Är också lite sugen på 50", men liksom Jonathan lite rädd att det blir FÖR stort.
Det är rätt stort ...jag kan titta på TV från hallen...och från köket oxå..!!
Digital ljud uttgång på TV har aldrig varit prioriterat för mig då den inbyggda dekodern bara tar "boxer". När jag väljer TV leverantör så vill jag ha bra bild, och då är det Canal Dgital som gäller. Och då kan man inte använda den inbygda dekodern eller den inbygda digitalljud uttgången. För lägger man ut man ut +10 000kr på en tv så vill man inte ha nån "skit" bild från viasat eller boxer.
Jag tyckte det såg rätt litet ut på det där avståndet.
Tar du TV via internet så får man hem en speciell digitabox, och då tar du ljudet därifrån eller via scart kabeln och ut i TV högtalarnaJag tyckte det såg rätt litet ut på det där avståndet.
Du har visserligen en poäng.
Hur fungerar det med TV via ADSL? Är det likadan sändning som via en vanlig boxer utan kort?
Detta alltså: http://www.telia.se/privat/produkte...=privat_produkter_tjanster_tv_teliadigital-tv
Då lär man ju ta ljudet från TVn i vilket fall antar jag. ?
Tar du TV via internet så får man hem en speciell digitabox, och då tar du ljudet därifrån eller via scart kabeln och ut i TV högtalarna
Såg precis detta och blev allt lite sugen. Är det ett vettigt köp om man vill komma undan billigt, eller är det bara att vara dumsnål?
Slutsats: Det skönaste man kan kolla på är en hederlig 32-tums tjockis-tv med platt bildrör och 100 hz.
Ska tjöpa en ny tefe snart, cirkus 15 lopp, minst 42 tum och Full HD (kör X360 och funtar på PS3 med BlueGäj). Blir inte klok i butikerna. ALLA TV-apparater idag är dåliga på något. Anitingen bra kontrast, men dålig responstid. Eller så bra svärta men det laggar vid långsamma panoreringar. Eller räät ok på det mesta men kostar 24' men är endå en utgående modell. Eller ful!
Blir inte klok.
Jag tror att jag inte vill ha Samsung, LG eller Sharp.
Lämnar då Philips (har kommit nya modeller men vet inte om jag gillar utseendet), Sony (med de är typ 5' dyrare än alla andra) och Sanaponic (men plasma vill jag nog inte ha har jag inbillat mig).
Det finns ingen lösning på denna gåtan. Skjut mig långsamt.
Edit: ALLA verkar lida av att det laggar vid snabba rörelser. Hur fan kan de sälja TV-apparater för nästan 20' som man inte kan kolla på sport i? 'Man blir förbannad'? Mycket talar för Philips 42PFL9762D tror jag, med 100Hz o allt. Men just det, den är slut eller utgånde.
Den är OK, om du nu vill höra nå negativt om den så är det bara att den heter Philips, och att dom måste använda bakgrundsbelysning för att få bilden att se bra utBeställde precis denna: Philips 47PFL9632D
F*n ta den som säger något negativt om denna nu när jag väl bestämt mig.
Det måste bara vara en schysst TV!
Den är OK, om du nu vill höra nå negativt om den så är det bara att den heter Philips, och att dom måste använda bakgrundsbelysning för att få bilden att se bra ut
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|