Allt om platt-TV & hembio!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
JAg personligen kan inte rekomendera nå annat än Panasonic PX70 serie, om du nu inte ska köpa Pioneer förstås

50" kostar 18700
42" kostar 10680 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160374

Jag har förstått att den är populär. Vad är det som utmärker den framför andra? Att den är bättre kan jag räkna ut :D

Pioneer... njaee.... att tjacka en TV för ca 30.000.- Det tar emot. Specilellt med tanke på hur utveckligen fortskrider. Det känns som kapitalförstöring 2k7.

Jag ska kolla på Panasonicen på prisjakt.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Jag har förstått att den är populär. Vad är det som utmärker den framför andra? Att den är bättre kan jag räkna ut :D

Pioneer... njaee.... att tjacka en TV för ca 30.000.- Det tar emot. Specilellt med tanke på hur utveckligen fortskrider. Det känns som kapitalförstöring 2k7.

Jag ska kolla på Panasonicen på prisjakt.
Med ett par enkla knapp tryck så kommer du rätt nära 6500 kelvin, 6500kelvin spelas all film in i. Så får du 6500kelvin så är du så nära du kan en perfekt neutral bild

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Med ett par enkla knapp tryck så kommer du rätt nära 6500 kelvin, 6500kelvin spelas all film in i. Så får du 6500kelvin så är du så nära du kan en perfekt neutral bild

Enkel att kalibrera mao? Vad tror du/ni om Panasonics PZ700? Jag vet att upplösningen inte e allt, men det e heller inte fel att kunna dra fördel av en Blu Ray spelare i framtiden.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag har förstått att den är populär. Vad är det som utmärker den framför andra? Att den är bättre kan jag räkna ut :D Jag ska kolla på Panasonicen på prisjakt.
Gör som R1 Uffe säger nu och köp en Panasonic PX700. Det gjorde jag och är jävligt nöjd!

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Oavsett vad ni skaffar för skärm...fixa en HD bildkälla. Jag har ett PS3...fakk vilken bild med HD spel eller Bluray filmer *NIRVANA*

Philips 50"
Marantz SR6001
Mourdant-short Genie
Monster kablar
Playstation 3

Nöjd :D

Bifogat

• stereon.jpg
    stereon.jpg
    130.8 KB · Visningar: 141

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Xakt, har påpekat det där

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur ser bilden ut när man kopplar en laptop till en plasma egentligen? När man kopplar till en CRT så kvallan helt otroligt dålig! :mad: Text är inte ens läsbar!? :confused: Hur pass bra/dåligt är det på en plasma egentligen?

Jag brukar koppla min jobbdator till min PV60 via VGA. Det blir grymt skarpt. 1024*768 blir finfint. Texten är så gott som lika skarp på plasman som på min lilla lapptop-skärm.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
"De flesta av oss upplever dock en klar skillnad när vi går upp från standard-tv till hdtv på en 40-42-tums tv-apparat från 3-4 meters tittavstånd, men till och med tränade ögon har svårt att se någon skillnad mellan hd och full-hd på detta avstånd, ens på testbilder. För att du skall dra nytta av full-hd-formatet i praktiken krävs en riktigt stor tv, eller projektorduk. Vi snackar 56-60 tum eller större…"
http://www.idg.se/2.1085/1.129631

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
"De flesta av oss upplever dock en klar skillnad när vi går upp från standard-tv till hdtv på en 40-42-tums tv-apparat från 3-4 meters tittavstånd, men till och med tränade ögon har svårt att se någon skillnad mellan hd och full-hd på detta avstånd, ens på testbilder. För att du skall dra nytta av full-hd-formatet i praktiken krävs en riktigt stor tv, eller projektorduk. Vi snackar 56-60 tum eller större…"
http://www.idg.se/2.1085/1.129631

Sneglar man på 50"+ så verkar inte full HD vara att förkasta.

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Är det någon här som faktiskt testat skillnad mellan 1080p och 720p i verkligen? Sett skillnaden på det en gång (1080p bredvid 720p) och det var ju fan löjligt liten skilnad, tycker jag. Mellan sdtv och 720 är det hyffsad stor skillnad dock.

Eller är det bara jag som inte är speciellt nogrann..? :confused:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
DVB-C ska det vara för att funka med kabel-TV :fakta
Men det är nog sällan det finns.

Jo jag läste det i senaste M3 igår. Ska man ha HD-TV måste man ändå ha en dammsamlande digitallåda hur som helst :(

Men det verkar som att även dom kommer att finnas inbyggda i framtiden.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det någon här som faktiskt testat skillnad mellan 1080p och 720p i verkligen? Sett skillnaden på det en gång (1080p bredvid 720p) och det var ju fan löjligt liten skilnad, tycker jag. Mellan sdtv och 720 är det hyffsad stor skillnad dock.

Eller är det bara jag som inte är speciellt nogrann..? :confused:

Jag va förbi Best Sound och Lars Bengtsson idag och gjorde bla. den jämförelsen. Det är som du säger tycker jag. Skillnaden va knappt märkbar. :confused:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007

Fan nu börjar jag få beslutsångest. Jag var helt inne på en Samsung PS-50P96FD (vilken jag även får till ett relltiv bra pris). Helt skulle jag självklart vilja ha en Pioneer PDP-508XD men 10000 SEK till känns sådär. Panasonics apparater tycker jag ser ut som en påse skridskor (designen e lika viktig viktig för mig som funktion).

Efter at ha läst testet ovan blev det inte lättare:huvet

Hur ska jag göra nu?

Mina huvudkrav:
1. Plasma
2. 50"
3. Full HD Ready 1080P
4. Klara 24p
5. Bra med ingångar
6. Snygg design
7. Har säkert glömt ngt...

Någon som har något att inlägga så jag kan bestämma mig snart?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Ville bara säga att jag slog då till på en tv till slut. Har bara letat i 2½ år! :gnissla Tröttnade och gjorde slag i saken.

Blev en Plasma Panasonic 42PX70EA. Stort tack till R1Uffe som stått ut med mina dumma frågor och ett ännu större tack till Bazooka (den funkar än så länge iaf :D )!!! :Rockbanan

Har bara testat den i någon timma ännu, men bilden var över förväntan... innan har jag bara kikat på "grusiga" LCD-skärmar. :zpy

//KaliZ

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...