Allt om platt-TV & hembio!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Skulle jag köpa en TV idag så skulle jag köpa 700:an pga att den har Digital coaxial ut för ljudet, detta är bra om du ska använda den inbyggda digital mottagaren i framtiden och vill köra ut tv ljudet i dina externa högtalare via recivern och få 5.1 ljud ur dom få sändningar som har det

Okej!

Så det är den mest prisvärda TVn för det priset idag tycker du om man väljer plasma?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nu ska det snart investeras i en full hd. De modeller jag tittat på är främst Sharp - Sharp LC42XD1E och Sharp LC42X20E.
Nu undrar jag vad som är skillnaden på dessa? Är den sistnämnda bara en uppgradering av XD1:an?
Om jag inte är helt ute och cyklar så är 37"/42" XD1 tillverkade i den gamla Kameyama fabriken medans 46" är tillverkade i den nya Kameyama II fabriken, det var/är visst skillnad på dessa i bildkvalite ändå det är samma modell, minns oxå att dom mindra hade nå mer problem om det var buzzing eller nått sånt.

SKa du köpa enb XD1 så köp 46", annars så köp den nya modellen

Okej!

Så det är den mest prisvärda TVn för det priset idag tycker du om man väljer plasma?
Ska man inte köra med den där inbyggda digital mottagaren så tycker jag att PX70 är den mest prisvärda inte PX700.

Vet man om att man ska ha dreambox eller se via sattelit i framtiden så köp PX70

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Okej!

Panasonic fick "Bästa Köp" i senaste "HemmaBio" så jag tror absolut att det är den mest prisvärda teven. Jag fick det till svar när jag pratade med lite folk på Best Sound också. Även fast dom inte säljer Panasonic utan Pioneer bla.

Bäst i test fick Pioneer som vanligt. Men då snackar man ju en helt annan prislapp.

Jag e lite inne på en Sony nu pga dom har det där kontraktet med Com Hem och har deras boxar inbygda. Skönt att slippa ytterligare en jobbig låda med en fjärrkontroll. Dessutom gillar jag Sonys produkter och har alltid gjort.

Edit: Problemet är att jag inte klarar av den vidriga genomskinliga plastramen runt deras 100Hz apparater.

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Om jag inte är helt ute och cyklar så är 37"/42" XD1 tillverkade i den gamla Kameyama fabriken medans 46" är tillverkade i den nya Kameyama II fabriken, det var/är visst skillnad på dessa i bildkvalite ändå det är samma modell, minns oxå att dom mindra hade nå mer problem om det var buzzing eller nått sånt.

Ska man inte köra med den där inbyggda digital mottagaren så tycker jag att PX70 är den mest prisvärda inte PX700.

Vet man om att man ska ha dreambox eller se via sattelit i framtiden så köp PX70

Han kommer nog köra vidare på ADSL tv då det funkar mycket bra. Med det är alltså PX70 ett bättre val?

Dreambox :confused:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Uffe, du verkar ju ha bra koll..

vad ska jag köpa, 4280XD el KDL-46W3000? kommer köra ps3, htpc, boxer och canal digital HD.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Uffe, du verkar ju ha bra koll..

vad ska jag köpa, 4280XD el KDL-46W3000? kommer köra ps3, htpc, boxer och canal digital HD.

Vad prioterar du ?
Kommer du att spela PS3 flera timmar / dag ?
Vad jag tror kommer du inte se nån skillnad i PS3 spelandet om du väljer 428 istället för sony´s högupplösta TV.

Strunta i vad jag skrev, jag är fel man att svara på detta när jag förespråkar Plasma TV.

En sak kan jag ge dig råd om ang Pioneer TV, köp 428XD istället för 4280XD pga att den senare är inte ISF kalibrerbar, alltså enkelt förklarat så har 4280XD mindre inställningar i menyn för att få bästa möjliga bild

Last edited:

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
tackar.. vet dock fortfarande inte vad jag ska göra..

Tycker att det drar iväg i pengar med en 428xd och isf. Sen satt jag precis o läste lite till om sonyn, w-serien saknar visst motionflow, kanske därför jag upplever att den hackar lite.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tackar.. vet dock fortfarande inte vad jag ska göra..

Tycker att det drar iväg i pengar med en 428xd och isf. Sen satt jag precis o läste lite till om sonyn, w-serien saknar visst motionflow, kanske därför jag upplever att den hackar lite.

4280XD är inte fyskam, är inte rädd att köpa den, men jag rekomenderar 428XD istället

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag editerar det sista jag skrivit här i tråden. Han köpte inte alls någon PX70.
Efter påtryckningar av farsgubben (som har en JVC LCD 37", vet ej märke) så var han in till tv-affär i Tierp och pratade med personal där.

Så nu verkar han vilja ha en JVC LCD 37" han också.

Men om vad jag har läst så verkar det inte ett särskilt bra köp, eller vad tror ni?
Vilken prisklass lär man upp i på en 37" LCD tv för att det ska bli bra?

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Är XD1 samma som Aquos? De hade väl problem med bandning om jag inte minns fel.

På fredag är det Black Friday med galna rabatter på allt möjligt. Bland annat har jag sett reklam för Aquos 46" för under $1000. Man kanske skulle köpa en till sovrummet... :D

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är XD1 samma som Aquos? De hade väl problem med bandning om jag inte minns fel.

På fredag är det Black Friday med galna rabatter på allt möjligt. Bland annat har jag sett reklam för Aquos 46" för under $1000. Man kanske skulle köpa en till sovrummet... :D

Jo, det var bandning jag menade

sandstream

Guest
En ISF-kalibrerad Pioneer är med rätt stor säkerhet den absolut bästa TV:n man kan få tag på idag. Även okalibrerade, direkt ur kartong är de grymma och den som vill läsa ett oberoende test kollar senaste numret av Hemmabio tidningen. Visst, de kostar en slant mer men bilden är helt makalöst bra!

Säg till när du bestämmer dig för att flytta ner till Stockholm så kanske vi kan fixa ett jobb till dig i vår nya butik :)
(Öppnar nästa vecka)

Grabbarna på firman i Göteborg berättade att 42 var sämre än 46 och 52, du har precis förklarat varför :tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
En ISF-kalibrerad Pioneer är med rätt stor säkerhet den absolut bästa TV:n man kan få tag på idag. Även okalibrerade, direkt ur kartong är de grymma och den som vill läsa ett oberoende test kollar senaste numret av Hemmabio tidningen. Visst, de kostar en slant mer men bilden är helt makalöst bra!

Säg till när du bestämmer dig för att flytta ner till Stockholm så kanske vi kan fixa ett jobb till dig i vår nya butik :)
(Öppnar nästa vecka)

Grabbarna på firman i Göteborg berättade att 42 var sämre än 46 och 52, du har precis förklarat varför :tummenupp

Jag läste just den artikeln i senaste Hemmabio. Iofs bara delvis med focus på Panasonic. Men jag ska ta mig tid och läsa vad dom skrivit om Pioneer.

Vart öppnar ni en butik i Stockholm?

sandstream

Guest
Vart öppnar ni en butik i Stockholm?
Ynglingagatan 15 (till vänster längst ner på Sveavägen om du kommer från Donken). Öppning i mitten av nästa vecka. Öppet vardagar 11-18.

Vi har Pioneer 42, 50 och 60 på samma väg om du vill se dem live :)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Skall man köpa eller lägga på några tusen till?

Är en Philips 37" PFL 5522D något att ha? Har nog redan bestämt mig för att inte köpa då den har endast 1 scart ingång, lite dåligt. Nu när dom flesta skriker efter HDMI så får man väl se till att leverera en TV med åtminstånde 4 scartingångar.

Priset är FÖ 9299

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Nu e de till 99% klart, det blir en Toshiba 47Z3030D. Få loss en sån för ca 17000kr.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka