Allt om platt-TV & hembio!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Precis som med hojar har hemmabion en förmåga att sluka pengar och bara bli värre och värre grejer med åren.

Du har aldrig funderat på att böjra med digital fotografering? Det finns massor av fina systemkameror och objektiv du inte hade en aning om att du måste ha! :näsblod

Edit: Men allvarligt. Det va ett riktigt sjysst biorum. Det e lite av en dröm att ha det. Nån gång i framtiden när/om man har ett större hus så kanske.... :tuttar

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nån gång i framtiden när/om man har ett större hus så kanske.... :tuttar

Du har så små problem du, jag måste då ha en helt ny kärring för att det där ska fungera att få ett eget rum, hon gick jävlat i taket där i början av December när jag kom hem med ett par stativ högtalare för 12000kr. Undra vad hon skulle säga om jag frågade om jag kunde få ett eget rum i huset.

PS: Det är inte jag som bestämmer i huset, vi har sk. delade ekonomi, men jag får aldrig vara med tycker jag.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en Nikon D50, så fotointresset finns helt klart. Även om det är långt ifrån en värsting..

Vad det gäller tjejen så har jag hittat helt rätt. Aldrig gnäll om att jag lägger alla pengar på hojar och hemmabio.... Hur skönt som helst :)

Hon har dessutom hojkort och ska sälja bilen nu för att ha råd med en SV650 :tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
PS: Det är inte jag som bestämmer i huset, vi har sk. delade ekonomi, men jag får aldrig vara med tycker jag.

Hahaha :lol

Nä jag har det bra där. Det e nog hon som föreslår projektor och duk mm men jag som drar i handbromsen. Ett dedikerat biorum skulle inte vara några probbs om man hade ett rum ledigt. Thats za ropplem. Ja osså ekonomin förstås. :huvet

Har en Nikon D50, så fotointresset finns helt klart. Även om det är långt ifrån en värsting..

Du måste uppgradera! :fakta

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hahaha :lol

Nä jag har det bra där. Det e nog hon som föreslår projektor och duk mm men jag som drar i handbromsen. Ett dedikerat biorum skulle inte vara några probbs om man hade ett rum ledigt. Thats za ropplem. Ja osså ekonomin förstås. :huvet

Du måste uppgradera! :fakta

Då får man prioritera mannen! Liksom, ett kök är ju rätt överskattat egentligen. Ut med det och skaffa spritkök från Biltema och du är hemma!

Fast det kan eventuellt sluta med att du inte har nån tant längre, det tar inte jag på mig. :gnissla

Edit: Sparka Mattias så är ekonomiproblemet löst!

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Det är på tiden jag skaffar ett "riktigt" hemmabiosystem så jag tänkte höra med experterna här. Sitter just nu med duk och en tw700 men i ljudväg inget mer än stereohögtalare. Rummet är på cirka 30m2.

Har kommit fram till att en Onkyo TX-SR605 är nog vad jag behöver. Fast nu vet jag inte vilka högtalare som ska klämmas in. Helst ska högtalarna gå under 5k.

Har tittat på:

Harman Kardon HKTS11
Canton Movie 150 QX
Jamo S 606 HCS 3

Någon kombo som passar särskilt bra? Ska man satsa på golvfrontar som i Jamo paketet eller fixar de mindre det bra? Andra bättre förslag? :va

Jepp, jag är helt grön på detta och det är ett instegssystem. Tacksam för alla förslag/kommentarer! :tummenupp

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Det är på tiden jag skaffar ett "riktigt" hemmabiosystem så jag tänkte höra med experterna här. Sitter just nu med duk och en tw700 men i ljudväg inget mer än stereohögtalare. Rummet är på cirka 30m2.

Har kommit fram till att en Onkyo TX-SR605 är nog vad jag behöver. Fast nu vet jag inte vilka högtalare som ska klämmas in. Helst ska högtalarna gå under 5k.

Har tittat på:

Harman Kardon HKTS11
Canton Movie 150 QX
Jamo S 606 HCS 3

Någon kombo som passar särskilt bra? Ska man satsa på golvfrontar som i Jamo paketet eller fixar de mindre det bra? Andra bättre förslag? :va

Jepp, jag är helt grön på detta och det är ett instegssystem. Tacksam för alla förslag/kommentarer! :tummenupp
Personligen skulle jag köpa mig ett par "riktiga" golvare där framme för din budget, dessa canton gle 407 och sen spara i hop till en center osv...

MikkE

Guest
Tjackade mig min NAD 32A1 idag. Kommer att hämta den imorrn.

NADTV32A1BK_1_m.jpg

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Schysst, hur pass bra är den jämfört med Samsung, Philips och Sony? Har aldrig sett bilden på en NAD tv, därför jag undrar :)

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Personligen skulle jag köpa mig ett par "riktiga" golvare där framme för din budget, dessa canton gle 407 och sen spara i hop till en center osv...

Tack, ska ta mig en funderare igen. Fast risken är att jag gör som vanligt och så springer notan iväg... (kunde inte låta bli att snegla på 409:eek:rna... sexigt värre).

Å andra sidan så ska man helst sitta där helnöjd och inte känna en enda lite tagg(ivaf i början hehe).

MikkE

Guest
Schysst, hur pass bra är den jämfört med Samsung, Philips och Sony? Har aldrig sett bilden på en NAD tv, därför jag undrar :)
Jag gillar bilden mer än av de platt-tvs som jag har sett innan. Var klara och fina färger när en dvd spelades.
Har även många ingångar och inbyggd mottagare. Det är inga högtalare heller, vilket jag gillar, men man kan koppla in vanliga högtalare direkt med högtalarkabel. Effekten är 2x15W!
Jag gillar den för att den är diskret, snygg, har det jag behöver, bra bild och NAD som min övriga utrustning.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack, ska ta mig en funderare igen. Fast risken är att jag gör som vanligt och så springer notan iväg... (kunde inte låta bli att snegla på 409:eek:rna... sexigt värre).

Å andra sidan så ska man helst sitta där helnöjd och inte känna en enda lite tagg(ivaf i början hehe).
Visst är 409 att rekomendera, fast jag skrev aldrig dom pga att det var 1000kr högre än din budget.

Vad man kan läsa sig till i tester så verkar det svårt att hitta "bättre" högtalare i den prisklassen (409)

Men ljud är en smaksak, så lyssna dig fram om det finns möjlighet

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Är den här någonting att ha?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=171121

Tänkt koppla ihop den med dvd: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=167157

Och tv: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=279985

Sen högtalare förstås...har ett par från den förra hemmabion med enda kruxet att subwoofern har integrerad receiver, vilket betyder att högtalarna nu är kopplad till den. Som i sin tur är kopplad till den gamla dvd-spelaren jag hoppas kunna "slänga".

Jag vill koppla befintliga (2 fram, 2 bak, center) till receivern jag länkade till och bara köpa en ny subwoofer. Fungerar det tro?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Sen högtalare förstås...har ett par från den förra hemmabion med enda kruxet att subwoofern har integrerad receiver, vilket betyder att högtalarna nu är kopplad till den. Som i sin tur är kopplad till den gamla dvd-spelaren jag hoppas kunna "slänga".

Jag vill koppla befintliga (2 fram, 2 bak, center) till receivern jag länkade till och bara köpa en ny subwoofer. Fungerar det tro?

461 är en bra reciver i den prisklassen, den har tom HDMI ingång 2in 1ut viket är bra om man vill använda den som bildväxlare och vill slippa ha massa kablar upp till TV. (du kopplar all din bild/ljud utr. till recivern, digitalbox, DVD, spelkonsol mm) sen har du bara en HDMI kabel till TV, istället för att ha en kabel från DVD till TV, en kabel från Digitalboxen till TV, en kabel från spelkonsollen till TV

Står oxå att den har 3st HDTV kompatibla componentvideoingångar vilket jag inte vet vad det menas med än, om det bara är nå försäljnings snack eller.........

Ang TV så skulle jag inte tveka en sekund att köpa denna istället PX80
Tror ändå den är snäppet bättre än LG, har läst lite tester om LG, och många har skrivit typ "LG har nog lovat lite väl mkt att dom ska nästan vara lika bra som Pioneer skärmarna sen är det ju hur man tolkar "nästan vara lika bra".

Men dom skriver oxå att LG har tagit ett steg frammåt i bildkvalite jämfört med föregående modeller

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia

När det gäller tv´n håller jag med R1 Uffe att Pannan är den som gäller om man inte har slantar till en Pioneer som kostar lite mer. Sonys spelare är bra grejor men det finns ett aber. Om man har för vana att tanka ner och kopiera filmer är den gnällig och vägrar spela dom. Har en kompis som har en och han får köra icke original från datan istället. Sony har kanske lite väl stora intressen i filmindustrin.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka