Allt om platt-TV & hembio!

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Fler dumma frågor..

Vilken av dessa ska jag välja för att få bästa möjliga bildkvalitét? TV'n som jag ska köpa i veckan har "alla" ingångar så det är DVD'ns som begränsar tyvärr. Jag har en DVD med följande utgångar:
Du ska köra med SCART kontakten OM dvd´n klarar att skicka ut RGB signal från den. Annars så skickar den ut S-Video signal, och då kan du välja om du vill köra med s-video utgången eller fortsätta köra med scart sladden. Scart sladden har en fördel att den kan skicka ljud oxå.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Var köper vi billiga Blueray-rullar då?

Kollade på Crimson Tide med PS3 + Philips 47PFL9632D i Full HD. Sjukt snyggt.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Säg att jag nu i veckan kommer "råka" köpa en Bravia KDL 40W4000.. Var hittar jag ett väggfäste till den som inte bygger "ut" så jävla mycket? Problemet är att väggen TV'n kommer sitta på är rakt in från dörren och då kommer det se fult ut med en TV som sticker ut 20cm från väggen.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Är det någon som har erfarenhet av Samsung PS-50A558 eller vet var det finns en uppställd i Stockholm som man kan åka o kolla på?

Hur står sig Samsungs TOL-plasmor mot konkurrenternas (Pioneer är väl inte ens att känka på då de kostar det dubbla)?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Säg att jag nu i veckan kommer "råka" köpa en Bravia KDL 40W4000.. Var hittar jag ett väggfäste till den som inte bygger "ut" så jävla mycket? Problemet är att väggen TV'n kommer sitta på är rakt in från dörren och då kommer det se fult ut med en TV som sticker ut 20cm från väggen.

DÅ ska du nog titta på elfas hängskenor, bygger väldigt lite och är smidiga

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Glömde skriva det, du borrar 2 st 8mm hål i varje skena som du sätter bakom tv. Se till att ta rätt cc mått mellan bult hålen i din TV.

Häng sedan upp TV på häng listen du har köpt oxå. Detta är gjort på 5 minuter om du har en borrmaskin & borr hemma.

Borde bli lite trixigt att få till bra hål på skenorna iom att det ju redan är "hål" där men det kan vara värt ett försök. Har du nån bild på hur det kan se ut? :crash

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Borde bli lite trixigt att få till bra hål på skenorna iom att det ju redan är "hål" där men det kan vara värt ett försök. Har du nån bild på hur det kan se ut? :crash
Om du klickar på länken i min signatur så kommer du till en sida, klicka sedan på IKEA "Henke" hängskena. Dom är ganska lika.

Det där med hålen löser sig. Första hålet försöker du borra i ett av dom befintliga hålen, sen förhoppnings vis hamnar andra hålet i ett hål oxå.

Men det där fixar du, chansa i varjefall

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Dom där var ju mycket snyggare än ELFA-skenorna. :tummenupp Hur mycket vikt klarar en sån skena?

Själva skenan skulle jag, utan att ens ha sett den, vilja påstå ledigt skulle klara av din egen tyngd utan att ge vika.

Den svaga punkten kommer att vara hur du fäster skenan i väggen. Är det betong vägg, eller reglat med gips?

Betongvägg = expanderbult.

Gips = leta upp vart du har reglarna och skruva med rejäla träskruv i dessa. Jag skulle inte vilja hänga upp min tv med t ex. gipsankare. :näsblod

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Själva skenan skulle jag, utan att ens ha sett den, vilja påstå ledigt skulle klara av din egen tyngd utan att ge vika.

Den svaga punkten kommer att vara hur du fäster skenan i väggen. Är det betong vägg, eller reglat med gips?

Betongvägg = expanderbult.

