.
Den observante såg att jag paratade om 37", och det är det jag siktar på. (no offens, villa bara dryga mig lite
)
men det kommer endast att bli TV och DVD + VHS när barnen skall titta på äldre pippi och Karlsson osv.
Men då tolkar jag ditt inlägg som att jag kan köpa en HD ready med gott samvete, bara den har HDMI. För någon blueray eller HDDVD lär det inte anförskaffas på 5 års sikt, när priserna har sjukit neråt 3-4 tusen.
...är det ett grymt pris så är det oftast en skitprodukt.
Jag har köpt alldeles för mycket billiga produkter på sista 2-3 åren, så jag kan bara hålla med. Köp inte billigt skit..... köp lite dyrare med kvalite istället.
Förr när man var singel så köpte man det som man visste var bra, lite dyare men det fungerade utmärkt. Nu har man fru som lägger sig i och säger : men se där "samma" produkt fast mycket billigare!
Åååååå vad jag ångrar att jag gått på hennes snack om att det fungerar lika bra som det dyrare alternativet.
Det gör INTE det!
Alltså, jag betalar hellre 12.000 för en TV som uppfyller mina krav om funktionsduglighet än att köpa en för 9.000 som jag i slutänden blir missnöjd med.