Näerå, jag har också tjocktv.
Fördelen med det är att vi har överlägsen bild
Haha! Ska vi bilda en klubb eller? Fast det känns som att man borde byta upp sig snart ;P
Näerå, jag har också tjocktv.
Fördelen med det är att vi har överlägsen bild
Om jag inte miss minner mig så skalar inte en TV upp aut. till 1080p bara därför det är en full HD TV. Utan den kan visa 576p/720p/1080pVarför tjöpa en platt-TV med Appsolut full HD med 1920X1080i/p och sen är det en inbyggd DVB-T med 768x576 (DVD upplösning i PAL), VA ?????????
Sen ska bilden "skalas" från 576 till 1080... hur många minsta gemensamma täljare är det ?? 720 till 1080 kan man ju begripa att det kan funka med att blåsa upp bilden 1,5 gånger utan en massa halvdana utjämningar.
[/url]
För mig personligen så är LCD bättre på 3 saker. Annars rekomenderar jag Plasma till Svenska folket
Välkommen i i träsket alla ny TV spekulanter
Uffe
Känns som att våran familj är dom ända som har kvar tjocktv.
Jag ångrar mig att vi köpte Lcd. Visst, ser man på högupplöst så är ju bilden perfekt men när man ser halvkassa sändningar från boxer vill man ju gråta..
Nä, en plasma skulle man haft. Jag upplever dom som mycket mer förlåtande när man har dålig signal.
Men hur ni än gör så är lyckan ej totalt förrän man har en egen "projektor-avdelning" där man kan avnjuta film på riktigt
Är inte så insatt i allt tekniskt mumbojumbo men köp en lcd ifall du skall spela mycket samt köra datorn via tv:n. Annars känns plasma som det självklara valet.
Hur ser bilden ut när man kopplar en laptop till en plasma egentligen? När man kopplar till en CRT så kvallan helt otroligt dålig! Text är inte ens läsbar!? Hur pass bra/dåligt är det på en plasma egentligen?
Jag har inte ägt en konsoll sen Playstation 1 tiden och kommer knappt att spela nånting.
Handen på hjärtat, hur mycket kommer du köra datorn via tv:n och hur mycket kommer du se på vanlig tv/film?
Då undrar jag storleksmässigt vad som är att rekomendera.
Behöver man större än 42 tum.??
Håller på att bygga hus och då kommer vi att ha en installationsvägg som tv:n är inbyggd i. Och så ska vi ha någon sådan där ljudhistoria med inbyggd DVD och så under själva tv:n. Ja det ska väl sitta någon ljusramp runt oxå eller nåt sånt.
MEN frågan är alltså...42 tum eller större!?? (snälla...säg att det räcker med en 42:a)
Detta är ju inte mitt påhitt såklart...själv skulle jag gärna ersätta TV:n med en bokhylla fylld med braiga böcker...men jag har som sagt inte vetorätt.
//Maditvdjungeln
0,5% data och 99,5% tv/film.
Behöver man större än 42 tum.??
//Maditvdjungeln
Ska du koppla en dator till din skärm är LCD att föredra då dom flesta HD-ready plasma har upplösningen 1024*768 på en widescreen. Dvs du har inte fyrkantiga pixlar utan dom är lite bredare än dom är höga. Det betyder att du får välja mellan att ha en utplattad datorbild eller dålig kvalitet då den inte kan visa pixelmappat med rätt bildförhållande.
Man skulle vilja ta med sig en laptop till en butik och prova att koppla in för att se hur det skiljer sig innan man köper.
Jag har också funderat på det här med Plasma vs Lcd inför köp av ny tv.
Men nu har jag hört, att om man inte har digital-tv dvs. Digitala sändningar, så blir bilden sämre än vanliga bildrörs-tv. Att om det är analoga sändningar så förstärks det som är dåligt med plasma/lcd. Vilket innebär att om man köper en ny tv, så bör man även köpa en digitalbox och bli tvungen att abbonera på en jävla massa kanaler för 500/mån.
Är det så?
är lite sugen på en lcd till sovrummet,tänkte mest köra tv har viasast idag plasma är nog bra men tar mer utrymme,tjejen har en 32 lcd och kör med parabol helt ok bild,men vet ju inte hur det skulle se ut med plasma,frågan hur det blir om man kopplar upp sovrums tv n med en cardsplitter? nån som har koll på det?Själv var jag helt insnöad på LCD men då tjejen flyttade in med sin 42" Plasma så insåg jag att plasma is the shit. Polarnas LCD:er är pixliga och det ser ut som skit så länge man inte sitter med datorn och spelar "Paint".
Plasma är mer förlåtande mot kass insignal.
Fast jag hade nog aldrig bytt tv om det inte vore för att hon flyttade in, jag hävdar fortfarande att min 29" Sony levererar en kanonbild. Och när jag ska se på film så vevar jag bara igång min gamla sony projje.
Jag är med på ovanstående resonemang. Att en ny TV har sämre bild än sin gamla CRT är helt sjukt. Varför ska man då uppgradera egentligen?
Jag har också Com bort. Då borde man köpa en tv som har en inbyggd box just för Com bort så man slipper ytterligare en dammsamlande digitallåda med ytterligare en fjärr.
Intressant läsning... har plasma själv med upplösning 1024x768 som ju är en "vanlig" 4:3-upplösning men plasmans pixlar är avlånga för att tvn är 16:9.
Detta gör att om jag vill få en bra datorbild blir den ihoptryckt, vet någon om man kan komma förbi detta när man tex kollar film via datorn??
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|