Gips = leta upp vart du har reglarna och skruva med rejäla träskruv i dessa. Jag skulle inte vilja hänga upp min tv med t ex. gipsankare. :näsblod

Har precis möblerat om så nu är det en 15 cm betongvägg jag ska fästa upp den på. Det ska banne mig räcka. :näsblod

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dom där var ju mycket snyggare än ELFA-skenorna. :tummenupp Hur mycket vikt klarar en sån skena?
Kapa skenorna så minimalt som möjligt så syns dom mindre, alt. att lacka dom i någon valfri färg.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Så här blev det med nya TV'n. Har ännu inte lyckats komma på någon lämplig placering av centern då det är gamla, STOOOORA högtalare jag har.

:tummenupp

[edit]Ska man göra som alla "tuffa" och skriva vad man har också? :näsblod

Sony Bravia KDL-40W4000
Technics SA-DX930
Panasonic DVD-S47

Bifogat

• PICT1374 [1280x768].JPG
    PICT1374 [1280x768].JPG
    96.6 KB · Visningar: 92
Last edited:

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Var köper vi billiga Blueray-rullar då?

Kollade på Crimson Tide med PS3 + Philips 47PFL9632D i Full HD. Sjukt snyggt.

Generellt sett så är det dyrt i sverige, jämfört med t.ex. USA, England osv. Men webhallen brukar ha hyffsade priser. Div. kampanjer kan också sänka priserna en del.

Men dagens tips får bli att beställa från www.hdmoviesource.com ! Han skickar från USA, så du får läsa om filmen är reg B innan du beställer. Beställt därifrån flera gånger och har alltid klarat mig från tull osv. Du sparar ibland 100:-/film ! :tummenupp
Beställde 8 filmer en fredag och fick 6 av dem på måndagen efter, samt 2 på tisdagen. Det går fanimej inte att klaga på leveranstiden. :rolleyes:

Annars finns www.axelmusic.com eller www.amazon.co.uk

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
cbr 1000rr
Sådär..
dags o flytta till ny lgh så självklart är det dags för ny tv.
kikat på 2st Zepto:
http://www.zepto.se/Shop/LCDTVDetails.aspx?lcdtvid=1141
http://www.zepto.se/Shop/LCDTVDetails.aspx?lcdtvid=742
och
panasonic 50PX8 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=294684
Samt fluktat lite på samsungs 50"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=298492..

Så mina vänner! vilken bör jag välja för att få ligga?

Edit: kollar en hel del film(dvd och bluuu-rejj), och lirar en del ps3. sällan jag
kollar på "tv"

Edit2: Lutar nog åt panasonic 50an. någon som köpt den o är missnöjd här?

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Då var det dags, mormor skall handla TV.

Kravspec enl följande:
MAX 9990 kr men gärna 7kkr
37" el 40"
Tittar 80% på kabeltv som finns i huset (så någon inbyggd boxer och dyl är onödigt) och resterande 20% på DVD. Blueray etc kommer inte att införskaffas. Därmed torde allt vad full HD vara onödigt.

LCD/plasma: Är en 42"plasma mer förlåtande när man visar vanlig TV så att man bör satsa på plasma?

Några tips om vad man bör välja. Vilka paneler är bäst i prisklassen osv osv.

SIBA försäljaren föreslog en Sony Bravia KDL-40D3500 för 10kkr jämt. Input bitte!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Då var det dags, mormor skall handla TV.

Kravspec enl följande:
MAX 9990 kr men gärna 7kkr
37" el 40"
Tittar 80% på kabeltv som finns i huset (så någon inbyggd boxer och dyl är onödigt) och resterande 20% på DVD. Blueray etc kommer inte att införskaffas. Därmed torde allt vad full HD vara onödigt.

LCD/plasma: Är en 42"plasma mer förlåtande när man visar vanlig TV så att man bör satsa på plasma?

Några tips om vad man bör välja. Vilka paneler är bäst i prisklassen osv osv.

SIBA försäljaren föreslog en Sony Bravia KDL-40D3500 för 10kkr jämt. Input bitte!

Jag behöver också en ny TV, och precis som du så har jag numera kabel-TV i huset. Tidigare hade jag digitalbox med hårddisk. Vad kan jag köpa idag så att jag kan spela in? Själva TVn vill jag ska vara en Samsung.
Kan man förresten flytta över Boxer-abonnemang? Har inte så stor nytta av det nu.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka